خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس کل دادگستری استان قزوین:

پیشگیری نیازمند عزم همگانی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۰۱۷

همه باید درباره پیشگیری مشارکت کنند چراکه پیشگیری نیازمند عزم همگانی است.

معاون رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: همه باید در خصوص پیشگیری مشارکت کنند چراکه پیشگیری نیازمند عزم همگانی است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین؛ مصطفی عبدالکریمی صبح امروز در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین افزود: هنوز قانون جامع و فراگیری در امر پیشگیری نداریم و البته مقرر شد تا ستاد پیشگیری با حضور سران سه قوه تشکیل شود تا حضور این شخصیت‌ها پشتوانه‌ای برای اجرای قوانین پیشگیری باشد.

وی ادامه داد: البته وقتی قانون مربوط به پیشگیری بیاید دیگر با شرایط سهل تری می‌توانیم اقدام به انجام امور پیشگیری کنیم.

معاون رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر براساس آمار‌ها که مربوط به سال‌های ۹۰ تا ۹۲ است سرقت مستوجب تعزیر در سال ۹۲ به نسبت سال ۹۱ به میزان ۱۰ درصد رشد داشته است، در همین مدت ضرب و جرح عمدی ۷ هفت درصد کاهش و توهین یک درصد افزایش داشته است.

وی اعلام کرد: آمارهای این مدت حکایت از آن دارد که نگهداری و مالکیت مواد مخدر شش درصد، تهدید یک درصد و ایراد صدمه بدنی غیر عمدی ۱۶ درصد رشد داشته ولی استعمال مواد مخدر ۱۰ درصد، تخریب هفت درصد، نگهداری مواد روان گردان ۲۸ درصد و تصرف عدوانی یک درصد کاهش داشته است.

عبدالکریمی خاطرنشان کرد: هم اکنون در شورای پیشگیری وقوع جرم استان قزوین موضوع طرح ارتقاء و امنیت بانک‌ها، طرح پیشگیری از ضرب و جرح عمدی، اشتغال پایدار معتادان بهبود یافته، پیشگیری از تهیه و تولید مواد مخدر صنعتی، پیشگیری از سرقت منزل، پیشگیری از تصادفات رانندگی و… موضوعاتی است که در حال مطالعه و تحقیق و بررسی است که برخی از این موارد در حال اتمام و نتیجه گیری است که به محض پایان، برنامه‌های لازم برای عملیاتی شدن آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد دستگاه‌های دولتی باید یک مشاور حقوقی و قانونی پیگیر و مجرب داشته باشند.

معاون رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: به نظر می‌رسد ضرورت ایجاد سازو کارهای حقوقی مناسب و استفاده از افراد متخصص و با تجربه برای پیگیری امور حقوقی در سازمان‌ها و ادارات امری لازم و ضروری باشد در نتیجه دستگاه‌های دیگر باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی یادآورشد: امیدواریم همه با هم بیتوانیم بسترهای پیشگیری مناسب در جامعه را فراهم کنیم چراکه پیشگیری نیازمند عزم همگانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز