خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین خبر داد:

عکسبرداری از پلنگ ایرانی در منطقه الموت غربی

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۴۴۵

مدیرکل محیط زیست استان قزوین از عکسبرداری ماموران اجرایی سرمحیط بانی الموت غربی از پلنگ در زیستگاه های طبیعی این منطقه خبر داد و گفت: این تصاویر ناب توسط دوربین های تله ای که در منطقه کار گذاشته شده بود گرفته شده است.

مدیر کل محیط زیست استان قزوین از عکسبرداری ماموران اجرایی سرمحیط بانی الموت غربی از پلنگ در زیستگاه های طبیعی این منطقه خبر داد و گفت: این تصاویر ناب توسط دوربین های تله ای که در منطقه کار گذاشته شده بود گرفته شده است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ دکتر صدرالدین علیپور تصریح کرد: استان قزوین با توجه به شرایط اقلیمی و زیستگاهی آن یکی از بهترین زیستگاههای پلنگ در کشور به شمار می رود این گونه در مناطق کوهستانی و شکار و تیراندازی ممنوع الموت شرقی و غربی و طارم سفلی زیست می کند.

وی یادآور شد: بررسی ها در ارتباط با بحثحضور پلنگ در استان از سال ۸۷ آغاز و اولین گونه توسط کارشناسان حوزه محیط طبیعی استان در اواخر سال ۱۳۸۸ توسط دوربین های تله ای در منطقه رودبار شهرستان به ثبت رسید.

این مقام مسئول افزود: ایران مهمترین پناهگاه جمعیت پلنگ در منطقه خاورمیانه است و پیش بینی می شود۵۵۰ تا ۸۵۰ قلاده از این جانور در کشور زیست می کنند. مطابق آخرین ارزیابی، اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در سال ۲۰۰۸ پلنگ را در فهرست سرخ و به عنوان گونه در خطر انقراض قرار داد. کاهش طعمه به دلیل شکار غیر مجاز، تغییر زیستگاههابه دلیل فعالیت های جاده سازی و معادن، آتش سوزی، چرای دام های اهلی و شکار این گونه توسط شکارچیان به خاطر پوست آن از عوامل در معرض خطر انقراض قرار گرفتن این گونه می باشد.

گفتنی است؛ مناطق طارم سفلی و الموت در استان قزوین یکی از بهترین زیستگاه های پلنگ به شمار می رود و ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان بارها موفق به فیلمبرداری و عکاسی از این گونه در حال انقراض در این مناطق شده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز