خبرگزاری کار ایران

اسفندیاری، مدیرعامل سازمان آمار و فناوری شهرداری قزوین:

زیرساخت‌های ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان آماده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۲۷۳

زیرساخت‌های ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان در راستای عملیاتی شدن شهر الکترونیکی و افزایش رضایت شهروندان از سوی شهرداری قزوین آماده است.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین گفت: زیرساخت‌های ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان در راستای عملیاتی شدن شهر الکترونیکی و افزایش رضایت شهروندان از سوی شهرداری قزوین آماده است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ محسن اسفندیاری در همایش ارائه دستاوردهای نوین خدمات الکترونیکی شهرداری قزوین که با حضور مسوولان استانی و شهری برگزار شد به تشریح آخرین دستاوردهای نوین خدمات الکترونیکی از سوی این سازمان پرداخت و افزود: سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین با آغاز فعالیت از سال ۸۷ در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان حرکت کرده است.

او با اشاره به پروژه سامانه " شهر نما تصاویر ۳۶۰ درجه گفت: این پروژه با هدف کاهش بازدیدهای کارشناسی بصری زائد و بازدید مجازی از شهر قزوین اجرا شده که اکنون در پرتال شهرداری قزوین موجود است.

این مسوول اضافه کرد: این سامانه یکی از تکنولوژی‌های نوین بوده که شهرداری قزوین به آن دست پیدا کرده است.

اسفندیاری به پروژه سامانه " ضابطه پویا " اشاره کرد و افزود: این پروژه در راستای اعلام طبقات در ساخت و ساز اجرا شده است و هر شهروندی می‌تواند از این سامانه ویژگی‌های مهم ملک خودش را به دست آورد.

او با بیان اینکه شهروندان با استفاده از این سامانه می‌توانند بدانند که چقدر مجاز به احداثطبقات ساختمانی در ملک زمین خود هستند، افزود: همه اطلاعات ملک در سامانه یاد شده موجود است.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین یادآور شد: این سامانه در تهران و مشهد نیز فعال بوده و قزوین سومین شهر مجهز به این سامانه است.

اسفندیاری بیان کرد: سامانه " مدیریت و نظارت بر حفاری‌ها " با بهره‌گیری از زیرساخت‌های GIS موجود در سیستم یکپارچه شهرسازی در راستای پاسخگویی به دغدغه شهروندان راه اندازی شده است.

او افزود: این سازمان همچنین سامانه " تصدیق گواهی " در راستای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی و جعلی مجوزهای صادره از سوی شهرداری و استفاده از امضاء دیجیتال و کدالکترونیکی و همچنین سامانه " نسخه تبلت - موبایل کارشناسان " در راستای نمایش نقشه های GIS به صورت آنلاین روی دستگاه‌ها راه اندازی کرده است.

این مسوول ادامه داد: این سازمان همچنین سامانه " سیستم مدیریت یکپارچه معاملات سمیم " در راستای شفاف سازی همه مناقصات، مزایده ها و مدیریت قراردادها و سامانه " عوارض خودرو " با هدف اجرای سیستم پرداخت عوارض خودرو در شهرداری قزوین را راه‌اندازی کرده است.

این مسوول به نرم‌افزار جستجوی متوفی اشاره کرد و ادامه داد: این مهم نیز از جمله پروژه‌های سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین است که هر فردی با استفاده از آن می‌تواند موقعیت قبر متوفی خود را بیابد.

اسفندیاری اجرای سیستم " اتوماسیون مالی و اداری " را از دیگر پروژه‌های سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین برشمرد و یادآور شد: در این پروژه هشت زیرسیستم حسابداری مالی، کنترل بودجه، وجه نقد، حقوق منابع انسانی و مالی، اموال و دارایی ثابت و اعتبارات موجود است و متقاضیان می‌توانند از آن استفاد کنند.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین به برنامه‌های آینده این سازمان اشاره و بیان کرد: ایجاد سامانه " داده های مکانی SDI " در راستای ارائه همه اطلاعات در شرایط بحران، ایجاد سامانه " سیستم یکپارچه شهرسازی استانی به شهرداری‌ها "، ایجاد سامانه " ارتباط بالادست " و ایجاد سامانه " سه بعدی سازی طراحی مبلمان شهری " از برنامه های آینده این مجموعه است.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از افراد تاثیرگذار در ارائه دستاوردهای نوین خدمات الکترونیکی شهرداری قزوین با اهدای لوح تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز