خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین مطرح کرد؛

جشنواره بازی و اسباب‌بازی؛ پُل ارتباطی بین کودکان امروز و دیروز

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۲۰۰

جشنواره بازی و اسباب بازی به خوبی توانسته بین کودکان امروز و دیروز تعامل برقرار کند و پل ارتباطی بین نسل امروز و دیروز باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در آئین افتتاحیه چهارمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز برلزوم آشنا شدن کودکان امروز با مزایای بازی‌ها و اسباب بازی‌های بومی و قدیمی تأکید کرد و این برنامه فرهنگی را پل ارتباطی بین کودکان دیروز و امروز دانست.

به گزارش ایلنا از قزوین، حسین صلح جو افزود: چهار ساله شدن جشنواره بازی و اسباب بازی نشان دهنده‌ اهمیت بازی‌ها و اسباب بازی‌ها در تربیت نسلی است که قرار است آینده سازان ایران اسلامی باشند.

وی از تأثیر منفی بازی‌ها و به ویژه اسباب بازیهای غربی برروح و روان کودکان صحبت کرد و ادامه داد: کودکان امروز در این فضا با بازی‌ها و اسباب بازی‌های مفید قدیمی آشنا می‌شوند و می‌دانند که دوران کودکی والدین و بزرگترهای آن‌ها با استفاده از چه ابزارهای بازی سپری شد.

وی تأکید کرد: اگر نسل دیروز توانست با تلاش شرایط پیشرفت کشور را در تمامی عرصه‌ها فراهم آورد به این دلیل است که مطابق با فرهنگ بومی و اسلامی بزرگ شده و سرگرمی او در گذشته کاملا ایرانی انتخاب شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با اشاره به یکی از برنامه‌ها و رویکردهای محتوایی جشنواره امسال، گفت: ترویج فرهنگ شهروندی شامل قواعد آپارتمان نشینی، تفکیک زباله، ترافیک، حفظ فضای سبز، مبلمان شهری و دیگر موضوعات درقالب سرگرمی، مسابقه، شعر، داستان، موسیقی و تأ‌تر عروسکی به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره و برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی که برای کودکان دیروز و امروز تدارک دیده شده، ادامه داد: در این جشنواره برای افراد در هر سنی، برنامه تدارک دیده شده و به خصوص بچه‌های امروز مخاطبین اصلی این برنامه‌ها هستند.

وی در پایان تمام تلاش شورای شهر و شهرداری قزوین از برگزاری این جشنواره را تأمین نیازهای شهروندان در استفاده از برنامه‌های شاد و سرگرم کننده و البته محتوایی و مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز