خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین:

شهرداری قزوین اقدامات ارزشمند میراثی بزرگی انجام داده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۷۷

مرمت و نوسازی و بهسازی خیابان سپه، مجموعه تاریخی – فرهنگی سعد السلطنه، گرمابه های قجر و حاج میر حسن و… جزو اقدامات مهم، ارزشمند و تاثیرگذار شهرداری قزوین است که بارها توسط مدیران ارشد ملی سازمان میراثفرهنگی و گردشگری به عنوان افتخارات کشوری از آن نام برده اند.

علیرضا خزائلی، مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین، گفت: مرمت و نوسازی و بهسازی خیابان سپه، مجموعه تاریخی – فرهنگی سعد السلطنه، گرمابه‌های قجر و حاج میر حسن و… جزو اقدامات مهم، ارزشمند و تاثیرگذار شهرداری قزوین است که بار‌ها توسط مدیران ارشد ملی سازمان میراثفرهنگی و گردشگری به عنوان افتخارات کشوری از آن نام برده‌اند.

به گزارش ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی امروز در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر استفاده کامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین از توانمندی و دیدگاه‌های مشاورین ممتاز و مورد وثوق سازمان میراثفرهنگی کشور در مطالعات و اجرای پروژه‌های مرمتی شهری افزود: با برگزاری جلسات کار‌شناسی متعدد با حضور مسئولین ارشد نهاد‌ها و اساتید برجسته دانشگاه متعدد طرح احداثپارکینگ سعد السلطنه مورد بررسی و تایید نهایی واقع شد.

وی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته با ۵ مدیر کل و معاونین سازمان میراثفرهنگی و گردشگری استان جلسات متعدد در این باره برگزارشد، افزود: در ‌‌نهایت برای احداثیک میدانچه به عنوان ورودی مسجد النبی و بازار منتهی به سعد السلطنه و احداثپارکینگ زیر سطحی در عمق ۲ طبقه یزر زمین پلاک‌های مجاور در این سال‌ها برنامه ریزی شد.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای این پروژه در این مقطع زمانی با توجه به وضعیت اقتصادی و اعتبارات تخصیصی با اولویت بالا از طرف مردم و مسئولان شهر و بزرگان در دست اجراست، افزود: با نهایی شدن این پروژه خدمت رسانی به کسبه بازار، نمازگزاران و.. با اختصاص ۴۰۰ پارکینگ به نحو مطلوب انجام شود.

وی ادامه داد: کاربری این فضا با ۲ طبقه پارکینگ در زیر زمین‌های موجود خانه‌های خریداری شده با حداقل ارتفاع و و در تراز همکف میدان‌گاه است و بدون هیچ بنای دیگری در محوطه اجرا خواهد شد.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین افزود: براساس طرح مصوب پارکینگ سعد السطنه، حدود ۴۰ خانه از حدود یک هزار خانه موجود در همسایگی مجموعه سعد السلطنه توسط شهرداری قزوین خریداری شده و تمام این خانه‌ها دارای دو طبقه زیر زمین و دو طبقه بنای مسکونی بودند که در چهار سال گذشته قبل تخریب و تجمیع شدند و پروژه پارکینگ در عرصه این خانه‌های غیر میراثشهری است و به هیچ عنوان مداخله‌ای در هویت آثار تاریخی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز