خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر قزوین؛

اجرای سلیقه‌ای قانون کار توسط پیمانکاران نیروی انسانی

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۴۰۳

به دلیل نبود نظارت بر فعالیت شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی، این گروه از کارفرمایان از طریق تسلط بر مسائل حقوقی مربوط به قراردادهای کار، بصورت سلیقه‌ای حقوق و مزایای قانونی کارگران را پرداخت می‌کنند.

دبیر خانه کارگرقزوین از عدم رعایت موارد قانوی کاربرای کارگرانی که از سوی شرکتهای پیمانکاری مستقر در واحد های تولیدی قزوین بکار گرفته می شوند انتقاد کرد.

«عید علی کریمی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: به دلیل نبود نظارت بر فعالیت شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی، این گروه از کارفرمایان از طریق تسلط بر مسائل حقوقی مربوط به قراردادهای کار، بصورت سلیقه‌ای حقوق و مزایای قانونی کارگران را پرداخت می‌کنند.

وی با تشبیه فعالیت پیمانکاری نیروی انسانی به امور واسطه‌گری تصریح کرد: پیمانکاران نه سرمایه گذار بلکه واسطه‌ اقتصادی هستند، تجربه قعالیت این گروه در سنوات گذشته نشان داده است که قسمت بیشتر پولی را که از کارفرمای اصلی می‌گیرند، را برای خود نگهداشته و بخش کمتر آن را به کارگران می‌دهند.

او با بیان اینکه یکی از عوامل افزایش قیمت کالای تولید در واحد های تولیدی، دخالت شرکتهای پیمانکاری در روند تولید است، افزود: پیمانکاران قیمت تمام شده کالا را بالا می‌برد و کیفیت محصولرا پایین می آورند.

دبیر خانه کارگر در خاتمه از دولت خواست تا برای افزایش تولید ورفع مشکلات نیروی کار دست پیمانکاران را از واحد های تولیدی کوتاه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز