خبرگزاری کار ایران

محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس:

مدیریت کشت و آب دو امر مهم در کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۷۲۳

مشکل آب و کمبود آن در استان قزوین محدودیت های زیادی را به وجودآورده که می توان با تخصیص اعتبارات مناسب در شورای آب کشور این مشکل حل کرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت کشت و آب دو مقوله مهم و اساسی در کشاورزی است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ " داود محمدی " در اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با موضوع بررسی وضعیت کنترل مگس زیتون طارم سفلی و خسارت سرمازدگی در بخش کشاورزی و باغی افزود: مشکل آب و کمبود آن در استان قزوین محدودیت های زیادی را به وجود آورده که می توان با تخصیص اعتبارات مناسب در شورای آب کشور این مشکل حل کرد.

" محمدی " در ادامه به بحثآفت مگس زیتون در باغات منطقه طارم سفلی اشاره و اظهارکرد: با به کارگیری روشهای نوین می توان این آفت را در منطقه کنترل و از بروز خسارت به باغات جلوگیری کرد.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین نیز رکن اصلی توسعه استان را پیشرفت در کشاورزی ذکر کرد و افزود: وجود خشکسالی، آفت مگس زیتون و هچنین سرمازدگی باعثشده که این سرمایه ملی در حال به خطر افتادن است که باید با برنامه ریزی مناسب راهکارهای اصولی اندیشیده شود.

" منوچهر حبیبی " خاطر نشان کرد: در مجموعه استان هماهنگی لازم انجام شده و شوراها باید مردم را به سوی همکاری بیشتر برای کنترل آفت مگس زیتون در باغات ترغیب کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در فروردین ماه سال جاری بر اثر گاهش ناگهانی دما و برودت سرما بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به محصولات کشاورزی استان وارد شده است.

دکتر محمد رضا صفری این خسارات را در بخش زراعت: کلزا ۲۰ درصد، جو ۲۰ تا ۳۰ درصد و گندم ۱۵ تا ۲۵ درصد و در بخش باغبانی در محصولات هلو، شلیل، بادام، گردو، آلو، زرد آلو، گیلاس، آلبالو، فندق، انار و زیتون بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد برآورد کرد.

وی خواستار کمک دولت و صندوق بیمه برای جبران خسارت وارده به کشاورزان و همچنین استمهال تسهیلات بانکی کشاورزان شد.

صفری با اشاره به اعتبار ۲ میلیارد تومانی جهت کمک به حل مشکل کشاورزان و زیتون کاران تاکید کرد: با مشارکت و همکاری باغداران، شوراها و جهاد کشاورزی می توانیم شاهد حل مشکلات باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز