خبرگزاری کار ایران

در قزوین؛

برپایی آثار نقاشیخط در گالری یاقوت

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۳۶۰

نقاشیخط، شیوه ای نوین از خوشنویسی است که در عصر معاصر شکل گرفته و به طور جدی از دوره قاجار با نوشتن خط و رنگ آمیزی کردن آن متفاوت با روش حال آغاز شده است.

«محمد حسن زاده» نمایشگاهی از آثار خود را در گالری یاقوت با یازده اثر و با مضامین «آیات قرآن و بسم الله» با تکنیک رنگ اکریلیک برپا کرده است.

به گزارش ایلنا از قزوین،محمد حسن زاده که پانزده سال به صورت حرفه ای به خوشنویسی می پردازد و بیش از این سه نمایشگاه انفرادی برگزار کرده و در ده نمایشگاه جمعی نیز حضور داشته، آثار خود را در زمینه نقاشیخط و با مضامین آیات قرآن و بسمه الله برپا کرده و مورد استقبال اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته است.

لازم به ذکر است نقاشیخط، شیوه ای نوین از خوشنویسی است که در عصر معاصر شکل گرفته و به طور جدی از دوره قاجار با نوشتن خط و رنگ آمیزی کردن آن متفاوت با روش حال آغاز شده است.

در پایه و اساس هنر نقاشیخط، خوشنویسی است که هنرمند می بایست با حجم، سطح، نور، رنگ و ترکیب رنگ ها آشنایی داشته باشد.

بازی با رنگ ها و خلق اشکال چشم نواز در کالبد هنر خوشنویسی از ویژگی های منحصر به فرد نقاشی خط است و هزینه کردن زمان در کنار ذوق و سلیقه، آثار قابل تاملی بر روی بوم به تصویر می کشد.

از پیشگامان هنر نقاشیخی می توان به مرحوم پیلارام، مرحوم مافی، زنده‌رودی، استاد افجه‌اى و استاد احصایی نام برد.

در سال های اخیر خصوصا در قزوین، هنرمندان بیشتر به این شیوه از خوشنویسی رو آورده و نمایشگاه هایی را بر پا کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز