خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اعلام کرد:

دستگیری دو گروه شکارچی غیرمجاز در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۳۹۷

مامورین اجرایی یگان حفاظت منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع طارم سفلی طی شبانه روز گذشته در حین گشت وکنترل حوزه استحفاظی موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیر مجاز شدند.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین از دستگیری دو گروه شکارچی غیر مجاز، در استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از قزوین، صدرالدین علیپور افزود: مامورین اجرایی یگان حفاظت منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع طارم سفلی طی شبانه روز گذشته در حین گشت وکنترل حوزه استحفاظی موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیر مجاز شدند.

علیپور تصریح کرد: دراین عملیات انجام شده مامورین یگان حفاظت سرمحیط بانی طارم سفلی موفق به دستگیری یک نفر متخلف و یک قبضه سلاح شکاری گلوله زنی ۲۷۰ و ده تیر فشنگ مربوطه و یک دوربین شکاری شدند. که پس از باز جویی مقدماتی و تنظیم صورتمجلس تخلف فرد متخلف دستگیر و جهت رسیدگی به پرونده تخلف تحویل مراجع قضایی شد.

وی افزود: از این شکارچی غیر مجاز لاشه یک راس بزوحشی، یک کوله پشتی برزنتی و یک دستگاه دوربین شکاری و تعدادی فشنگ گلوله زنی کشف و ضبط شد. این در حالی است که شکارچی بز ماده که دارای بزغاله شیر خوار بوده را شکار نموده و پس از شکار پستان حیوان را به همراه سر آن در کوه پنهان کرده که در صورت مشاهده به دوستان خود بگوید حیوان شکار شده نر بوده و او اقدام به نسل کشی نکرده است اما محیط بانان با ردیابی موفق به پیدا نمودن آثار جرم شده و پرده از عمل زشت و غیر انسانی او برداشتند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین عنوان کرد: در روز دوم عملیات گشت و کنترل مامورین اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بویین زهرا پس از گشت و کنترل و دوربین کشی مناطق متوجه حضور دو نفر شکارچی غیر مجاز در منطقه رامند شدند که بلافاصله پس از برنامه ریزی عملیات، اقدام به دستگیری متخلفان شد که پس از بازدید و تفتیش افراد تعداد چهار قطعه پرنده سهره طلایی و دو رشته تور مخصوص زنده گیری پرنده و تعدادی قفس کشف و ضبط شد.

جهان تیغ افزود: سهره طلایی پرنده ای کوچک جثه و اندکی کوچک تر از گنجشک خانگی با دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و نسبتاً باریک، دمگاه سفید رنگ، صورت قرمز رنگ، پس سر سیاه رنگ، گونه های سفید، گرده قهوه ای یا خاکستری، بال های سیاه رنگ با نوار زرد کاملاً مشخص در بال ها، سینه ای به رنگ نخودی و پا های تیره رنگ هست.

غلامرضا جهان تیغ یادآور شد: گروهی از صیادان در این فصل با فریب دادن و طعمه و با استفاده از تور و پرنده ماده برای زنده گیری این پرنده زیبا اقدام می کنند و این روند به شکلی است که پرنده نر پس از شنیدن صدای پرنده ماده به زیر تور میرود و در دام می افتد که معمولا پس از صید برای فروش به مبالغ بالایی به بازار پرنده فروشی فرستاده می شود.

جهان تیغ به شکارچیان غیر مجاز هشدار داد که ماموران یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان به صورت شبانه روزی مشغول گشت زنی و حفاظت از حیات وحش و عرصه های طبیعی هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف طبق مقررات برخورد خواهند کرد و از تمامی شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف شکار و صید مراتب را به یگان حفاظت اداره کل محیط زیست قزوین و ادارات تابعه شهرستانی اطلاع دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز