خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

تجربه‌های مدیریتی یک گنجینه ارزشمند است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۳۶۶

برگزاری مجمع استانداران در استان‌ها یک کار خطیر، ارزشمند و در عین حال سختی است که براساس سنت الهی و طبق آموزه های دینی باید حرمت بزرگان را نگه داشته و قدر زحمات آنها را بدانیم و اگر در مسندی قرار گرفتیم، بدانیم که این مسئولیت ومسند جدید، محصول زحمات گذشتگان است.

استاندار قزوین گفت: تمرکزگرایی شدید و افراطی یک مانع و آفت اساسی در مسیر توسعه کشور است.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛ مرتضی روزبه در کمیته استانی مجمع استانداران ادواری استان‌های قزوین و زنجان بیان کرد: برگزاری مجمع استانداران در استان ها یک کار خطیر، ارزشمند و در عین حال سختی است که براساس سنت الهی و طبق آموزه های دینی باید حرمت بزرگان را نگه داشته و قدر زحمات آنها را بدانیم و اگر در مسندی قرار گرفتیم، بدانیم که این مسئولیت ومسند جدید، محصول زحمات گذشتگان است.

وی افزود: حدیثی از پیامبر اکرم(ص) باید قدر بزرگان را دانسته و حرمت آنها را حفظ کنیم و برگزاری مجمع استانداران ادواری در استان ها با هدف انتقال تجربه های مدیریتی به عنوان یک گنجینه ارزشمند به نسل آینده صورت می گیرد و درحا حاضرباتوجه به دوران سختی که در آن قرار داریم، ضرورت و اهمیت آن دوچندان می شود.

استاندار با اشاره به موضوع توسعه منطقه ای و لزوم توجه به آن در سیاست گذاری و برنامه‌ریزی‌ها اظهارداشت: متاسفانه امروز درادبیات برنامه‌ریزی توسعه در کشور از موضوع توسعه منطقه ای خالی و بیگانه است که موضوع فوق العاده مهمی است چون اگر اجزای کشور به صورت هماهنگ و متوازن توسعه پیدا نکنند امکان توسعه کشور در سطح کلان وجود ندارد.

وی از توسعه منطقه ای به عنوان زیربنا و لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی یاد کرد و در ادامه افزود: نباید توسعه کشور را به سبک و شیوه کاریکاتوری رقم بخورد بلکه حفظ هویت ملی باید نگاه های دقیق منطقه ای داشته باشیم.

روزبه ادامه داد: متاسفانه در توسعه منطقه ای یکی از مسائلی که از آن غفلت شده توجه ویژه به سفرهای استانی مقام معظم رهبری به استان‌ها و استفاده بیانات ایشان پیرامون آن استان است تا به عنوان یک سند بالادستی در برنامه ها مورد استفاده قرار بگیرد که در مورد قزوین بناداریم از این بیانات و رهنمودها در تدوین سند برنامه ششم توسعه بهره برداری کنیم.

وی افزود: هویت اقتصاد مقاومتی در نگاه به ظرفیت و توان مناطق است و اگر قرار است از اقتصاد نفتی فاصله گرفته و به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم باید به ظرفیت همه مناطق به عنوان یک چاه نفت نگاه کنیم.

استاندار از تمرکزگرایی شدید و افراطی به عنوان یک مانع و آفت اساسی در مسیر توسعه یاد کرد و در ادامه افزود: همه امکانات و منابع در وزارتخانه ها و تهران متمرکز است و یکی از کارهای اساسی که باید انجام بدهیم این است که از ظرفیت و توان همه مناطق به خوبی استفاده شود و سعی و تلاش کنیم با توجه به واقعیت موجود و ۷۵ میلیون جمعیت و حوزه جغرافیایی کشور سیاست گذاری و تصمیم گیری شود.

وی از توجه به سند آمایش استان به عنوان ادبیات و گفتمان جدید مدیریتی یاد کرد و دراین خصوص یادآور شد: تلاش می کنیم که سند آمایش را در قالب آموزش به سطوح مختلف مدیران و کارشناسان در استان جاری کرده و آن را به یک متن آموزشی و رساله جامع در امر توسعه تبدیل کنیم.

وی در ادامه از تغییر و تجدید نظردر شکل و محتوای سفرهای استانی به عنوان یک ضرورت یاد کرد و در ادامه افزود: باید در این خصوص که طبق روال مسئولان در پس از انقلاب اسلامی در هر سفری رئیس جمهور باید پروژه ها زیادی را افتتاح و یاکلنگ زنی کند تجدید نظر کرده در هر استانی براساس شاخص ها و مدل توسعه و سند آمایش استان ها نسبت به اجرای یک پروژه ماندگاری و تاریخی در هر منطقه و استان در این سفرها اقدام کرد..

استاندار افزود: از آنجایی که در آستانه نقد برنامه پنجم و تدوین برنامه ششم هستیم از طرق یک کمیته برنامه ریزی مصاحبه تفصیلی توسط کارشناسان از استانداران ادواری استان انجام خواهد شد تا از نقطه نظرات و پیشنهادات آنها در تدوین برنامه ششم توسعه استان استفاده که یکی از ارزشمندترین منابع برای تدوین سند فرمایشات و نقطه نظرات استانداران پیشین است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز