خبرگزاری کار ایران

محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس:

واژه " خبرنگار " یادآور زحمات خالصانه است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۳۵۳

واژه " خبرنگار " یادآور زحمات خالصانه افرادی است که در راه اعتلای بشریت از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: واژه «خبرنگار» یادآور زحمات خالصانه افرادی است که در راه اعتلای بشریت از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند

به گزارش ایلنا از قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در جلسه هیات امناء این آستان در خصوص بررسی عملکرد شش ماهه نخست و تصمیم گیری در مورد برنامه‌های آتی این آستان با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: ۱۷ مرداد در تقویم ملی ایران بعنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است. واژه «خبرنگار» یادآور زحمات خالصانه افرادی است که در راه اعتلای بشریت از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند و از هیچ خطری نمی‌هراسند. پیشینهٔ تاریخی این روز به شهادت یک خبرنگار شجاع و «شیرمرد لر» یعنی محمود صارمی برمی گردد؛ در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ خبرنگار شهید محمود صارمی(خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا» در مزار شریف افغانستان) به دست عوامل امریکا و نیروهای طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی کشور، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

وی با بیان این مطلب که باید روند کاری و شیوه انعکاس اتفاقات ارزیابی شود، اظهار داشت: امروزه افراد با دسترسی گسترده به اخبار می‌توانند نسب به رویداد‌ها اطلاعات حاصل کنند و رسانه‌ها باید با توجه به روند پیشرفت تکنولوژی در جذب مخاطب حرفه‌ای‌تر عمل کنند.

محمدی بخشی از موفقیت جامعه را به فعالیت مستمر خبرنگاران نسبت داد و افزود: با تلاش دو سویه مردم و مسئولان در عرصه اطلاع رسانی می‌توان ظرفیت‌های استان قزوین را به دنیا معرفی کرد.

وی در ادامه گفت: اگر خبرنگار بکوشد تا اخبار درست را منعکس کند، قصدش تهییج آنی نباشد و بخواهد به انسان‌ها کمک کند تا انتخاب‌های درستی داشته باشند، این کار بسیار حساس، دشوار و در عین حال لذت بخش و خداپسندانه است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در خاتمه از نگاه مقرضانه برخی از رسانه‌های خارجی نسبت به اتفاقات اخیر غزه ابراز گلایه کرد و گفت: نباید با نگاه ساده انگارانه جوری عمل کرد که دشمنان با رخنه در افکار عمومی و جریان سازی جهان را به نفع خود مدیریت کنند.

امامزاده زبیده خاتون‌(س) شهر قزوین از نوادگان امام موسی کاظم‌(ع) است و بقعه متبرکه آن حضرت در خیابان شهدا کوچه امامزاده زبیده خاتون(س) واقع شده است. جانب شرقی محله خیابان و ابتدای بانیدر کوچه زیارت گاهی است که به زبیده خاتون شهرت دارد؛ بنای بقعه در جانب شرقی صحن و بنای مسجد آن در قسمت شمالی قرار دارد، حرم امام‌زاده چهار گوشه‌ای است که به کمک فیلپوش‌هایی که از کف شروع شده پوشش یافته است و نمای مسجد از جانب صحن از زیبایی خاص برخوردار است؛ و از سر طاق نما با قوس نعل اسبی و ارسی‌های چوبی تشکیل شده است. لچکی‌ها دارای تزئینات معقلی استور ابن لچکی‌ها آجرهای سفالی دایره شکلی با نقش ستاره کار شده است، روی جرزهای دو طرف طاق نما‌ها نیز آجرهای نقش برجسته با طرح ترنج لوزی شکل به چشم می‌خورد؛ شبستان مسجد در وسط دارای سه ستون حجیم و استوار آجری است.

بنای بقعه، ساده و فاقد تزئینات بوده و دارای ضریح فلزی که با هنرمندی استاد پرورده شده که بر روی مرقد مطهر است. دو حسینیه جمعاً به مساحت ۴۰۰ مترمربع در این آستانه مقدسه ایجاد شده است، اولی حسینیه‌‌ای به مساحت ۲۰۰ مترمربع که در سال ۸۰ در محل بقعه احداثو دومی در قسمت سرداب بقعه آن حضرت به مساحت ۲۰۰ مترمربع با عنوان زینبیه در سال ۹۱ احداثشده است.

این اثر در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۲۶۱۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز