خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به نحوه محاسبه مزد و تهدید سابقه «سخت و زیان‌آور» صورت گرفت؛

کارگران سیمان آبیک قزوین در محوطه این کارخانه تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۹۴۹

تجمع صنفی کارگران سیمان آبیک که از صبح دیروز(سوم خرداد ماه) آغاز شده است در اعتراض به بی‌توجه‌ای کارفرمای کارخانه نسبت به اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور و بازنگری در محاسبه حقوق و سایر مزایای قانونی است.

جمعی از کارگران کارخانه سیمان آبیک صبح امروز(۴ خرداد ماه) در اعتراض به کاهش حقوق و سایر مطالبات صنفیشان در محوطه کارخانه مقابل سالن غذا خوری کارخانه تجمع کردند.

به گزارش سرویس کارگری ایلنا؛ یکی از کارگران در توضیح علت اعتراض کارگران سیمان آبیک به ایلنا گفت: تجمع صنفی کارگران سیمان آبیک که از صبح دیروز(سوم خرداد ماه) آغاز شده است در اعتراض به بی‌توجه‌ای کارفرمای کارخانه نسبت به اجرای قانون مشاغل سخت وزیان آور و بازنگری در محاسبه حقوق و سایر مزایای قانونی است.

او تعداد کارگران شاغل در کارخانه را حدود ۳۰۰ کارگر ذکر کرد و گفت: در آمد برخی از کارگران نزدیک به حداقل‌ است و از این بابت میزان دریافتی آنان کفاف معاش زندگیشان را نمی‌دهد.

او با بیان اینکه قانون مشاغل سخت وزیان آور در مورد کارگران کارخانه سیمان آبیک از سال ۸۷ اجرایی نشده است، در ادامه افزود: اخیرا در کارخانه سیمان آبیک چند فیلتر هوا و دستگاهای تصویه آب در حال نصب هستند تا از این طریق این کارخانه به عنوان واحد نمونه صنعت پاک معرفی شود.

این کارگر گفت: هرچند کارگران سیمان آبیک متوجه اهمیت ارتقا استانداردهای ایمنی و بهداشتی محل کار خود هستند اما در عین حال نگران نیز هستند که مبادا این مسئله بر سوابق سخت و زیان آور آنها تاثیر منفی بگذارد.

به اعتقاد وی، اعتراض کارگران در ساعات استراحت کار انجام می شود که مبادا به روند تولید کارخانه آسیبی وارد نشود.
او در خاتمه با بیان اینکه اعتراض صنفی دیروز کارگران به مدیر عامل در حالی خاتمه یافت که به درخواست ایشان ۲۰ نفر از کارگران به نمایندگی از سایر کارگران به دفتر ایشان برای حل مشکلات دعوت شدند که در نهایتبه نتیجه مطلوبی نرسید.

توضیحات کارفرما

در این رابطه، «محمد فتوگرافی» مدیر عامل کارخانه سیمان آبیک ضمن تایید تجمع جمعی از کارگران این کارخانه در روز گذشته، دلیل اعتراض کارگران را افزایش حقوق تعداد کمی از کارگران دانست.

وی گفت: این تعداد از کارگران در حالی خواستار افزایش حقوق هستند که هر ماهه حقوق قانونی خود را به همراه سایر مزایا دریافت می کنند، اما آنچه باعثنگرانی این کارگران شده مقایسه کردن غیر منطقی حقوق خود با سایر کارگران کارخانه های تولید کننده سیمان است.

او گفت: کارخانه سیمان آبیک یکی از معتبرترین واحدهای تولید سیمان است که هر ماهه حقوق وسایر مطالبات کارگران خود را پرداخت می کند.

او دراجرای قانون مشاغل سخت زیان اور کارگران گفت: هم اکنون قانون مشاغل سخت وزیان اور برای کارگران کارخانه در حال اجرا است و کارگران نباید در این مورد نگرانی داشته باشند و معرفی شدن این واحد به عنوان واحد پاک هیچ ارتباطی به اجرای نشدن قانون مشاغل سخت وزیان آور ندارد.

مدیر عامل کارخانه سیمان آبیک در خاتمه با اظهار امیدواری در حل مشکلاتی که باعثنگرانی کارگران کارخانه سیمان آبیک در مورد افزایش حقوق شده است، افزود: در صورتی که شرایط کارخانه با افزایش تولید به نقطه مطلوب و قابل قبول برسد در صورت رضایت قانونی اعضای هیئت مدیر قابل اجرا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز