خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین در هایکو چین:

خواهر خواندگی شهرها باعثرشد توسعه پایدار شهرها می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۸۲۹

پیمان خواهر خواندگی باعثرشد در فرآیند توسعه پایدار شهرها، کاهش مشکلات جوانان، تعاملات فرهنگی و هنری و تلاش برای ارسال کمکهای بشر دوستانه در زمان بحران می شود.

شهردار قزوین گفت: پیمان خواهرخواندگی باعثرشد در فرآیند توسعه پایدار شهرها، کاهش مشکلات جوانان، تعاملات فرهنگی و هنری و تلاش برای ارسال کمک های بشر دوستانه در زمان بحران می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قزوین؛ مسعود نصرتی در اجلاس شهرهای خواهرخوانده هایکو چین در ابتدای سخنرانی خود در این اجلاس افزود: در آغاز لازم می دانم تا مراتب سپاس و قدردانی خود را به نمایندگی از شهرداری قزوین و شهروندان قزوینی از برگزار کنندگان اجلاس شهرهای خواهرخوانده هایکو ابراز کنم و به ویژه لازم می دانم از شهردار هایکو برای میزبانی شان تشکر کنم.
شهردار قزوین ادامه داد: مایه مباهات است که به نمایندگی از شهر قزوین و شهروندان آن در جمع شهرداران شهرهای خواهرخوانده هایکو حضور دارم.
وی افزود: سخنان خود را در سه بخش ارائه خواهم داد، در ابتدا به اختصار به فلسفه خواهرخواندگی شهرها اشاره ای می کنم و سپس از شهر قزوین برای شما توصیفاتی ارائه و در بخش پایانی به ارائه پیشنهاداتی برای بهره برداری از این فرصت ارزنده اشاره خواهم کرد.
نصرتی ادامه داد: پیمان خواهر خواندگی رابطه ای دوستانه و هدفمند است که به منظور تبادل اطلاعات و تجربیات و توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، شهری، فنی و سیاسی برقرار می شود و قدمتی بیش از ۷۰سال دارد.
وی بیان کرد: وجود چنین منفعت هایی در انعقاد پیمان خواهر خواندگی باعثشد تا شهر قزوین در یک دهه و نیم اخیر با شهرهای شهرهایی چون آلتو آلتنجو پرتغال، غازیان تپ و دنیزلی ترکیه، بیشکک قرقیزستان و البته شهر زیبای هایکو پیمان خواهرخواندگی منعقد کند.
شهردار قزوین ادامه داد: شهر قزوین دارای بیش از ۹ هزار سال پیشینه یکجا نشینی و بیش از ۱۷۰۰ سال سابقه شهر نشینی مدرن می باشد. اهمیت این شهرِ واقع شده در ۱۵۰ کیلومتری غرب تهران، پاییتخت ایران از نقطه نظر سیاسی، اجتماعی و هنری در طول تاریخ سرزمین ایران چشمگیر و قابل توجه بوده است. از این میان می توان به سابقه ۵۰ سال استقرار پایتخت ایران در عصر صفوی(طی سال های ۱۵۴۶ تا ۱۵۹۷ میلادی) اشاره کرد. قزوین همچنین خاستگاه مکتب های هنری ماندگار از جمله هنر خوشنویسی، نگارگری و موسیقی در ایران می باشد.
نصرتی اظهار کرد: وجود آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری طبیعی در این شهر و حومه آن، قزوین را به یک مقصد مهم گردشگری برای علاقمندان تبدیل کرده است. موزه های زیبا، کاخ ها و عمارت های باشکوه دارای معماری چشم نواز، آب انبارهای متعدد، مساجد تاریخی با گنبد و گلدسته های زیبا و منقش به کاشی کاری های ارزشمند با قدمت چند صد ساله، دروازه های تاریخی و آثار متعدد دیگر در کنار قلعه تاریخی الموت و دریاچه ها، رودخانه ها و مراکز طبیعی زیبا از سرمایه های باارزش قزوین هستند که این شهر را برای هر گردشگری فریبنده و جذاب می کند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر وجود جاذبه های تاریخی در این مراکز همه ساله جشنواره های شاد و مفرح فرهنگی و هنری به طور مداوم در آنها برگزار می شود که اجرای چهار دوره جشنواره بازی و اسباب بازی در کاروانسرای سعدالسلطنه، بزرگترین کاروانسرای دورن شهری خاورمیانه با مشارکت ده ها هزار تن از شهروندان قزوینی و سایر شهرهای ایران و تعداد زیادی توریست خارجی از جمله این برنامه هاست.
شهرداری قزوین گفت: شهر قزوین از نظر صنعتی، کشاورزی و علمی نیز موقعیت ممتازی در کشور ایران دارد. وجود بزرگ ترین شهر صنعتی ایران در کنار شهرک های صنعتی متعدد، قزوین را به یکی از ۵شهر نقطه صنعتی ایران تبدیل کرده است.
همچنین اقلیم مناسب دشت قزوین آن را به یک مرکز مهم تولید محصولات کشاورزی و باغی به ویژه در کشت انگور و پسته تبدیل کرده است. از نظر دانشگاهی هم باید گفت که تنها دانشگاه بین المللی ایران در شهر قزوین تاسیس شده است و هرساله تعداد زیادی از دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در دانشگاه های ایران میهمان شهر قزوین و مراکز علمی و آموزشی معتبر آن هستند.
نصرتی ذکر کرد: با توجه به محدودیت زمان ناچارم که به بیان موارد بالا بسنده نمایم. با در نظر این ظرفیت ها شهرداری قزوین آمادگی خود را برای همکاری با شهرهای خواهرخوانده قزوین به ویژه شهر زیبای هایکو و همچنین عقد پیمان خواهرخواندگی با دیگر شهرهای جهان، به ویژه شهرهای حاضر در این اجلاس می کند.
شهردار قزوین اعلام کرد: حضور نمایندگانی از شهرهای خواهرخوانده قزوین در جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز و نمایش، معرفی و اجرای اسباب بازی ها و بازی های بومی و محلی خود به شهروندان قزوینی؛ تبادل دانشجو و استاد در رشته های مختلف در دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی؛ برگزاری نمایشگاه ها و فستیوال های هنری به ویژه در رشته های خوشنویسی، موسیقی و نگارگری با دعوت از هنرمندان شهر؛ معرفی فرصت های سرمایه گذاری موجود در شهرها و مراکز صنعتی آنها برای سرمایه گذاران علاقمند؛ معرفی پتانسیل های گردشگری تاریخی و طبیعی با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی موجود در اختیار شهرداری ها و سایر رسانه ها مانند شبکه های رادیویی و تلویزیونی و تبلیغات محیطی و مطبوعاتی برای آشنایی بیشتر شهروندان با آنها؛ تبادل توریست و انعقاد تفاهم نامه همکاری میان آژانس های گردشگری و شرکت های توریستی شهرها؛ برگزاری نمایشگاه های معرفی توانمندی در شهرها در زمینه ای فرهنگی، هنری، صنعتی، کشاورزی و علمی می تواند جزو محورهای خواهر خواندگی قزوین باشد.
وی در پیان خبر داد: با اعلام میزبانی شهر قزوین به عنوان برگزار کننده اجلاس شهرداران جاده ابریشم در سال ۲۰۱۶ با حضور شهرداران نزدیک به ۸۰ شهر دنیا از تمام حاضران در این جمع برای دیدار از شهر قزوین دعوت می کنم.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز