خبرگزاری کار ایران

سلطانیه، رییس انجمن انبوه سازان مسکن وساختمان استان قزوین:

رونق بازار مسکن برای تحرک اقتصاد و ایجاد اشتغال در قزوین ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۱۶۵

رکود مسکن در دو سال اخیر که تاکنون بی سابقه بوده نسبت به سالهای اخیر طولانی تر شده و در شش ماهه سال گذشته در استان قزوین شاهد افزایش ۱۹ درصدی قیمت مسکن بودیم ولی در حال حاضر شاهد رکود در این بخش هستیم که باید بررسی کارشناسی شود.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان قزوین گفت: خروج از رکود بازار مسکن با تحرک در این بخش برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال ضروری است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ عبدالصمد سلطانیه در نشست خبری در محل انجمن انبوه سازان قزوین در خصوص همایش تحلیل و پیش بینی بازار مسکن و ساختمان استان اظهارداشت: با توجه به بررسی های صورت گرفته توسط متخصصان این حوزه تا سال ۱۴۰۵ نیازمند ساخت ۱۲ میلیون واحد مسکونی هستیم و ساختمانهای فرسوده نیز باید نوسازی هستند.

سلطانیه با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی که در استان ساخته شده متناسب با نیاز مردم نیست بیان کرد: از مجموع ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی کشور تنها یک میلیون واحد از استاندارد های لازم برخوردارند و امروز برای خروج از رکود در بخش مسکن باید با برنامه حرکت کنیم و عمر مفید ساختمان و استانداردها را بشناسیم و علاوه بر پاسخ دادن به نیاز مردم، سرمایه گذاران را نیز برای حضور در طرح ها حمایت کنیم.

وی در ادامه از برگزاری دومین همایش تحلیل و پیش بینی بازار مسکن و ساختمان در ۱۳ آذرماه امسال در مرکز تربیت معلم شهید رجایی قزوین خبر داد و یادآورشد: هدف از برگزاری این همایش تحلیل و پیش بینی بازار مسکن و ساختمان و آشنایی بیشتر با توانمندی بخش خصوصی و سرمایه گذاران حوزه مسکن در سطح کلان کشور، بررسی بازار مسکن در سال آینده، ایجاد انگیزه و تحرک در سرمایه گذاران این بخش، ترغیب متقاضیان به خرید مسکن و بررسی فرصت های سرمایه گذاری در این حوزه است.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان قزوین تصریح کرد: رکود مسکن در دو سال اخیر که تاکنون بی سابقه بوده نسبت به سالهای اخیر طولانی تر شده و در شش ماهه سال گذشته در استان قزوین شاهد افزایش ۱۹ درصدی قیمت مسکن بودیم ولی در حال حاضر شاهد رکود در این بخش هستیم که باید بررسی کارشناسی شود.

سلطانیه بیان کرد: در این همایش تخصصی مهمترین دلایل رکود بخش مسکن بررسی و حوادثسال آینده نیز در این بخش پیش بینی خواهد شد.

در ادامه مهدی مهدی خانی دبیر همایش تحلیل و پیش بینی بازار مسکن و ساختمان در استان نیز هدف از برگزاری پنل تخصصی در ادامه همایش را ارائه نظرات دستگاه های تاثیرگذار در بازار مسکن و ساختمان عنوان کرد.

وحید مازندرانی دبیر انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان نیز در پایان بیان کرد: بافت فرسوده یکی از مشکلات و معظلات اساسی استان قزوین است که برای احیا و نوسازی آن نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم که در این میان انجمن انبوه سازان استان آماده همکاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز