خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

تنوع سلایق سیاسی در جامعه را باید به رسمیت بشناسیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۶۷۰

در اهمیت و ضرورت حضور احزاب سیاسی در جامعه بحثی وجود ندارد و برای برگزاری نشست های مستمر و سازنده با گروه های سیاسی آمادگی کامل در استان وجود دارد.

استاندار قزوین در نشست با احزاب و گروه های سیاسی گفت: خروجی تمامی فعالیت های حزبی باید ارتقای شاخص های توسعه و ارتقا سطح زندگی مردم باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛مرتضی روزبه دیشب در جلسه هم اندیشی احزاب، گروه ها و تشکل های سیاسی استان افزود: در اهمیت و ضرورت حضور احزاب سیاسی در جامعه بحثی وجود ندارد و برای برگزاری نشست های مستمر و سازنده با گروه های سیاسی آمادگی کامل در استان وجود دارد.

وی افزود: تاریخ احزاب در کشور یک فرایند پرفراز و نشیبی را طی کرده است و این محدود به انقلاب اسلامی نیست و احزاب در جامعه ما آنگونه که شایسته است شکل نگرفته و نهادینه نشده اند که فقدان زیر ساخت های تربیتی، عدم باور جامعه و هزینه های بالای فعالیت های سیاسی می تواند از جمله دلایل عدم اقبال و نهادینه شدن فعالیت های خوبی در جامعه باشد.

استاندار با بیان اینکه «متاسفانه شاهد نشاط و سرزندگی اجتماعی و سیاسی که نتیجه فعالیت احزاب در جامعه است نیستیم» در ادامه یادآور شد: وقتی احزاب در جامعه فروغی نداشته باشند آسیب هایی چون قبیله گرایی در جامعه رشد می کند اما فعالیت احزاب در چارچوب قانون اساسی می تواند موانع گروه ها و شخصیت ها را شفاف کرده و آنها را نسبت به عملکرد خود مسئولیت پذیر و پاسخگو کند.

وی افزود: باید نسبت به فعالیت هرچه بیشتر احزاب در جامعه مصر باشیم و درخصوص ساز و کار این تشکل های سیاسی در اداره کشور چاره اندیشی کنیم.

استاندار گفت: عدم فعالیت احزاب سیاسی هزینه های زیادی را بر جامعه تحمیل می کند اما فعالیت احزاب می تواند با اعلام نظر درخصوص سیاست ها و برنامه های آرای مردم را جلب کرده و نشاط و سرزندگی سیاسی و اجتماعی را در جامعه ایجاد کند.

وی افزود: باید هزینه فعالیت حزبی و سیاسی را در کشور پایین بیاوریم و بستر فعالیت مستمر آنها را در جامعه فراهم کنیم و برای تحقق این مطلوب نیازمند آنیم که نقاط ضعف و قوت احزاب سیاسی در جامعه را بازشناسی کرده و ابعاد نظارتی احزاب بر عملکرد خود و سیاست و برنامه ها را بیشتر کنیم.

استاندار با بیان اینکه احزاب باید بر آمده از نخبگان سیاسی جامعه باشند در ادامه خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی هیچ کس نگران فعالیت های حزبی نیست و برگزاری جلسات و نشست های مشترک با احزاب می تواند درصد خطای مدیران در تصمیم گیری ها و رفتارها را کاهش داده و درستی عملکرد آنها را افزایش دهد.

وی افزود: باید تنوع افکار و سلایق سیاسی در جامعه را به رسمیت بشناسیم و هیچ کس فعالیت های سیاسی که در چارچوب قانون اساسی و با رعایت خطوط قرمز انجام می شود نفی نمی کند چون فعالیت نخبگان سیاسی در جامعه می تواند بلوغ و عقلانیت سیاسی و اجتماعی را در جامعه رونق ببخشد.

استاندار گفت: ولایت فقیه، شخص ولی فقیه، قانون اساسی و پرهیز از بد اخلاقی سیاسی جزو خطوط قرمز هستند و براساس متون دینی نزاع، کینه، بدزبانی، انتقام، فحاشی گناه است و نباید بدبینی سیاسی در جامعه جا را بر تحلیل ها و تبیین های سیاسی تنگ کند تا شاهد رشد فهم و اندوخته های سیاسی و اجتماعی مردم باشیم.

وی با تأکید بر رعایت حریم و حرمت انسان ها در اظهار نظرها و موضع گیری های سیاسی اظهار داشت: اهل بازی سیاسی نیستم و پیچیدگی سیاسی ندارم، از نقطه نظرات نخبگکان سیاسی استقبال می کنم، سر سوزنی پنهانکاری سیاسی ندارم و از آستانه تحمل بالایی برخوردارم به ارتباط و تعامل دوسویه با احزاب اعتقاد دارم و به دعوت تمامی احزاب و گروه های سیاسی پاسخ مثبت می دهم.

استاندار از توجه به توسعه و ارتقای استان به عنوان یک مطالبه عمومی و محور مشترک تمامی احزاب و جریانات سیاسی یاد کرد و در این خصوص افزود: به شدت به ادبیات مشترکی در زمینه توسعه استان نیاز داریم و نخبگان سیاسی و اجتماعی باید این موضوع را به یک مطالبه عمومی تبدیل کنند و یک ادبیات جدیدی را در این حوزه خلق کنند که خلاء آن به شدت در استان احساس می شود.

استاندار افزود: تا زمانی که گفتمان توسعه در جامعه و در بین نخبگان سیاسی ایجاد نشود نمی توانیم آینده دقیق و درستی از استان ترسیم کنیم و خروجی تمامی فعالیت های حزبی باید ارتقای شاخص های توسعه و ارتقا سطح زندگی مردم باشد و این مهمترین وظیفه احزاب و گروه های سیاسی در استان می باشد.

گفتنی است در ابتدای این نشست نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود درخصوص کارکردها و اولویت ها احزاب سیاسی در جامعه پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز