خبرگزاری کار ایران

جهانبخش، استاندار اسبق سیستان و بلوچستان:

سهم قزوین در برنامه‌های ملی باید افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۳۹۰

باید به برنامه ششم توسعه، توجه اساسی کرد و برنامه‌ها جزیره‌ای نباشد و به ماهیت کار در اعتبارات و بودجه بندی بیشتر پرداخته شود.

جهانبخش، استاندار اسبق سیستان و بلوچستان، گفت: در برنامه ششم توسعه، سهم قزوین در برنامه های ملی باید افزایش یابد.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛ علی بخش جهانبخش در کمیته استانی مجمع استانداران ادواری قزوین بیان کرد: باید به برنامه ششم توسعه توجه اساسی کرد و برنامه ها جزیره ای نباشد و به ماهیت کار در اعتبارات و بودجه بندی بیشتر پرداخته شود.

وی افزود: محور توسعه باید انسان باشد و هر طرح و برنامه ای لازم است یک پیوست منابع انسانی داشته باشد. اگردر هر نظام و سیستمی، انسان محور نباشد هیچ چیزی ارزشی نداردبه همین خاطرتمامی محورهای توسعه باید پیوست انسانی داشته باشد.

استاندار اسبق سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در آموزش و پرورش فقط تامین نیروی انسانی هدف نیست بلکه تمامی ابعاد را در بر می گیرد و در بسیاری از دوره ها سند تدوین شده اما اجرا نشده است، بنابراین باید در این زمینه فرهنگ سازی شود تا اسناد توسعه ای را تعریف کنند.

وی افزود: منافع ملی باید تعریف شود و مدیران باید جزیره ای نگاه نکنند اگر برای مدیران منافع ملی تفهیم شود شاهد شکوفایی در بسیاری حوزه ها خواهیم بود.

جهانبخش با اشاره به اهمیت و جایگاه آمار در برنامه ریزی های توسعه بیان داشت: متاسفانه مسائل آمار در کشور کمتر مورد توجه بوده است.

وی ادامه داد: اگر به خروجی مدیریت ها توجه کنیم بسیاری از مسائل حل می شود و حاشیه ها از بین می رود اما متاسفانه به این موضوع نیز توجهی نشده است.

بومی استان قزوین با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های استان قزوین افزود: استان از قابلیت ها ی خوبی برخوردار است و از نظر صنعت و جغرافیایی موقعیت ویژه ای دارد و از منابع انسانی خوب بهره مند است.

وی افزود: در جائیکه امکان توسعه محدود است باید چند کار انجام دهیم و توسعه را بر مبنای ظرفیت سازی جدید پیش ببریم ودر مورد استان قزوین باید علاوه بر توسعه ظرفیت های صنعتی بتوانیم با رشد سرمایه گذاری ایجاد ظرفیت جدید بکنیم.

جهانبخش ادامه داد: برای تحقق این هدف و ایجاد ظرفیت جدید باید سهم قزوین را در برنامه ششم توسعه افزایش داده و برای استان موضوعاتی تعریف کنیم که در برنامه های ملی سهم قزوین را بالا ببریم.

وی با تاکید بر ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در بخش های کشاورزی و صنعت افزود: این اقدام می تواند ارتباط و تعامل استان را با مناطق آزاد و ساحلی که ارتباط تنگاتنگی در زمینه صادرات دارند بیشتر کند.

وی افزود: استفاده از موقعیت جغرافیایی و صنایع تبدیلی با استفاده از سرمایه های ملی و فرا استا نی بسیار مفید است و در این زمینه باید از منابع استان های دیگر برای توسعه صنایع تکمیلی استفاده کنیم.

جهانبخش گفت: قزوین استانی است که سرمایه گذار با رغبت و طیب خاطر به آن وارد می شود فلذا باید به گونه ای تدبیر کرد که مسائل و مشکلات ایجاد نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز