خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی:

پرداخت ۴۵۰میلیارد تومان یارانه شیر به واحدهای تولیدی

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۱۶۲

پارسال بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تن از طریاق واحد‌های تولیدی به کارخانجات لبینات تحویل داده شده است و مابقی آن از سیستم‌های دیگر بصورت خود مصرفی یا محل‌هایی که مواد لبنی را بصورت کارگاهی فرواری می‌کنند عرضه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت در شش ماهه دوم امسال چهارصد و ۵۰ میلیارد تومان یارانه شیر به واحدهای تولیدی اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا حسن رکنی در بازدید از واحدهای تولیدشیر و گوشت استان افزود: پارسال یارانه شیر به وزارت صنعت واگذار و از آن طریق در اختیار کارخانه‌ها قرار گرفته که سیصد میلیارد تومان عملیاتی و کارسازی شده است.

او تصریح کرد: پارسال بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تن از طریاق واحد‌های تولیدی به کارخانجات لبینات تحویل داده شده است و مابقی آن از سیستم‌های دیگر بصورت خود مصرفی یا محل‌هایی که مواد لبنی را بصورت کارگاهی فرواری می‌کنند عرضه می‌شود.

رکنی خاطر نشان کرد: هشت میلیون و ۲۶۰ هزار تن شیر پارسال در کشور تولید شده که از این میزان ۵۵۰ هزار تن صادرات در بخش لبنیات داشته‌ایم.

او اظهار امیدواری کرد: با توجه به برنامه‌ها حمایتی دولت از واحدهای تولیدی خصوصا شیر، در سال جاری این میزان تولید افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: امسال دولت مصوبه‌ای را در جهت حمایت از تولید کنندگان و دامداران پیش بینی کرده که علاوه بر قیمتی که کارخانه‌ها خرید می‌کنند بسته حمایتی نیز بصورت یارانه یا نقدی یا بصورت علوفه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

رکنی بیان کرد: جمعیت دنیا در حال حاضر ۷ میلیارد و سیصد میلیون است که ۷۵۰ میلیون تن شیر تولید می‌شود اگر این میزان شیر را بر سرانه جمعیت در نظر بگیریم بین ۱۰۰ الی ۱۱۰ کیلو میانگین تولید هر فرد در دنیاست که این عدد در کشور ما در سال گذشته که ۸ میلیون و دویست و شصت هزار تن تولید شیر داشته‌ایم با توجه به جمعیت کشور میانگین تولید به ازای هر فرد‌‌ همان ۱۰۰ الی ۱۱۰ کیلو است.

او به ظرفیت و بستر مناسب استان قزوین در بخش تولید مواد پروتئینی اشاره کرد و تاکید کرد: قزوین یکی از استانهای مستعد در بخش دام و طیور است و تولید کنندگان این استان نیز با استفاده از روشهای نوین و بهره وری مناسب مشغول فعالیت هستند.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: با بهبود برنامه‌های مناسب و اقدامات انجام شده در جهت اصلاح‌نژاد و پرورش بتوانیم در آینده این استان را بعنوان الگو به تولید کنندگان استانهای دیگر معرفی کرده تا آنان نیز با بکارگیری از تجربیات و فعالیتهای شاخص انجام شده در این استان در راستای رشد و توسعه صنعت دامپروری کشور گامهای اساسی بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز