خبرگزاری کار ایران

پاسخ دادستان قزوین به شائبه فعالیت برای انتخابات مجلس؛

تا انتخابات مجلس زمان زیادی باقی مانده!

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۳۰۰

دادستان قزوین درباره شایعه شروع فعالیت وی برای انتخابات مجلس دهم، اعلام کرد این موضوع را کاملا رد می کنم و نمی دانم این شایعات از کجا مطرح شده است، اگر چه تا انتخابات مجلس زمان زیادی باقی مانده و بنده از امروز نمی توانم بگویم که حتما نخواهم آمد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به کارنامه دستگاه قضایی در سال گذشته گفت: در سال ۹۲ در شعب تحقیق دادسرای قزوین ۳۰ هزار و ۸۴ پرونده وارد شده که در این مدت ۳۰ هزار و ۵۴۵ پرونده رسیدگی شده است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در نشست خبریبا اشاره به برخورد قاطع دادستانی قزوین با سارقین گفت: در زمینه برخورد با سارقین کیفرخواست چهار پرونده قطع عضو صادر شده و امیدواریم که بتوانیم حکم قطع دست این سارقین را از دادگاه بگیریم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: یکی از اقدامات شاخص سال ۹۲ اجرایی کردن ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر بوده است؛ پیش از این شهروندان از رؤیت معتادان کارتن خواب رنج می بردند که با بررسی و پیگیری های مستمر و جلسات مختلف و هماهنگی با دستگاه های ذیربط ۵۰۰ نفر از معتادان کارتن خواب در سطح استان را شناسایی کردیم.

وی اظهار کرد: این افراد مبتلا به اعتیاد بوده و فاقد خانه هستند و یا خانواده زمینه پذیرش آنها را ندارد در نتیجه زیر پل ها، آلونک ها و در کانال های انشعاب خدمات شهری زندگی می کردند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی بیان کرد: این افراد برای امرار معاش مسیر تکدی گری، سرقت خرد، مزاحمت و جمع آوری پسماند را انتخاب کرده بودند که با همت بلند و کار پیچیده و سخت مراکزی را برای نگهداری آنها تدارک دیدیم.

وی اظهار کرد: در میان این افراد کسانی وجود دارند که به هپاتیت و ایدز مبتلا هستند که باید گفت این افراد همچون بمبی در جامعه بودند که جمع آوری آنها موجب شد میزان سرقت تا ۸۰ درصد کاهش یابد همچنین در سایر جرایم نیز ۳۱ درصد کاهش را شاهد بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد: علیرغم اینکه این کار قانونی و مورد حمایت بسیاری از شهروندان و عموم جامعه بود ولی با کمال تأسف برخی از دستگاه ها همراهی نکردند ولی خوشبختانه این کار ادامه پیدا کرد وی هزینه نگهداری دوره ۲۱ روزه این افراد برای هر نفر را دو میلیون ریال اعلام کرد که این رقم تنها برای حداقل امکانات است.

وی درباره شرایط نگهداری آنها اظهار کرد: این افراد در سه کمپ نگهداری می شوند که بخش خصوصی این کمپ ها را اداره می کند و دستگاههای مختلف چون دستگاه قضایی، بهزیستی ودانشگاه علوم پزشکی در این کمپ ها حضور دارند و اقدامات پشتیبانی لازم را انجام می دهند.

صادقی نیارکی در خصوص دستگیری تعدادی از افراد که قصد اشاعه فرقه ضاله و نوظهور در قزوین را داشتند، اظهار داشت: با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان در استان قزوین چهار نفر سلفی دستگیر شده اند که دو نفر از آنها به صورت گذری از استان عبور می کردند و دو نفر دیگر نیز وارد استان شده بودند تا فضای استان را شناسایی کنند تا برای اقدامات بعدی همچون عضو گیری وارد عمل شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خصوص آخرین وضعیت پرونده قتل دانش آموز۸ساله در مدرسه ای در قزوین گفت: در این حادثه دستگاه قضایی به محض اطلاع به سرعت وارد شد و کیفرخواست صادر و متهم به قصاص نفس با چوبه دار در ملأ عام محکوم شده است.

دادستان قزوین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص برخورد وی با مسوولان شهرداری در روز حادثه که مورد انتقاد قرار گرفته بود و اینکه آیا این نوع برخورد ها کمکی به حل مشکل می کند، گفت: بنده به عنوان دادستان وظیفه دارم از حق مردم دفاع کنم و اتفاقا بعد از این اقدام کار امداد رسانی و خارج کردن جسد با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد.

صادقی نیارکی به دیگر سوال خبرنگار ایلنا درباره شایعه شروع فعالیت وی برای انتخابات مجلس دهم، پاسخ داد: این موضوع را کاملا رد می کنم و نمی دانم این شایعات از کجا مطرح شده است، اگر چه تا انتخابات مجلس زمان زیادی باقی مانده و بنده از امروز نمی توانم بگویم که حتما نخواهم آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز