خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان و مردم شهید پرور؛

سالروز شهادت شهید بابایی در قزوین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۳۴۹

بیست و هفتمین سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی با حضور مسئولان کشوری و استانی در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

بیست و هفتمین سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی با حضور مسئولان کشوری و استانی در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از ایثار واحد قزوین؛ در این مراسم نادر نصیری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به ویژگی‌های بارز اخلاقی شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی اشاره کرد و گفت: این ویژگی‌ها باید به قشرهای مختلف جامعه به ویژه جوانان معرفی بشود تا آنان بیشتر با شخصیت این شهید بزرگوار آشنا شوند.

وی با اشاره به وصیت‌نامه شهید بابایی گفت: این شهید بزرگوار با همه اثرگذاری که در دفاع مقدس داشت در وصیت‌نامه خود می‌نویسد که پدر و مادر عزیزم ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم که این بیانگر اخلاص و تواضع این شهید بزرگوار در انجام دفاع از میهن است که باید جوانان امروز ما در دفاع از ارزش‌های اسلامی از او درس بگیرند.

نصیری با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه «در میان رزمندگان چه ارتش و سپاه، شهید بابایی انسان بزرگ، چهره ماندگار و فراموش نشدنی است»، افزود: ما باید با ویژگی‌ها این شهید بزرگوار بیشتر آشنا بشویم تا بهتر بتوانیم راه ایشان را ادامه بدهیم.

مسعود نصرتی شهردار قزوین به بیان مطالبی در خصوص احداثپروژه‌ها به نام شهدا با هدف گرامیداشت یاد و خاطره آنان پرداخت.

در این مراسم همسر و فرزندان شهید بابایی و مسئولان لشگری، کشوری و استانی از جمله حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله حسنی قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، مرتضی روزبه استاندار قزوین، استاندارهای سابق استان قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مسعود نصرتی شهردار قزوین، فرماندهان لشگری ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و یدالله صمدی کارگردان سریال شوق پرواز حضور داشتند.

در پایان این مراسم مسئولان کشوری، استانی و لشگری به همراه همسر و فرزندان شهید بابایی و مردم شهید پرور استان قزوین با نواختن موزیک گروه ارتش بر سر مزار سرلشکر شهید عباس بابایی حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه، یاد و خاطره این شهید بزرگوار و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های شهدایی همانند شهید بابایی وظیفه امروز همه سربازان، فرماندهان، مسئولان و مردم است.

حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله حسنی، قائم مقام نماینده ولی‌فقیه، در بنیاد شهید و امور ایثارگران در بیست و هفتمین سالروز شهید عباس بابایی که در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد، گفت: جانبازان در هشت سال دفاع مقدس برای حفظ اهداف انقلاب اسلامی بخشی از دست و پای خود را تقدیم این انقلاب کردند که امروز همه مسئولان و مردم باید قدر‌شناس زحمات آنان باشند و راه آنانرا ادامه بدهند.

وی به احیای دین اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: ایشان از قدرت و مال زیادی برخوردار نبودند و فقط پیام الهی را به مسلمانان اطلاع می‌دادند و آن‌ها را به دین اسلام دعوت می‌کردند.

این مسئول افزود: دشمنان وقتی دیدند که این دین برخلاف منافع آنان است با ایشان مبارزه کردند تا بتوانند این دین را محو و نابود کنند، ولی موفق نشدند.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شخصیت امام خمینی(ره) گفت: ایشان نیز با پیروی از مکتب پیامبر اکرم(ص) با برپایی انقلاب اسلامی، دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد، ولی سران کشورهای استکبار تاب تحمل سخنان ایشان را نداشتند و با این امام رئوف به شدت مبارزه کردند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین سلاح امام خمینی(ره) در مبارزه با دشمنان ایمان و تقوای الهی بود، بیان کرد: ایشان با اقدامات منحصر به فردی که انجام دادند توانستند در قلبهای این مردم حکومت کنند و با کمک آن‌ها انقلاب اسلامی را در ایران برپا کنند.

این مسئول به ایجاد انقلاب نوپای اسلامی در ایران اشاره کرد و گفت: در آن زمان مسئولان ارشد کشوری که حتی نمی‌دانستند چگونه باید این انقلاب را اداره کنند، دشمنان دسیسه‌ها و فتنه‌های مختلفی را علیه این انقلاب طراحی می‌کردند.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: این دسیسه‌های دشمنان اسلام با تدبیر امام خمینی(ره) و دلاورمردانی چون شهید عباس بابایی و مجاهدت رزمندگان خنثی شد و مردم مقاوم کشور ما توانستند انقلاب اسلامی را حفظ کنند.

حسنی با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی و اهداف شهدای هشت سال دفاع مقدس تنها موضوعی است که دشمنان اسلام برای از بین بردن آن، با طراحی فتنه‌ها و دسیسه‌های مختلف تلاش می‌کنند، بیان کرد: امروز جوانان ما باید با تاسی از شهدا و رزمندگان دفاع مقدس راه آنان را محکمتر از گذشته ادامه بدهند تا بتوانند ضمن حفظ آرمان‌ها این انقلاب، با نقشه‌های شوم این دشمنان مبارزه کنند.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب راه پیامبر اکرم(ص) و امام خمینی(ره) را ادامه می‌دهد، گفت: مقام معظم رهبری با دقت، زیرکانه و سریع فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان اسلام را آشکار می‌کند به طوری که دشمنان اسلام نمی‌توانند در برابر تدابیر ایشان به سرعت موضع بگیرند و راه نجات پیدا کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمنان اسلام امروز به نام اسلام می‌خواهند دین ما را از بین ببرند، بیان کرد: آنان با ایجاد دین‌های مختلف مانند بهائیت، وهابیت و یهودی می‌خواهند اهل شیعه و سنی را نابود کنند در حالی که این دین‌ها هیچ ربطی به دین ما ندارند و مسلمانان در مبارزه با آنان باید هوشیار باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز صهیونیست‌ها به نام دین یهود در غزه مردم فلسطینی را به خاک و خون می‌کشند و به کودکان و زنان رحمی نمی‌کنند، بیان کرد: این صهیونیستی‌ها از دین یهود چیزی نمی‌فه‌مند و فقط می‌خواهند به منافع خود دست یابند.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز وظیفه ما شناخت انقلاب اسلامی از دیدگاه و منطق رهبری است که بیانات ایشان وظایف ما را سنگین می‌کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از موزه شهدای شهر قزوین بازدید کرد.

حجت الاسلام سید حبیب الله حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در گلزار مطهر شهدا از موزه شهدای شهر قزوین بازدید کرد.

نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این بازدید ضمن تشریح روند تعمیرات و بازسازی این موزه در سال گذشته گفت: موزه شهدای قزوین که دومین موزه بعد از تهران افتتاح شده، نیاز به تعمیرات و تغییر دکوراسیون داشت که با پیگیری‌های لازم نسبت به این مهم اقدام و این موزه بازگشایی شد.

این موزه آثار ارزشمندی همچون دست نوشته‌ها، ‌آثار مکتوب، شناسنامه، لباس و وسایل شخصی شهید رجایی، لباس و وسایل خلبانی، تصاویر بجا مانده، کتاب خاطرات و دست خط ارزشمند مقام معظم رهبری در عظمت شهید بابایی، تصاویر، لباس، دستخط، مدارک، اسناد و تصاویر استقبال مردم از ورود آزاده سرافراز حاج سید علی‌اکبر ابوترابی، تصاویر، ‌وسایل و آثار شخصی، لباس و مدارک بیش از ۷۰ شهید روحانی استان‏، ۵۰ شهید انقلاب اسلامی، شهدای مکه مکرمه، شهدای ترور، شهدای ورزشکار، شهدای هنرمند، شهدای دانش آموز و دانشجو، سرداران شهید و… را در خود جای داده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای شهر قزوین ادای احترام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از ورود به شهر قزوین و حضور در گلزار مطهر شهدای شهر قزوین، با شهیدان تجدید میثاق کرد.

حسنی با قرائت فاتحه‌ای برای شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و اهدای شاخه‌های گل به مقام شامخ شهید عباس بابایی و شهدای شهر قزوین ادای احترام کرد.

این مراسم با حضور نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، معاونین و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز