خبرگزاری کار ایران

مجابی، معاون اداری مالی شهرداری قزوین:

روز قزوین، روز همه مردم شهر است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۰۰۷

روز قزوین، روز همه مردم شهر است و همه باید احساس تعلق خود را به قزوین ابراز و ادای دین کنند.

سید تقی مجابی، معاون اداری مالی شهرداری قزوین با ابراز خرسندی از برگزاری مناسب آیین بزرگداشت روز قزوین درباره هزینه های مصرف شده در برگزاری این مراسم گفت: در سال جاری با توجه به مشکلات پیش روی دولت سعی در کمتر کردن هزینه های مصرف و استفاده از منبع مالی اسپانسرهای مشتاق به یاری شهرداری داشته ایم که این عمل خود گام موثری در عملی کردن منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش ایلنا از قزوین؛ مجابی جذب ۲۵۰میلیون تومان کمک های نقدی و خدماتی از سوی اسپانسرها را بسیار موثر خواند و افزود: برخی ادارت استان نیز از جمله شرکت مخابرات، دانشگاه علوم پزشکی و… شهرداری را دراجرای این امر یاری کرده اند که جا دارد از آنان تقدیر شود.
وی همچنین گفت: متاسفانه ادارات استان همراهی مناسبی را ندارند و این مهم که برای شهر نقش حیاتی را دارد جدی نگرفته اند و روز قزوین را متعلق به شهرداری میدانند در حالی که روز قزوین، روز همه مردم شهر است و همه باید احساس تعلق خود را به قزوین ابراز و ادای دین کنند.
مجابی در مورد نامگذاری روز قزوین گفت: شهرداری قزوین روز نهم شهریور را به عنوان روز قزوین در حالی آعلام کرد که در سازمان اسناد و کتاب خانه های ملی بیش از نیم میلیون برگ سند اصیل و دست نویس پیرامون این شهر کهن و مذهبی وجود داردکه نشانگر قدمت تاریخی شهر قزوین است، بنا بر این با انتخاب روز قزوین سعی بر آن شده که ضمن شناسایی فرهنگ و هویت تاریخی این شهر به مردم، اقداماتشان را نیز در این خصوص به مردم کشور نشان دهیم.
مجابی نامگذاری روز قزوین را یک پتانسل مناسب برای جذب گردشگر خواند و گفت: قزوین با وجود داشتن دو ویژگی مهم آثار تاریخی و بهره مندی از آب و هوای مناسب قطعا پتانسیل جذب گردشگر را دارد و برگزاری آیین بزرگداشت روز قزوین می تواند شرایطی را فراهم نماید که قزوین به یکی از استان های گردشگر پذیر تبدیل شود.
وی در ادامه افزود: با حضور میهمانان داخلی و خارجی در برنامه های تدارک دیده شده یک ظرفیت مناسب برای معرفی قزوین در سطح بین المللی پدید می آید که این خود فرصت مناسبی برای معرفی این شهر کهن است.
معاون اداری مالی شهرداری قزوین تاکید کرد: انتخاب این روز علاوه برشناساندن موقعیت قزوین و جاذبه های تاریخی و طبیعی آن سعی دارد تا گام مهمی در جذب سرمایه های داخلی و خارجی بردارد.
وی گفت: استان قزوین از جمله استان هایی است که به دلیل بهره مندی از سابقه تاریخی بناهای کهن و قدیمی و ظرفیت های علمی و گردشگری، آداب و رسوم خاص خود ویژگی های طبیعی و موقعیت جغرافیایی و مهم تر از همه میهمان نوازی مردم خوب و خون گرم، دارای جایگاه مطلوبی در سطح کشور است واین ویژگی های برجسته و منحصر به فرد در کنار مزیت های صنعتی و کشاورزی و نزدیکی به پایتخت و همچنین در مسیر تردد بودن استان های مختلف کشور به ویژه استان های شمال و شمال غرب کشور وضعیتی را بوجود آورده که موقعیت آن را نسبت به سایر استان ها متمایز کرده است.
مجابی همچنین قرار گرفتن بعضی از بناهای مهم ازجمله مرقد چهار انبیاء را یک مزیت عالی برای قزوین دانست و افزود: وجود مرقد امام زاده حسین(ع) فرزند علی بن موسی الرضا(ع) و آثار تاریخی مهم از جمله سرداب ها و آب انبار ها و همچنین قلعه الموت و لمبسر و آبگرم یله گنبد ودریاچه اوان و صدها جاذبه دیگر می تواند از موارد مهم در جذب مردم کشور به شهر قزوین باشد.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز