خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی استان قزوین:

ارتقاء سطح گردشگری شهر قزوین، نیازمند مدیریت متحد است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۰۸۴

برای ارتقاء سطح گردشگری شهر قزوین، نیاز به مدیریت متحد و همگرای شهری بین همه دستگاه‌های متولی اداره شهر است.

محمدعلی حضرتی، مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: برای ارتقاء سطح گردشگری شهر قزوین، نیاز به مدیریت متحد و همگرای شهری بین همه دستگاه‌های متولی اداره شهر است.

به گزارش ایلنا از قزوین، حضرتی در دوازدهمین جلسه کارگروه قزوین + ۲۰ که با دستور جلسه بررسی گردشگری قزوین برگزار شد، با ارائه گزارشی از وضعیت گردشگری و امکانات موجود افزود: توسعه گردشگری لزوما به معنای احداثهتل‌های چند ستاره نیست بلکه می‌توانیم خانه‌های چند ستاره داشته باشیم و مردم میزبان گردشگران باشند.

وی بیان کرد: امروزه رویکرد گردشگری تغییر یافته و مفاهیم اساسی آن دچار تحول شده است و توجه به انسان‌ها و فرهنگ رفتاری آن‌ها بیش از آثار انسانی مورد توجه گردشگری قرار گرفته است.

حضرتی ادامه داد: یکی از عوامل سرزندگی شهر‌ها از نگاه گردشگران، شهرهای ۲۴ ساعته است به عبارتی شهرهایی که در شب‌ها نیز مراکز خدماتی و تفریحی فعال بوده و شادابی و امنیت را به شب‌های شهر‌ها، هدیه خواهد کرد.

وی گفت: برای رونق گردشگری قزوین می‌توان از هنرمندان مطرح قزوین برای آوردن نوازندگان تراز اول کشور به شهر قزوین و اجرا در آثار تاریخی فرهنگی قزوین استفاده کرد.

حضرتی اضافه کرد: با پخش این فیلم‌ها در پهنه جهان، آثار قزوین در یک بگراند این اجرا‌ها دیده شده و باعثجذب گردشگر و توریست خواهد شد، مانند اجرای یانی در آکرو پلیس یونان، تاج محل، دیوارچین که باعثمعرفی این مکان‌ها به گردشگران برای جذب و بازدید آن‌ها از این مکان‌ها شده و علاوه بر رونق گردشگری باعثارتقاء بنیان‌های اقتصادی این مکان‌ها و شهرهای مرتبط به آن‌ها شده است.

وی با بیان اینکه سهم ایران از بازدید گردشگران جهانی باید از ۹صدم درصد در سال ۸۳ به ۵/۱درصد در سال ۱۴۰۴ افزایش یابد چیزی حدود ۲۰ میلیون گردشگر گفت: در میان کشورهای دنیا، تنها کشوری هستیم که تراز منفی گردشگر داریم.

وی ادامه داد: از ۱۲۰۰ اثر تاریخی ثبت شده قزوین در حدود ۹۰۰ اثر در قالب تپه‌های تاریخی است که گردشگر چندانی را جذب نخواهد کرد و جالب‌تر آنکه هنوز تعیین عرصه و حریم برای این تپه‌های باستانی صورت نگرفته و به همین دلیل دست غارتگران میراثفرهنگی را بازگذاشته است.

وی تصریح کرد: برگزاری تورهای یک روزه چندان باعثرونق گردشگری شهر نخواهد شد بلکه باید به اسکان حداقل یک روزه آن‌ها توجه لازم شود.

رونمایی از کتاب قزوین +۲۰

علی حسن ظاهری، رئیس کارگروه قزوین + ۲۰ نیز در این جلسه گفت: کتاب قزوین + ۲۰، جهت انتشار و رونمائی در هفته قزوین در دست تدوین است و اعضاء کارگروه می‌توانند نظرات خود را به دبیرخانه ارائه کنند.

وی با اشاره به ادامه بررسی موضوع گردشگری در این کارگروه بیان کرد: حضور آقای بهشتیان در جایگاه ریاست پژوهشکده میراثفرهنگی پتانسیل مناسبی برای شهر قزوین خواهد بود.

وی اضافه کرد: چهارده محور اولویت بندی شده مصوب در این کارگروه برای توسعه و تحول شهر قزوین، آماده شده که در قالب یک بیانیه به مدیریت شهری و مدیران ارشد شهری، ارائه خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز