خبرگزاری کار ایران

با تلاش ۸ ساعته بیش از ۱۰۰ آتش نشان قزوینی صورت گرفت؛

مهار آتش سوزی انبار بزرگ روغن خودرو در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۲۶۵

آتش سوزی در انبار بزرگ روغن خودرو در قزوین با تلاش همه جانبه آتش نشانان خاموش شد و نگرانی ها از سرایت آتش به انبار چوب و خانه های اطراف محل حادثه پایان یافت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: آتش سوزی در انبار بزرگ روغن خودرو در قزوین با تلاش همه جانبه آتش نشانان خاموش شد و نگرانی‌ها از سرایت آتش به انبار چوب و خانه‌های اطراف محل حادثه پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین؛ سیدعلی شفیعی افزود: این آتش سوزی ساعت ۱۸:۱۹ سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جاری در خیابان اسدآبادی، محله شیشه چی شهر قزوین اتفاق افتاد که با تلاش ایثارگرانه بیش از ۱۰۰ نفر از ماموران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در لحظات اولیه کنترل و پس از حدود ۸ ساعت عملیات بی‌وقفه آتش نشانی، مهار و به طور کامل خاموش شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: به محض اعلام وقوع این رخداد به ستاد فرماندهی آتش نشانی، آتش نشانان کمتراز سه دقیقه از هفت ایستگاه سازمان در محل حادثه حاضر و عملیات مهار آتش سوزی را آغاز کردند.

شفیعی افزود: در اولین اقدام با هماهنگی دستگاههای امدادی و انتظامی برای جلوگیری از بروز حوادثاحتمالی دیگر، نسبت به قطع شبکه‌های آب، برق و گاز محدوده وقوع حادثه و تخلیه مناطق مسکونی اطراف این انبار اقدام شد.

وی افزود: برای مقابله با این آتش سوزی، آتش نشانان با تجهیزات کامل و بکارگیری ۲۳ دستگاه خودروی آتش نشانی، چندین دستگاه تانکر آب و لودر در محل حادثه حاضر شدند و فعالیت همه جانبه و سرعت عمل آنان باعثشد تا حادثه‌ای که ممکن بود آبستن فاجعه‌ای بزرگ وخطرناک باشد در کنترل کامل قرار گیرد و آتش سوزی خاموش شود.

شفیعی با اشاره به اینکه انفجار و آتش گرفتن بشکه‌های متعدد روغن، اکتان و چسب، ریزش سقف انبار، جاری شدن مواد قابل اشتعال در محل حادثه و خیابان‌های اطراف، موجب رشد سریع شعله‌های آتش و طولانی شدن مهار آتش سوزی شد، گفت: به نظر می‌رسد در این انبار بیش از دو هزار بشکه روغن خودرو و مایعات سریع الاشتعال که ظرفیت آن‌ها بیش از ۵۰۰ تن برآورده می‌شود، ذخیره شده بود.

وی در عین حال از قرار گرفتن کارگاه بزرگ چوب در کنار این انبار خبر داد و افزود: نزدیک بودن محل حادثه به کارگاه چوب و اماکن مسکونی نیز اجرای عملیات امدادی و ایمنی را بسیار حساس کرده بود که خوشبختانه با اقدامات ایمنی و عملیاتی انجام شده، آتش سوزی کنترل و از گسترش و سرایت آتش به اماکن تجاری و مسکونی محل وقوع حادثه جلوگیری به عمل آمد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قزوین خبرهای منتشر شده در خصوص کشته و مجروح شدن شهروندان در این حادثه را تکذیب و اظهار کرد: ۸ نفر از آتش نشانان این سازمان در جریان تلاش برای خاموش کردن شعله‌های آتش در این حادثه آسیب دیدند که ۵ نفر آن‌ها سرپایی مداوا و ۳ نفر نیز به مرکز درمانی منتقل شدند که در حال حاضر دو نفر آن‌ها به دلیل مسمومیت ناشی از استنشاق دود و گازهای سمی حریق و بریدگی پا، بستری هستند.

شفیعی تجمع شهروندان در محل حادثه را از جمله عللی عنوان کرد که تلاش و فعالیت آتش نشانان را با مشکل روبرو ساخت و گفت: خیل گسترده مردم که با کنجکاوی در محل حادثه حضور داشتند عملیات مهار آتش سوزی و به ویژه آب رسانی را دشوار کرده بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از اعزام گروه‌های آتش نشانی شهرداری‌های الوند، تاکستان، محمدیه، اقبالیه و آتش نشانی شهر صنعتی البرز در ساعات اولیه بروز این حادثه به قزوین خبر داد و گفت: در ساعت‌های پایانی عملیات مهار آتش سوزی نیز گروه‌هایی از آتش نشانی‌های تهران، ‌ کرج و همدان برای احتیاط و همکاری با این سازمان به محل حادثه رسیدند.

وی افزود: استاندار، شهردار، دادستان، رئیس و تعدادی از اعضای شورای شهر، رئیس انتظامی شهر، معاون عمرانی استاندار، مدیر کل بحران، فرماندار، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، یگان ویژه، راهنمایی و رانندگی، صدا و سیما، مطبوعات، شرکت‌های آب و برق و گاز، بسیج و سازمان‌های وابسته شهرداری نیز در این حادثه حضور داشتند.

شفیعی در مورد علت بروز این حادثه اظهار کرد: کار‌شناسان سازمان آتش نشانی قزوین در حال بررسی علت رخداد این حادثه و میزان خسارت مالی وارد شده هستند.

وی در پایان به ضرورت توجه هرچه بیشتر صنوف مختلف به رعایت اصول ایمنی به ویژه در نگهداری مواد و مایعات سریع الاشتعال در محل کار و انبار‌ها تاکید کرد و ار آنان خواست برای پیشگیری از بروز هرگونه حادثه و نیز کاهش خسارت ناشی از حوادثبه توصیه‌ها تذکر‌های ایمنی کار‌شناسان آتش نشانی توجه بیشتری داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز