خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین خبرداد؛

انجام ۶۵۰۰ آزمایش در آزمایشگاه‌های مرجع دامپزشکی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۱۹۹

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: آزمایشگاه مرجع این استان سال گذشته بر روی نمونه‌های دریافتی از قزوین و سایر استان‌های کشور ۶ هزار و ۵۰۰ آزمایش انجام داد.

به گزارش ایلنا در قزوین، مهدی جلوخانی با اعلام این خبر گفت: آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی یکی از قطب‌های مهم آزمایشگاهی محسوب می شود که دارای قسمت‌های مختلف تشخیص مولکولی برای تشخیص بیماری ها بوده و به صورت شبانه روز و در ایام تعطیل نیز خدمات ارایه می دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: سه هزار و ۴۴۹ مورد آزمایش کشت میکروبی و میکروبیولوژی بر روی خوراک دام و طیور، یک هزار و ۹۹۷ آزمایش بر روی آنالایز خوراک دام و طیور، شیر و آب، ۶۶۵ مورد آزمایش PCR (تشخیص مولکولی) بر نمونه‌های مرضی طیور، آبزیان و تشخیص نوع گوشت مصرفی شهروندان و همچنین ۲۸۷ مورد آزمایش تشخیص سموم بیولوژیک (آفلاتوکسین‌ها) بر خوراک دام و طیور، در سال گذشته صورت گرفت.

جلوخانی همچنین به اجرای برنامه های پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی و تولیدی اشاره کرد و گفت: واکسن بیماری نیوکاسل به صورت رایگان و برای جمعیت طیور بومی از سوی ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها در سه مرحله توزیع شد.

به گفته این مسئول، ۷۱۳ هزار دوز واکسن نیوکاسل از نوع آشامیدنی و مقاوم به حرارت در همین مدت به صورت رایگان برای جمعیت طیور بومی با اولویت روستاهای اطراف مزارع مهم صنعتی طیور توزیع شده است.

مدیرکل دامپزشکی قزوین تاکید کرد:‌ انجام برنامه واکسیناسیون باعث کاهش انتقال و انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحدهای صنعتی شده و در نهایت به کاهش کانون‌های این بیماری در واحدها و کمک به تولید و معیشت روستاییان می‌شود.

وی در خصوص اجرای برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی کارکنان این اداره در سال گذشته بیان کرد: ۳۳۸ کلاس آموزشی - ترویجی توسط ادارات دامپزشکی در روستاها، دامداری‌های سنتی و صنعتی و کشتارگاه‌های دام و طیور برای ارتقاء سطح علمی بهره‌برداران، دامداران، روستاییان و بانوان روستایی انجام شد.

جلوخانی خاطرنشان کرد: اجرای ۶۶ درصد دوره‌های آموزشی شغلی و تخصصی، ۱۷ درصد دوره‌های آموزشی مدیریتی و ۱۷ درصد دوره های آموزشی عمومی از دیگر اقدامات سال گذشت بوده که سرانه آموزشی مدیران در این میان ۷۸ ساعت است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: بهبود منابع انسانی تنها با آموزش های فنی و تخصصی حاصل نمی شود، بلکه باید از روش‌های متعدد به توسعه کارکنان پرداخت و این مهم با اعمال مدیریت استراتژیک در قلمرو مدیریت منابع انسانی امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز