خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین

همه مدیران خادمان کارگران و مردم هستند

استاندار قزوین گفت: دولت تدبیر و امید یک منش مشخص دارد و آن این است که معتقدیم همه مسئولان نظام خادمان ملت‌اند.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ همتی شنبه‌شب در دیدار با دبیر و اعضای هیات اجرایی خانه کارگر و رئیس و اعضای کانون بازنشستگان استان و مدیران کل کار و تأمین اجتماعی و صنایع استان در سالن جلسات استاندار افزود: کارگران با تلاش و کوشش خود راه را برای نسل جدید فراهم و هموار می‌سازند منش دولت تدبیر و امید بر این امر است که مشکلات باید بدون واسطه حل گردد و از من استاندار تا مدیران دستگاه‌های اجرایی همه خادمین کارگران و مردم هستیم.

وی بابیان اینکه جامعهٔ کارگری قزوین یعنی حضوری پررنگ، بزرگ، چشمگیر و فعال که ما مجموعهٔ مدیران بایستی بخشی از وقت خود را به بررسی مشکلات این قشر تأثیرگذار اختصاص دهیم، افزود: تلاش خود را در راستای حل مشکلات کارگران بکار خواهیم بست و درجایی که به برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبار نیاز است نیز باید تلاش کنیم که این امر محقق گردد تا کارگران دچار مشکلات بیشتری نشوند.

استاندار قزوین ادامه داد: مدیران کل صنعت و تجارت و تأمین اجتماعی نمایندگان شما در شورای مدیران و برنامه‌ریزی و توسعه هستند و به‌عنوان حلقه اتصال شما با بدنه دولت به وظایف خود عمل می‌کنند و با پیگیری‌های صورت گرفته در این مدت مشکلات 200 واحد صنعتی و تولیدی موردبررسی قرارگرفته است.

وی افزود: بخشی از وجود مشکلات اقتصادی در کشور به خاطر اعمال تحریم‌ها و بخشی دیگر نیز به ناکارآمدی مدیران واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی بر می‌گردد و از طرفی نیز اقدام ناجوانمردانه دشمن در کاهش قیمت نفت و اخیراً نیز درگیر کردن بحث عربستان بر مشکلات کشور نیز افزوده است.

همتی افزود: دشمنان مرتباً در تدارک توطئه‌های مختلف علیه این نظام هستند ولی با اشراف مستمر، اطلاعات کافی، درایت و عقلانیت تمامی موارد را رصد می‌کنند.

استاندار قزوین ادامه داد: دولت تدبیر امید با عقلانیتی که داشته و مجموعهٔ دولت نیز با درکی که از درایت ایشان دارند به خدمت مردم ادامه می‌دهند.

همتی با اشاره به نتیجه رسیدن روند مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: حق داشتن تحقیق و توسعه، غنی‌سازی تا 5.5 درصد، حق حضور در بازار تجاری صنعت هسته‌ای و به کنار رفتن قطعنامه‌هایی که در این چند سال علیه کشور ما صادرشده است و در آیندهٔ نزدیک نیز لغو تحریم‌ها دستاوردهای بزرگی است که برای کشور پدید آمده است.

وی ادامه داد: این موفقیت‌ها مرهون درایت رهبری و تلاش تیم هسته‌ای و مردمی است که خادمان خود را در این مرحله مهم همراهی کردند به‌طوری‌که باتدبیر رهبری و نرمش قهرمانانه و همراهی مردم توانستیم از کشورهایی که ادعای آقایی بر دنیا رادارند حق خود را احصا کنیم.

وی افزود: در دهکدهٔ جهانی که امروز مطرح است جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران زیر تحکم کدخدا نمی‌روند به‌طوری‌که اقدامات دوطرفه درروند مذاکرات انجام‌شده است.

همتی در ادامه تأکید کرد: با به‌کارگیری باور در جوانان و اندیشمندان کشور در سایهٔ نظام جمهوری اسلامی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری ده‌ها دانشمند داریم که اراک را دوباره می‌توانند راه بیندازند.

وی افزود: مسئله مهم این است که اصل توانمندی‌های ذهن و فکر جوانان کشور ایجاد و شکوفا شده است و ضد کور کردن و بستن هست.

استاندار قزوین ادامه داد: در کشور ما توانمندی‌های بزرگی وجود دارد که در شرایط پساتحریم بتوانیم شرایط کشور را درصحنهٔ بین‌الملل به‌پیش ببریم.

همتی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های مختلفی علیه نظام طراحی‌شده است ولی در هر زمانی مردم درصحنه بوده‌اند و با اشراف رهبری بر مسائل زمینهٔ یاس دشمنان فراهم‌شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: کارگران کسانی هستند که با تولید و کار سروکار دارند نیروهایی که قادرند اقتصاد مقاومتی را محقق سازند و سیاست‌های دولت را به‌پیش برند و به سرانجام نیکی برسانند.

استاندار قزوین تأکید کرد: بایستی در کشور زمینه‌ای را فراهم‌سازیم که با تقویت تولید و بخش اقتصاد بتوانیم در اقتصاد جهانی سهم قابل‌توجهی را برای کشور ترسیم کنیم با توجه به اینکه دولت هم به دنبال حمایت از تولید داخلی و تکیه‌بر ظرفیت‌های انسانی و منابع طبیعی درون کشور است.

همتی اظهار کرد: بایستی تلاش کنیم تا با شکوفایی استعدادها، کشور را در مسیر استقلال کامل در حوزهٔ اقتصادی پیش‌بریم تا از دسترنج ایرانیان پرتلاش بتوانیم حضور بالنده‌ای درصحنه اقتصاد جهانی داشته باشیم با توجه به اینکه، با تکیه‌بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های نیروهای انسانی و تکیه‌بر اقتصاد دانش‌محور این امر تحقق خواهد یافت.

وی در ادامه از نمایندگان تشکل‌های کارگری خواست تا مشکلات را اولویت‌بندی و اعلام کنند تا در سفر معاون اول رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان مطرح و زمینهٔ حل مشکلات بخش تولید در استان فراهم گردد.

استاندار قزوین افزود: باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز در خصوص حل مشکلات تولید در استان استفاده کنیم تا با همراهی این بخش با دولت و با برون‌سپاری برخی فعالیت‌ها دولت قادر باشد چابک‌تر به وظایف حاکمیتی خود برسد.

همتی در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: جامعهٔ کارگری استان انرژی‌های خود را در همدلی و هم‌افزایی بگذارند و در انتخابات با تشویق مردم و ترویج فرهنگ انتخابات همچون دوره‌های قبل لبیک گوی فرمایشات رهبری باشیم.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند"اگر کسی من و نظام را قبول ندارد در پای صندوق‌های رأی حاضر شود" ولی اقشار کارگر که در همهٔ صحنه‌ها یارو همراه نظام اسلامی بودند بر این امر اشراف دارند که، حضور پررنگ مردم در پای صندوق‌های رأی کشور را بیمه می‌کند و کمر دشمن را می‌شکند.

کد خبر : ۳۳۸۶۹۵