خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد شهید تاکستان:

بازسازی ۵۸۷ مزار شهید تاکستان، تا پایان تیرماه

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۷۲۶

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان با اشاره به اینکه ۵۸۷ مزار شهید در شهرستان تاکستان وجود دارد، از بازسازی مزارها تا پایان تیر ماه امسال، بازسازی می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان با اشاره به اینکه ۵۸۷ مزار شهید در شهرستان تاکستان وجود دارد، گفت: از این آمار ۶۷ درصد مزارها، بازسازی شده و مابقی نیز تا پایان تیر ماه امسال، بازسازی می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از واحد ایثار بنیاد شهید استان قزوین، محمد طاهرخانی به برگزاری مسابقه قرآن در خانه، ویژه خانواده‌های شهدا و جانبازان اشاره کرد و گفت: در این طرح کتاب‌هایی با محتوای تفسیر قرآن کریم بین آنان توزیع می‌شود و افرادی که در زمان مشخص پاسخ سئوالات مربوطه را بدهند، جوایزی به آنان اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته این مسابقه سه بار در شهرستان تاکستان برگزار شده است، بیان کرد: با توجه به استقبال چشمگیر خانواده‌های ایثارگران از مسابقه فوق، امسال تلاش می‌کنیم، این مسابقات را به صورت ماهانه برگزار کنیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان با بیان اینکه آشنایی خانواده‌های ایثارگر با آموزه‌های قرآنی و دینی از جمله اهداف مسابقه یاد شده است، گفت: در اجرای برگزاری این مسابقه، علاقمندانی که بخواهند به صورت تخصصی قرآن کریم را یاد بگیرند، به کانون فرهنگی شهرستان تاکستان معرفی می‌شوند.

طاهرخانی، برگزاری مسابقه قرآنی ویژه دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان برشمرد و گفت: سال گذشته این مسابقه با حضور ۶۳ نفر و مسابقه پژوهش و علمی نیز با حضور ۲۲ نفر برگزار شده است.

وی به برگزاری مسابقات ورزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان نیز اشاره کرد و گفت: این مسابقات در رشته‌های شطرنج، دارت، والیبال، فوتسال، پینگ‌پنگ و فوتبال به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته این مسابقات به صورت دو مرحله‌ای در رشته‌های یاد شده برگزار شده است، بیان کرد: امسال تعداد مسابقات فوق به چهار مورد افزایش می‌یابد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان عنوان کرد: افزایش نشاط و شادابی و آشنا شدن فرزندان شهدا و جانبازان با یکدیگر و تقویت روحیه جانبازان در فضاهای شاد از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی گفت: در جریان برگزاری این مسابقات ورزشکارانی که استعداد خاصی در یک رشته ورزشی داشته باشند، برای توانمند شدن به سازمان تربیت بدنی یا هیئت‌های ورزشی این شهرستان معرفی می‌شوند.

طاهرخانی به برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی قم، کردان کرج، مشهد مقدس و رامسر اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۴۴۴ نفر از خانواده‌های ایثارگران به این اردوها، ۵۵ نفر به حج عمره و ۱۵ نفر به حج تمتع اعزام شدند.

این مسئول همچنین به اردوهای زیارتی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان شاهد اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۵۳ نفر از دانشجویان و ۷۶ نفر از دانش‌آموزان شاهد به اردوی مشهد مقدس اعزام شدند و امسال نیز ۶۱ نفر از دانشجویان به این مکان مقدس مشرف شده و دانش‌آموزان نیز در فصل تابستان اعزام می‌شوند.

برگزاری ۱۷ یادواره شهدا در تاکستان

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان، با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا از جمله برنامه‌های این نهاد است، گفت: سال گذشته این یادواره‌ها به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان برگزار شده است.

وی افزود: سال گذشته دوازده یادواره در مرکز شهرستان تاکستان و بخش‌های تابع از جمله اسفرورین، ضیاء‌آباد و خرم‌دشت برگزار شده است که امسال تعداد آنها به ۱۷ یادواره، افزایش می‌یابد.

طاهرخانی با اشاره به اینکه سال گذشته شش مراسم بزرگداشت شهدا نیز در روستاهای شهرستان تاکستان برپا شده است، بیان کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و یادآوری جانفشانی‌های رزمندگان در دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری این مراسم‌ بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان با مدیران مدارس هماهنگی کرده تا در برنامه صبحگاهی گزیده‌ای از وصیت‌نامه‌های شهدا را برای دانش‌آموزان قرائت کنند، گفت: آشنایی نسل جوان با آرمان‌های شهدا و تقویت ارتباط جوانان با این دلاورمردان از جمله اهداف اجرای این طرح بوده است.

وی برگزاری مراسم‌های معنوی از جمله قرائت دعای ندبه و عاشورا در کنار مزار شهدا را از برنامه‌های دیگر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان عنوان و بیان کرد: در این مراسم از سوی سخنرانان، مسایل دینی و مذهبی برای شرکت‌کنندگان مطرح می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان، افزایش فرهنگ ایثار و شهادت و اطلاعات به روز شرکت‌کنندگان و آشنایی آنان با سیره شهدا را از جمله اهداف برگزاری این مراسم معنوی عنوان کرد.

وی اجرای طرح دیدار از خانواده‌های شهدای فرهنگی به مناسبت روز معلم و دانش‌آموزی را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان برشمرد و گفت: هر ساله این طرح با حضور مدیر و کارمندان این بنیاد به همراه مسئولانی مانند امام جمعه و فرماندار این شهرستان، با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدا برگزار می‌شود.

اجرای بیش از ۷۰۰ دیدار از جامعه هدف در شهرستان تاکستان

این مسئول به اجرای طرح سپاس در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته با حضور رئیس و کارکنان این نهاد بیش از ۷۰۰ دیدار از خانواده شاهد و ایثارگر این شهرستان با هدف تجلیل و تکریم از آنان به عمل آمده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان افزود: در جریان این بازدیدها، خانواده‌های شهدا و جانبازان مشکلات خود را مطرح می‌کنند و مسئولان نیز اقدامات لازم را برای رفع آن انجام می‌دهند.

وی بیشترین مشکلات مطرح شده خانواده‌های ایثارگران در اجرای طرح سپاس را عدم پرداخت هزینه‌های درمان بازنشستگان این قشر عنوان کرد و گفت: متاسفانه طی سال‌های گذشته دستگاه‌های مربوطه باید این هزینه‌ها را پرداخت می‌کردند ولی در این راستا تاکنون اقدام خاصی انجام نداده‌اند.

این مسئول به تعویض و نصب تصاویر شهدای شهرستان تاکستان در بلوار امام خمینی(ره)و شهید بهشتی این شهرستان و شهرهای نرجه و خرمدشت، شال و اسفرورین اشاره کرد و گفت: این اقدام با هماهنگی شهرداری‌ها صورت گرفته است.

وی آشنایی مردم شهرستان تاکستان و توابع با تصاویر شهدا، عطرآگین کردن فضای شهرستان با چهره‌های معنوی شهدا، ایجاد زمینه برقراری ارتباط قشرهای مختلف مردم با شهدا و تشویق کردن آنان در آشنایی با سیره شهدا را از جمله اهداف اجرای طرح فوق برشمرد.

برگزاری نمایشگاه‌ آثار شهدا در مدارس تاکستان

طاهرخانی به برگزاری نمایشگاه‌ آثار شهدا در مدارس اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان با هماهنگی مدیران آموزش و پرورش برپا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته سه نمایشگاه در مدارس متوسطه شهرستان تاکستان برگزار شده است، افزود: در این نمایشگاه آثاری مانند عکس و گزیده‌ای از خاطرات و وصیتنامه شهدای منطقه برای دانش‌آموزان به نمایش گذاشته شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان با بیان اینکه شهرستان تاکستان ۵۹۵ شهید، ۷۱۲ جانباز و ۶۵ آزاده دارد، بیان کرد: ۵۰۹ نفر از جانبازان این شهرستان زیر ۲۵ درصد هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۸۷ مزار شهید در شهرستان تاکستان وجود دارد، گفت: از این آمار ۶۷ درصد مزارها، بازسازی شده و مابقی نیز تا پایان تیر ماه امسال، بازسازی می‌شود.

صدور ۲۸۸۷ کارت بیمه طلائی جامعه ایثارگر در تاکستان

وی اجرای طرح عیادت از ایثارگران و خانواده‌های آنان را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان عنوان کرد و گفت: در این طرح مدیر و کارکنان این شهرستان و در برخی مواقع با حضور مسئولان شهرستان از جمله فرماندار به عیادت بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها می‌روند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان، احوالپرسی، پیگیری وضعیت جسمی و رفع مشکلات درمانی بیماران را از جمله اهداف اجرای طرح فوق برشمرد و گفت: سال گذشته از ۸۵ خانواده ایثارگر در بیمارستان‌ها عیادت شده است.


طاهرخانی دیدار ماهانه از پنج بیمار صعب‌العلاج، صدور ۷۶ مورد دفترچه درمانی، ارائه خدمات پزشکی در منزل و پرداخت هزینه‌های صعب‌العلاج با اعتبار ۳۸۴ میلیون ریال را از دیگر خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان به جامعه ایثارگران برشمرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۸۸۷ کارت بیمه طلائی برای خانواده‌های شاهد و جانبازان شهرستان تاکستان صادر شده است، گفت: این خانواده‌ها با داشتن این کارت می‌توانند از خدمات درمانی به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

این مسئول به جلسه مشاوره کمیسیون پزشکی در شهرستان تاکستان اشاره کرد و گفت: این جلسه با هدف تعیین وضعیت افزایش درصد جانبازان، قبل از تشکیل کمیسیون پزشکی عالی تهران، تشکیل می‌شود تا ضمن بررسی پرونده‌ افراد متقاضی، مشاوره‌های لازم ارائه داده شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۵ نفر در جلسه مشاوره کمیسیون پزشکی شهرستان تاکستان شرکت کردند، بیان کرد: با بررسی پرونده‌ها ۲۶ نفر از این آمار واجد شرایط شرکت در کمیسیون پزشکی عالی تهران شناخته شدند و افزایش درصد یافتند.

این مسئول با بیان اینکه سه‌شنبه‌های هر هفته ملاقات عمومی با ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان برگزار می‌شود، گفت: در این روز خانواده‌های ایثارگر برای مطرح کردن مشکلات به این اداره مراجعه می‌کنند و مسئولان نیز با بررسی مشکلات آنان، اقدامات لازم را برای رفع آنها انجام می‌دهند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان به برگزاری جلسه‌های ستاد شاهد در دانشگاه و مدارس شهرستان تاکستان اشاره کرد و گفت: این جلسه‌ها با هدف پیگیری و رفع مشکلات این قشر از جمله در زمینه شغلی و تحصیلی برگزار می‌شود.

وی پرداخت هزینه‌های تحصیلی دانشجویان و دانش‌آموزان را از برنامه‌های حمایتی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان برشمرد و افزود: ارائه مشاوره‌های تحصیلی و برگزاری کلاس‌های تقویتی از دیگر برنامه‌های حمایتی این نهاد جهت دانشجویان تحت پوشش می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز