خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین خبر داد:

شکارچیان غیر مجاز در بند تدبیر محیط بانان طارم سفلی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۰۲۸

مامورین اجرایی یگان حفاظت منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع طارم سفلی طی دو شبانه روز گذشته، در حین گشت و کنترل حوزه استحفاظی موفق به دستگیری دو گروه از شکارچیان غیر مجاز شدند.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین از دستگیری دو گروه شکارچی غیر مجاز در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، صدرالدین علیپور افزود: مامورین اجرایی یگان حفاظت منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع طارم سفلی طی دو شبانه روز گذشته در حین گشت و کنترل حوزه استحفاظی موفق به دستگیری دو گروه از شکارچیان غیر مجاز شدند.

علیپور تصریح کرد: در اولین عملیات انجام شده مامورین یگان حفاظت سرمحیط بانی طارم سفلی موفق به دستگیری یک نفر متخلف و یک قبضه سلاح شکاری گلوله زنی ۲۷۰ و ده تیر فشنگ مربوطه و یک دوربین شکاری شدند. که پس از باز جویی مقدماتی و تنظیم صورتمجلس تخلف فرد متخلف دستگیر و جهت رسیدگی به پرونده تخلف تحویل مراجع قضایی شد.

وی افزود: این شکارچی غیر مجاز از شکارچیان باسابقه تخلف در منطقه است که چندین بار گزارش تخلف وی پیگیری شده بود ولی متاسفانه به نتیجه نرسیده بود که در این عملیات به دام محیط بانان زحمت کش منطقه افتاد و از این بابت خوشحالیم که قبل از شکار فرد متخلف دستگیر شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین عنوان کرد: در روز دوم عملیات گشت و کنترل مامورین اجرایی منطقه، پس از گشت و کنترل و دوربین کشی مناطق متوجه حضور چهار نفر شکارچی غیر مجاز در منطقه دربند سنگان شدند که بلافاصله صدای شلیک چهار تیر به گوش رسید و مامورین پس از طی مسافتی طولانی در مسیرهای صعب العبور و صخره های مرتفع این منطقه به شکارچیان نزدیک شدند که دو نفر از آن ها اقدام به فرار کردند و دو نفر دیگر دستگیر شدند.

غلامرضا جهان تیغ یادآور شد: از این شکارچیان که لباسهای‌شان کاملا آلوده به خون یک راس کل وحشی شکار شده بود، یک کوله پشتی برزنتی و دو دستگاه دوربین شکاری و سه تیر فشنگ ساچمه زنی و دو تیر فشنگ گلوله زنی مربوط به سلاح برنو و لاشه یک راس کل وحشی شکار شده کشف و ضبط شد و با توجه به تاریک شدن هوا متخلفان دستگیر شده به همراه ادوات شکار به سرمحیط بانی سیردان اعزام و در روز بعد به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

جهان تیغ به شکارچیان غیر مجاز هشدار داد که ماموران یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان به صورت شبانه روزی مشغول گشت زنی و حفاظت از حیات وحش و عرصه های طبیعی هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف طبق مقررات برخورد خواهند کرد و از تمامی شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف شکار و صید مراتب را به یگان حفاظت اداره کل محیط زیست قزوین و ادارات تابعه شهرستانی اطلاع دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز