خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین

کارگران برای حضور حداکثری در انتخابات تلاش می‌کنند

دبیر اعضای هیات اجرایی خانه کارگر استان قزوین با رئیس و اعضای هیات مدیره و بازرس کانون بازنشستگان شهرستان قزوین دیدار و درباره مشکلات موجود کارگران و بازنشستگان بحث و بررسی کردند.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ عزیز اله اسدی، رئیس کانون بازنشستگان شهرستان قزوین در این دیدار صمیمی که صبح امروز در سالن جلسات این کانون در قزوین برگزار شد، گفت: افزایش حقوق سال 95، عیدی سال 94، همسان‌سازی حقوق، بیمه گروهی تکمیلی، تسهیلات وام‌های ضروری، مذاکره با بانک رفاه برای افزایش تعداد و سقف وام‌ها، برگزاری تفکیکی مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره اصناف، بررسی نقاط ضعف و قوت پیش‌نویس برنامه ششم توسعه کشور، افزایش سابقه بازنشستگان، تغییر آیین‌نامه‌های سخت زیان‌آور و ... جزو مسائل مشترک است که باید در سایه همدلی تشکل‌های کارگری و بازنشستگان بررسی دقیق شود.

کارگران برای حضور حداکثری در انتخابات تلاش می‌کنند

عید علی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین نیز گفت: توفیق خدمت به کارگران و بازنشستگان به هر فردی عنایت نمی‌شود و باید به این خدمتگزاری افتخار کرد بیش از نیمی از بازنشستگان کشور حداقل بگیران هستند باید خواسته این قشر مستضعف به گوش همه مسئولین برسد.

کریمی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره انتخابات افزود: باید تشکل‌ها کارگری همانند گذشته برای تحقق فرامین رهبری و حضور حداکثری تلاش کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: نامزدهای انتخاباتی فقط رأی می‌خواهند بنابراین باید تشکل‌های کارگری و بازنشستگان استان خواسته‌های خود را محکم مطالبه کنند و از آنان بخواهند نظراتشان را درباره پیش‌نویس برنامه ششم توسعه بیان کنند

وی با اشاره به اینکه یکی از شرایط لازم برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس داشتن مدرک کارشناسی ارشد است، افزود: با این مصوبه مجلس بخش اعظمی از جامعه که کارگران هستند و به علت فشار اقتصادی همیشه درصحنه تولید بوده‌اند و نتوانسته‌اند مدارج تحصیلات تکمیلی را به دست بیاورند از حق انتخاب شدن محروم می‌شوند و این ظلم به کارگران است، نباید حداقل‌های قانونی را برای کارگران از بین برد.

افزایش امید به زندگی فقط در کارکنان تأمین اجتماعی است

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین با اشاره به سخنان اخیر معاون سازمان تأمین اجتماعی مبنی برافزایش امید زندگی در ایران افزود: شاید این امید در زندگی برای کارکنان این سازمان باشد چرا که آمار مرگ و میرها در کشور خلاف این موضوع را ثابت می‌کند.

کریمی افزود: در زمان شکل‌گیری سازمان تأمین اجتماعی به ازای هر 25 نفر شاغل یک بازنشسته وجود داشت که این آمار در قزوین در سال‌های اخیر یک به چهار شده است و نشان می‌دهد سازمان تأمین اجتماعی زیان می‌بیند و توازنی بین درآمد و هزینه‌های وجود ندارد.

حقوق یک پزشک 50 برابر یک کارگراست

این فعال جامعه کارگری استان قزوین با اشاره به دریافتی 700 هزار تومان یک کارگر در کشور افزود فاصله کارگران با پزشکان یک به 50 است و با مدیران بعضاً یک به 30 و این دور از انصاف و عدالت است.

آمار شاغلان موجب خنده جامعه نشود

کریمی به اظهار اینکه براساس کار دو ساعت در هفته، یک نفر جزو آمار شاغلان قرار گیرد، گفت: بهتر است مسئولان تهیه آمار کشور برای تصحیح این شاخص‌ها فکر کنند تا آمارهایشان موجب خنده جامعه نشود.

وی با اشاره به پیش‌نویس برنامه ششم توسعه کشور نیز افزود: 80 درصد کارگران قراردادی با تصویب این قانون در سن 90 سالگی نیز بازنشسته نخواهند شد و این ظلم آشکار است.

اگر مدیران فعلی تأمین اجتماعی توان کار ندارند استعفا دهند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین درباره همسان‌سازی حقوق نیز گفت: اگر قرار است همسان‌سازی انجام شود بهتر است این کار از خود سازمان تأمین اجتماعی آغاز شود چرا که اکنون در هر سال در سازمان تأمین اجتماعی یک عیدی و یک افزایش حقوق براساس قانون دولت دارند و یک عیدی و افزایش حقوق براساس قانون سازمان تأمین اجتماعی که از عدالت به دور است.

کریمی با اشاره یک هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: اگر مدیران فعلی تأمین اجتماعی توان کار ندارند استعفا دهند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور قول داده است در برنامه ششم توسعه کشور 30 هزار میلیاردتومان به سازمان برگرداند ولی این مساله کفاف هزینه‌های سازمان را نمی‌دهد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین درباره وضعیت درمان استان نیز گفت: با حضور وزیر بهداشت و تأیید ایشان مبنی بر کمبود تخت بیمارستان حرف چند ساله جامعه کارگری تأیید شد.

بیمه تکمیلی برای کارگران ذلت آور است

کریمی با اشاره به وضعیت بیمه کارگری نیز گغت: بیمه کارگری برای کارگران و بازنشستگان ذلت آور است و تأمین درمان براساس قانون اساسی برعهده دولت است.

وی به اخراج فوج فوج از کارگران در سال جاری در استان قزوین اشاره کرد و افزود: دیگر زور و صدای تشکل‌های کارگری به جایی نمی‌رسد نمایندگان مجلس و مدیران استان بدانند با این وضعیت تا پایان سال 5 هزار نفر کارگر به صورت کامل بیکار می‌شوند و این موضوع تبعات اجتماعی زیادی خواهد داشت.

تشکل‌های کارگری همدل باشند تا مشکلات را حل کنند

اصغر رهگوی، عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان استان قزوین نیز گفت: جامعه کارگری در عرصه مختلف مثل پیروزی نهضت اسلامی، استقرار آن، دوران دفاع مقدس، عرصه سازندگی و ... همیشه پشقراول همه اقشار بوده است و مشکلات این مجموعه خدوم هم مشخص است ولی اینکه چرا مسئولین گوش نمی‌دهند باید برای آن فکری کرد.

رهگوی افزود: باید همه تشکل‌های کارگری کشور با همدلی و همفکری مشکلات را حل کنند که این موضوع نیز در گروه اعتماد متقابل است.

وی ادامه داد: جامعه کارگری و بازنشستگان نباید نردبان احزاب سیاسی برای کسب قدرت باشند بلکه باید منافع به حق و قانونی آن نیز تأمین شود.

طرح بیمه سلامت سازمان تأمین اجتماعی را فلج کرده است

چگینی، عضو کمیته بیمه درمان خانه کارگر استان قزوین نیز گفت: طرح بیمه سلامت، سازمان تأمین اجتماعی را فلج کرده است.

وی با بیان اینکه براساس تحقیقات صورت گرفته 35 درصد بیماران تأمین اجتماعی بستری در بیمارستان بوعلی قزوین براساس رضایت شخصی بیمارستان را ترک کرده‌اند افزود: براساس طرح سلامت، بستری کردن هر نفر در بیمارستان دولتی برای پزشکان 300 هزار تومان آورده مالی دارد و خیلی از اعمال کلینیکی و پارکلینکی بیهوده از بیماران گرفته شده و این هزینه‌های غیرضرور در واقع تحمیل هزینه بر دوش تأمین اجتماعی است.

وی اظهار کرد: متاسفانه اکثریت متولیان طرح سلامت استان قزوین در بخش خصوصی فعالند و پیگیر توسعه کار خود هستند تا سلامت مردم.

قانون کار به درستی اجرا نشده است

انصاری فر، عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان قزوین نیز گفت: از زمان تصویب قانون کار تاکنون دولت‌های زیادی آمده‌اند و خواسته‌اند قانون را تغییر دهند ولی خوشبختانه موفق به تحقق این موضوع نشده‌اند گرچه تشکل‌های کارگری معتقدند قانون کار به خوبی و به طور کامل اجرا نشده است وگرنه خیلی کارساز خواهد بود.

وی با اشاره به آزادی‌های موجود در قانون و کشور نیز افزود: اکنون نمایندگان جامعه کارگری در استان می‌تواند به راحتی مدیران کل مرتبط را نقد کند و این موهبتی است که قانون نظام جمهوری اسلامی به مردم هدیه داده است.

نمایندگان تشکل‌های کارگری در کارگروه‌های استانی حضور یابند

محرمعلی سلیمانی فر نیز گفت: رکود فعالیت‌های ساختمانی و حضور اتباع خارجی موجب مشکلات عدیده برای کارگران ساختمانی است.

 وی اظهار کرد: باید نماینده جامعه کارگری در تشکل‌های و کارگروه‌های اشتغال و برنامه‌ریزی توسعه و ... حضورداشته باشد.

کد خبر : ۳۳۶۴۰۷