خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته خدمات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین:

استان قزوین نیازمند ۲۲ هتل است

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۰۴۲

از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۲ فروردین امسال بیش از پنج میلیون و ۵۸۲ هزار دستگاه از محورهای مواصلاتی استان عبور کردند و یک میلیون و ۲۲۵ هزار نفر وارد استان شدند که زمینه پذیرایی از این افراد باید در استان فراهم باشد.

مجید آهنگریان رئیس کمیته خدمات شورای گفتگو با ارائه گزارشی از وضعیت صدور مجوز برای ساخت هتل گفت: از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۲ فروردین امسال بیش از پنج میلیون و ۵۸۲ هزار دستگاه از محورهای مواصلاتی استان عبور کردند و یک میلیون و ۲۲۵ هزار نفر وارد استان شدند که زمینه پذیرایی از این افراد باید در استان فراهم باشد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ این مسئول تصریح کرد: استان قزوین در حال حاضر دارای هشت هتل با ۳۵۷ تخت، ۱۲ مهمانپذیر با ۴۲۹ تخت است که نداشتن هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره از مهم‌ترین کمبود‌ها و مشکلات این بخش است.

وی افزود: یک هتل چهار ستاره با ۱۴۰ تخت و اشتغالزایی ۱۶۵ نفر، در ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در ورودی شهر توسط بخش خصوصی در دست ساخت است که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یک هتل دو ستاره هم با ۱۲ درصد پیشرفت با ۲۰ اتاق و ۴۰ تخت در ۹ هزار متر در دست ساخت است که زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم خواهد کرد که تکمیل آن نیازمند تسهیلات بانکی است.

آهنگریان بیان کرد: مجتمع تفریحی و هتل چهار ستاره با ۴۰ اتاق و ۷۰ تخت در ۱۸ هزارمترمربع زیربنا و اشتغال ۸۵ نفر، هتل یک ستاره با هفت اتاق و ۱۴ تخت و ۱۴ نفر اشتغال و یک هتل چهار ستاره در تاکستان با ۱۳ اتاق و ۲۰۰ تخت و اشتغالزایی ۷۵ نفر در حال ساخت است که باید پیگیر رفع مشکلات و تسریع در ساخت آن‌ها باشیم تا زمینه جذب گردشگر در استان بخوبی فراهم شود.

وی یادآورشد: نبود تسهیلات مناسب بانکی، طولانی شدن واگذاری زمین، عدم همکاری مناسب شهرداری‌ها و ادارات برای صدور مجوز، نبود قدرت پرداخت تسهیلات بیش از یک میلیارد تومانی در استان و عدم همکاری شعب بانکهای عامل از مسائلی است که ساخت هتل در قزوین را با چالش جدی روبرو کرده است.

آهنگریان گفت: در حال حاضر استان قزوین نیازمند ۲۲ هتل شامل ۱۱ هتل در قزوین، دو هتل در تاکستان سه هتل در آبیک، دو مورد در الوند، یک مورد در بوئین زهرا و سه هتل در آوج است تا به نیاز‌ها پاسخ داده شود.

نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان هم گفت: تاکنون بیش از ۳۰ مورد مجوز ساخت هتل چهار و پنج ستاره در قزوین داده شده اما خروجی کار مناسب نبوده زیرا برخی سرمایه گذاران بدنبال تغییر کاربری یا تسهیلات بیشتر یا مسکن سازی هستند لذا کار نیمه تمام است.

وی افزود: در دادن مجوز هتل هیچ مشکلی در استان نداریم اما باید سازنده واقعی در این حوزه ورود کرده و حمایت شود.

حسین زکی‌زاده سرپرست امور اقتصادی استانداری قزوین هم گزارشی از وضعیت واحدهای صنعتی مشکل دار، میزان مطالبات، اشتغال و بیکاری در استان ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز