خبرگزاری کار ایران

در آستانه ۹ شهریور؛

برنامه‌های گرامیداشت روز قزوین تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۴۶۸

برنامه‌های اجرایی روز قزوین از ۶شهریور ۹۳ آغاز می‌شود. امسال همچنین سومین دوسالانه خوشنویسی ایران برگزار خواهد شد.

مسعود نصرتی، شهردار قزوین گفت: برنامه‌های اجرایی روز قزوین از ۶شهریور ۹۳ آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ نصرتی، شهردار قزوین، امروز در نشست خبری افزود: امسال نیز چهارمین جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از ۶تا۱۶ شهریور ۹۳ برگزار خواهد شد.

نصرتی افزود: امسال همچنین سومین دوسالانه خوشنویسی ایران توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

این مقام مسوول بیان کرد: همایش بزرگ پیاده روی خانواده نیز ۷ شهریورماه برگزار خواهد شد و همچنین همایش دوچرخه سواری در روز جمعه، ۱۴شهریورماه، از سبزه میدان تا زمین ورزشی شقایق با همکاری شهرداری، تربیت بدنی و هیات دوچرخه سواری برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری جشنواره ابن الرضا(ع) خبر داد و گفت: حضور خادمان آستان مقدس رضوی در این مراسم توفیقی است که به قزوین به این امر نایل آمده است.

نصرتی نمایشگاه سوغات قزوین، برگزاری جشنواره رضوی(بخش کودک و نوجوان)، مسابقات فوتسال محلات، تورهای رایگان قزوین گردی و نمایشگاه عکس‌های قدیمی قزوین از دیگر برنامه‌های روز قزوین است.

شهردار قزوین با بیان اینکه ۹ شهریور ماه به عنوان روز قزوین نامگذاری شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه نقطه اوج یک شهر، پایتخت شدن آن است، ۱۷ ربیع الاول روزی است که قزوین به عنوان پایتخت شیعی در دولت صفوی معرفی شد و با محاسبه و تبدیل تاریخ قمری به شمسی، روز نهم شهریور ماه سالروز پایتخت شدن قزوین در دولت صفوی به عنوان روز قزوین انتخاب شد که به منظور بزرگداشت این روز از ۹ تا ۱۶ شهریور ماه به مدت یک هفته برنامه‌های مختلفی در شهر قزوین اجرا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز