خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان:

تمام سرشاخه‌های جریانات سیاسی کشور در قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۳۷۵

ترکیب جمعیتی استان قزوین به‌ گونه‌ای است که باید به شکل جدی به مسائل اجتماعی و فرهنگی توجه شود زیرا راهبرد و نگاه ما هنوز نسبت به اقوام جدی نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمام سرشاخه‌های جریانات سیاسی کشور در قزوین است که این پتانسیلی برای استان قزوین به شمار می رود و باید از آن ‌‌نهایت بهره را برد.
به گزارش ایلنا و به نقل از داره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛ علی اوسط هاشمی در جلسه کمیته استانی استانداران ادواری استان‌های قزوین و زنجان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اعتقاد ما نسبت به یکدیگر و انجام کار جمعی کم‌رنگ شده که این امر آسیب‌های جدی بر جامعه وارد می‌کند.

وی افزود: باید به دنبال راهکاری برای افزایش اعتماد نسبت به یکدیگر و پررنگ‌تر کردن کار دسته‌جمعی باشیم زیرا با انجام امور به صورت گروهی می‌توانیم به موفقیت‌ها و نتایج بهتری دست یابیم.

معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری قزوین با اشاره به شکل‌گیری گروه تکفیری داعش اضافه کرد: شکل‌گیری گروه تکفیری داعش حاصل موج زیادی از بی‌اعتمادی‌هاست بنابراین باید هوشیار باشیم و این موضوع را یک هشدار جدی تلقی کنیم.

هاشمی ادامه داد: در این مقطع از زمان نیاز است که با بازنگری رفتارهای گذشته و شناسایی آسیب‌ها به دنبال رفع موانع باشیم.

وی عنوان کرد: اگر امروز از توسعه سخن به میان می‌آید جهت‌گیری‌ها باید به سمت برنامه ششم توسعه باشد نیاز است که در برنامه ششم توسعه رویکرد اجتماعی - فرهنگی را جدی بگیریم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به این‌که آسیب‌های اجتماعی در کشور جدی است، تصریح کرد: افزایش نرخ طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، بی‌نظمی و قانون‌گریزی در درون نظام از آسیب‌های جدی است که در جامعه کنونی به وجود آمده و با ابراز تأسف باید گفت درحال افزایش است.

هاشمی گفت: باید توسعه همه‌جانبه و متوازن را هدف قرار دهیم و اجازه ندهیم همه نگاه‌ها به اقتصاد و صنعت معطوف شود بلکه باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا انسان به ویژه نقش او و دامنه وسیعی که می‌تواند در آن واقع شود، محوریت قرار گیرد.

وی بیان کرد: اگر بر این باوریم که انسان محور هر نوع تغییر و تحولی است نباید از این محور اصلی غافل باشیم.

معاون اسبق سیاسی امنیتی استاندار قزوین ابراز کرد: امروز دامنه تحمل ما حتی در جمع خودمان بسیار آسیب‌دیده است و اگر این نگاه را تغییر ندهیم و به نگاه امروزی باقی بمانیم ممکن است با بحران‌های جدی روبه‌رو شویم.

هاشمی افزود: باید نگاه جامعه‌شناختی خود را وسیع‌تر کرده و برآوردهای دقیق‌تری از جامعه داشته باشیم تا مبادا یک‌بار چشم خود را باز کنیم و ببینیم با آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری روبه‌رو هستیم.

وی اضافه کرد: ترکیب جمعیتی استان قزوین به‌ گونه‌ای است که باید به شکل جدی به مسائل اجتماعی و فرهنگی توجه شود زیرا راهبرد و نگاه ما هنوز نسبت به اقوام جدی نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمام سرشاخه‌های جریانات سیاسی کشور در قزوین است که این پتانسیلی برای استان قزوین است و باید از آن ‌‌نهایت بهره را برد.

هاشمی اظهار کرد: رویکرد سیاسی جامعه قوی است بنابر این باید بستر مشارکت را توسعه دهیم و با توجه به این‌که استان قزوین در بخش صنعت به سمت اشباع شدن حرکت می‌کند باید توسعه صنعت پاک را در این استان توسعه دهیم.

وی عنوان کرد: در بحثتولید و بخش صنعت نباید به جایی برسیم که نفس‌ کشیدن را برای مردم دشوار کرده و شرایط زیست‌ مناسب برای ماندگاری جمعیت را برای آنان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کنیم.

معاون اسبق سیاسی امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری نیز در این استان شرایط بسیار مطلوبی برای توسعه دارد و با توجه به اینکه سرمایه انباشت‌شده زیادی در بخش صنعت گردشگری قزوین وجود دارد باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی منسجم از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

هاشمی یادآور شد: استان سیستان و بلوچستان این آمادگی را دارد که باب مشترک جدیدی با استان قزوین باز کند و با افزایش همکاری بین دو استان در ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی به صورت مشترک و بین استانی با هدف توسعه هر دواستان و به تبع آن توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان گام برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز