خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر کشور:

زنان برای اثبات قابلیت‌های خود نیازمند تلاش بیشتری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۶۱

در بسیاری از استان‌ها در بدنه مدیران سطح استان، زنان برای اثبات ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود و حتی برای مطالبه کمترین حقوق انسانی خود نیازمند تلاش زیاد، تحمل تنش‌ها و مشکلات فراوان هستند.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: در گذشته در خصوص مسائل زنان بیش از حد کم‌کاری شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، فهیمه فرهمندپور در مراسم افتتاح دومین دور از نخستین نشست مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های منطقه یک کشور در سال جاری که در استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط فعلی جامعه حساسیت لازم نسبت به مسائل زنان وجود ندارد و تا ایجاد یک نگاه جامع و ایجاد حساسیت کامل نسبت به مسائل حوزه زنان و حتی حوزه‌های خاص خانواده فاصله زیادی داریم.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده اضافه کرد: اگر جامعه به جایی برسد که نگاه متعادل داشته و در رویکردهای مختلف و توزیع امکانات تعادل برقرار شود قطع‌یقین نیاز به ایجاد تشکیلات خاص برای بررسی مسائل حوزه زنان و مشکلات موجود در این حوزه نخواهد بود.

فرهمندپور با تأکید بر تغییر شرایط برای بروز توانمندی‌های زنان در جامعه کنونی ادامه داد: باید شرایطی در جامعه فراهم شود که مسائل مربوط به زنان بدون ایجاد تشکیلات خاص و در ردیف دیگر مسائل جامعه مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات این حوزه برطرف شود تا زنان بتوانند توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

وی با انتقاد از این‌که تعادل لازم در خصوص مسائل زنان در جامعه کنونی وجود ندارد، عنوان کرد: اگر امروز ناچاریم بخشی از فعالیت‌ها را به بررسی و رفع مسائل و مشکلات ویژه حوزه زنان اختصاص دهیم به این دلیل است که در نگرش‌های جامعه در سطح وسیع در مورد زنان تعادل لازم را نداریم.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با اشاره به این‌که نگاه جامع به زنان در ارائه خدمات از سوی آنان اثرگذار است، تصریح کرد: اگر بتوانیم در یک بازه زمانی در چشم‌انداز پیش‌رو جامعه، زنان، مردان، مدیران میانی و ارشد نظام را به تعادل در نگاه و نگرش فطری و اخلاقی در حوزه جنسیت برسانیم، فرصت لازم برای خدمت در حوزه‌های مختلف را به دست می‌آوریم.

فرهمندپور با بیان این‌که در گذشته در خصوص مسائل زنان در کشور بیش از حد کم‌کاری شده است، گفت: حقیقت این است که در گذشته به حدی در این حوزه‌ها کم‌کاری شده که عده‌ای به ناچار و با سعه‌صدر باید برای تعادل‌بخشیدن به نگاه جامعه فعالیت کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته روزی به جایی برسیم که نیازی به فعالیت ویژه این بخش نباشد و جامعه به تعادل لازم در خصوص مسائل زنان رسیده باشد زیرا در صورت تحقق این شرایط است که از استعدادهای بالقوه‌ این قشر از افراد جامعه، می‌توانیم ‌‌نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده عنوان کرد: در بسیاری از استان‌ها در بدنه مدیران سطح استان، زنان برای اثبات ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود و حتی برای مطالبه کمترین حقوق انسانی خود نیازمند تلاش زیاد، تحمل تنش‌ها و مشکلات فراوان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز