خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین مطرح کرد؛

تلاش برای معرفی شهر قزوین به عنوان الگوی شهر اسلامی به جهان

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۰۹۶

برای معرفی شهر قزوین به عنوان الگوی شهر اسلامی به جهان باید بتوانیم معماری‌ها و نماهای سطح شهر را به سمت اسلامی شدن پیش ببریم.

شهردار قزوین گفت: تلاش خواهد شد تا شهر قزوین به عنوان الگوی شهر اسلامی به جهان معرفی شود.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ مسعود نصرتی در نشست خبری صبح امروز افزود: برای معرفی شهر قزوین به عنوان الگوی شهر اسلامی به جهان باید بتوانیم معماری‌ها و نماهای سطح شهر را به سمت اسلامی شدن پیش ببریم.

وی بیان کرد: توسعه مساجد و امام‌زاده‌ها و استفاده از نماهای اسلامی از شاخص‌های شهرهای اسلامی است و در این راستا شهرداری قزوین احداثمساجد محلی در کنار پارک‌های محلی را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند مالزی برای جذب گردشگر زیرساخت‌هایی مانند احداثمسجد محلی ایجاد کرده است، بیان کرد: شهرداری قزوین با استفاده از تجربه‌های آن‌ها برنامه‌ریزی کرده که ۱۰۰ تا ۱۵۰ مسجد محلی در کنار هر پارک احداثکند که در اجرای این هدف زمین از سوی شهرداری قزوین و منابع مالی آن از طریق اوراق تامین خواهد شد تا این مساجد با کمک‌های مردمی در سریع‌ترین زمان احداثشوند.

نصرتی ادامه داد: همچنین توسعه امامزاده‌های شهر قزوین که ۱۰ تا از آن‌ها به صورت ویژه در دستور کار شهرداری قزوین قرار گرفته که با احیای آن زیرساخت‌های لازم را برای جذب گردشگر در آینده مهیا می‌کند.

وی افزود: شهر قزوین با داشتن مسجد‌ها و امامزاده‌های مختلف و مناسب نمادی از شهر مذهبی و فرهنگی برای گردشگران می‌شود که این موفقیت خوبی در جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

انعکاس انتظارات مردم و مسوولان به طور متقابل

وی با بیان اینکه باید با یک همفکری و اتحاد نواقص مدیریت شهری را برطرف کرد و با انعکاس انتظارات مردم و مسوولان به طور متقابل به انتظارت پاسخ داد، گفت: در سال گذشته اقدامات زیربنایی و روبنایی خوبی در سطح شهر قزوین انجام شد اما اطلاع‌رسانی در حد انتظار نبود که همه اقدامات در بین شهروندان ملموس باشد.

شهردار قزوین افزود: اقداماتی که در سطح شهر قزوین صورت گرفته است حاصل مدیریت متحد شهری است.

این مقام مسوول با بیان اینکه با مدیریت متحد شهری نمی‌توان به تنهایی شهر را اداره کرد، بیان کرد: اداره شهر با مدیریت متحد شهری الگوی خوبی برای سایر شهر‌ها و حتی در استان شد و بار اجتماعی مناسبی در سطح شهر داشت.

نصرتی تصریح کرد: در اداره شهر دستگاه‌های چون استانداری، نیروی انتظامی، حوزه قضایی، اداره ثبت، جهاد کشاورزی، میراثفرهنگی، راه و شهرسازی و شرکت‌های خدمات رسان بیشترین همراهی را با مجموعه مدیریت شهری داشتند.

تحقق شهر آرمانی با اتحاد و همدلی

شهردار قزوین تصریح کرد: باید موضوعات حقوق شهروندی به طور جامع اطلاع‌رسانی شود و برای رسیدن به یک شهر آرمانی باید با یک اتحاد و همدلی شهر را اداره کنیم.

وی ذکر کرد: در سال جدید با همفکری اعضای شورای شهر جدید علی رغم اینکه سال اقتصادی خوبی نیست برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است و با اتحاد و همدلی بتوانیم توسعه شهر را ادامه دهیم.

نصرتی عنوان کرد: در سال جدید پروژه‌های خارج از بودجه مصوب در حال تصویب است و تاکنون مذاکرات فراوانی با گروه‌های مختلفی انجام شده است.

مذاکره با ۵۰ گروه اقتصادی، اجتماعی و سرمایه گذاری

وی اظهار کرد: تاکنون با۵۰ گروه در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، سرمایه گذاری و غیره وارد مذاکره شدیم و با ۱۰گروه تا پایان سال گذشته به جمع بندی رسیدیم.

این مقام مسوول اضافه کرد: با ۲ گروه با اعتبار ۴۳۰میلیاردتومان مذاکرات نهایی شده است و شورای شهر در این زمینه همراهی خوبی با ما داشته است.

وی گفت: تا چند ماه آینده با بقی گروه‌ها به نتیجه خواهیم رسید.

شهردار قزوین بیان کرد: تاکنون با اجرای پروژه‌های متعدد و شاخص در شهر قزوین هنوز نتوانستیم حس تعلق را در بین شهروندان بیشتر کنیم.

نصرتی اظهار کرد: تا هفته قزوین هر شنبه از طریق رسانه‌ها پروژه‌های شهرداری قزوین به شهروندان معرفی می‌شود.

برگزاری نشست تخصصی مجمع شهرداران آسیایی

وی به برنامه‌های روز قزوین اشاره و بیان کرد: امسال نیز برگزاری برنامه‌های تجلیل از نخبگان، جشنواره اسباب بازی و نشست تخصصی مجمع شهرداران آسیایی در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسوول افزود: ۶۸ شهر عضو مجمع شهرداران آسیایی هستند و نشست تخصصی این مجمع در هفته قزوین در شهر ما برگزار خواهد شد و این اقدام در راستای معرفی شهر ارزشمند است.

برگزاری پیش اجلاس مجمع شهرهای جاده ابریشم

وی اعلام کرد: همچنین پیش اجلاس مجمع شهرهای جاده ابریشم امسال نیز در قزوین برگزار خواهد شد.

نصرتی اظهار کرد: دبیرخانه مجمع جهانی شهر اسلامی به قزوین سپرده شده است که این مهم تاثیر خوبی در جذب گردشگر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهرداری قزوین با بهره‌گیری از این موقعیت تلاش می‌کند تا بتواند قزوین را به قطب مذهبی گردشگری تبدیل کند، اظهار کرد: در تلاش هستیم گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این شهر جذب شود.

این مقام مسوول یادآور شد: وجود دبیرخانه مجمع جهانی شهر اسلامی در قزوین می‌تواند این شهر را در جهان معرفی کند.

وی اظهار کرد: با همکاری و افراد تاثیرگذار یک جایزه ۲۵۰هزار دلاری تدارک دیده شده است تا ۱۳ شهر اسلامی از ۵۸ کشوراسلامی انتخاب شوند و برای این انتخاب با ارائه عملکرد‌ها یک هیئت داوری در قزوین در ۱۹آذرماه سال جاری حضور خواهند داشت.

نصرتی گفت: در دبیرخانه مجمع اقدامات زیربنایی و روبنایی خوبی در کوتاه مدت انجام شده و با ۲۶۰ شهر مکاتبه صورت گرفته است.

قزوین قطب گردشگری مذهبی در جهان

شهردار قزوین گفت: قزوین با موقعیت و پتانسیل‌های بی‌نظیری که دارد می‌تواند با همدلی و مشارکت مردم و مسئولان به یک قطب گردشگری مذهبی در جهان تبدیل شود.

وی در ادامه بیان کرد: اعتقاد داریم در شهر قزوین با توجه به ظرفیت موجود، فضای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی صنعت ساختمان وجود دارد.

توسعه صنعت ساختمان در شهر قزوین

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان در شهر قزوین امروز دچار رکود شده است، بیان کرد: ۴۰ هزار خانوار قزوینی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مرتبط به این صنعت می‌شوند که شامل ۴۰ درصد از اشتغال‌زایی این شهر است.

نصرتی ابراز کرد: شهرداری قزوین برای رفع این مشکل با مسئولان مربوطه، مجریان ذیصلاح و بخش‌های خصوصی در خصوص رونق صنعت ساختمان در این شهر جلسه‌هایی را برگزار کرده و از آن‌ها خواستار شده برای رفع موانع موجود این مشکل انتظارات و خواسته‌های خود را بیان کنند تا در سریع‌ترین زمان مشکلات آن‌ها برطرف شود.

شهردار قزوین ادامه داد: با بررسی مشکلات موجود و دستورات لازم برای رفع این مشکلات صنعت ساختمان در شهر قزوین رونق می‌یابد و بیشتر مشکلات موجود در این صنعت و اقتصادی خانواده‌های قزوینی برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: شهر قزوین دارای ۴۰۰ هزار جمعیت است که در یک افق مطلوب با توجه به ویژگی‌های شهر قزوین می‌توان به ۷۰۰ هزار جمعیت تبدیل شود.

نصرتی بیان کرد: خیلی‌ها انتظار دارند جمعیت این شهر به دو میلیون نفر برسد که این یک تهدید است و نباید تجربه ناموفق سایر شهر‌ها را برای افزایش جمعیت تجربه کنیم.

وی با بیان اینکه شهر قزوین با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد، می‌تواند با سرمایه‌گذاری و گردش پولی لازم دو و نیم میلیون جمعیت را اداره کند، اظهار کرد: ما می‌توانیم با استفاده از تجربه‌های موفق کشورهای گردشگر و برنامه‌ریزی‌های دقیق و مناسب این هدف را در این شهر محقق کنیم.

بهره‌گیری از تجربه‌های مختلف در جذب گردشگر

نصرتی با اشاره به اینکه کشورهایی در جذب گردشگر در دنیا بسیار موفق بودند به طوری که درآمدی که از این صنعت بدست می‌آورند بیشتر از درآمد نفت و گاز کشور ما است، یادآور شد: ما باید با بهره‌گیری از تجربه‌های مختلف آن‌ها بتوانیم صنعت جذب گردشگر را در این شهر رونق دهیم و کشورهای موفق همیشه در این زمینه تخصصی عمل کردند.

این مقام مسوول اظهارکرد: شهرهای شمالی کشور ما ظرفیت‌های خوبی برای گردشگری دارند به طوری که هر ساله گردشگران بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این مناطق بازدید می‌کنند ولی متاسفانه مکانیزم تولید ثروت و درآمد در این شهر‌ها تعریف نشده است و بهره‌وری مناسبی از این موقعیت ندارند.

جذب دو مشاور برای بررسی نقاط ضعف در جذب گردشگر

وی ادامه داد: شهرداری قزوین با جذب دو مشاور تلاش کرده تا با بررسی نقاط ضعف عدم رونق گردشگر و درآمد، بتواند صنعت گردشگری را در این شهر قزوین رونق چشمگیری دهد تا اشتغال‌زایی، درآمد و ثروت خوبی در این شهر تولید شود.

نصرتی به بوستان باراجین در شهر قزوین اشاره کرد و گفت: در این بوستان پروژه‌های مختلفی تعریف شده که برخی از آن‌ها افتتاح، کلنگ‌زنی و در حال احداثاست تا بتواند جاذبه‌های خوبی را برای جذب گردشگر فراهم کند.

وی ادامه داد: به اعتقاد ما هنوز اتفاق ایده‌آل در بوستان باراجین اتفاق نیافتاده و باید پروژه‌های مختلفی مانند رستوران، فروش کالاهای سنتی و فروشگاه‌ها مختلف افتتاح شود تا با ایجاد اشتغال‌زایی خوب برای شهروندان ایجاد ثروت و درآمد در این شهر شود.

شهردار قزوین بیان کرد: شهرداری قزوین می‌تواند با پروژه‌ها و برنامه‌های مختلفی که در شهر قزوین تعریف کرده با بهره‌برداری از آن‌ها صنعت ساختمان و گردشگری را در شهر قزوین توسعه دهد.

شهردار قزوین افزود: به همین دلیل شهرداری قزوین پروژه‌های مختلفی را در شهر قزوین تعریف کرده که می‌توان در دو سال آینده زیرساخت‌ها تحقق این رخداد مهم آماده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز