خبرگزاری کار ایران

ایجاد شهرک ICT در استان قزوین

استاندار قزوین گفت : به دنبال ایجاد یک شهرک ICT در استان هستیم و امیدواریم قزوین به عنوان قطب ICT ایران شناخته شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛ فریدون همتی شب گذشته در دیدار با یونگ سفیر سنگاپور در ایران و مشاوران اقتصادی اشافزود: به دنبال ایجاد یک شهرک ICT در استان هستیم و در مذاکراتی به دنبال این هستیم استان قزوین به عنوان قطب ICT ایران شناخته شود.

"فریدون همتی" در دیدار با سفیر سنگاپور در ایران و هیئت اقتصادی این کشور در استانداری گفت: از سفر هیئت اقتصادی سنگاپور به همراه سفیر این کشور در ایران به استان قزوین خرسندیم و امیدواریم ضمن بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی و علمی قزوین به دیدگاه مشترکی برای اجرای کارهای اقتصادی برسیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: تمایل ما برای توسعه روابط با شرقی‌ها بیشتر از غربی‌هاست و در این مسیر کشورهایی مانند سنگاپور در اولویت قرار دارند و هر موفقیتی در کشورهای آسیایی مانند سنگاپور را موفقیت خود می‌دانیم.

وی بیان کرد: در شرایط پسابرجام می‌توانیم کارهای بزرگی با کمک یکدیگر انجام دهیم و اراده رهبری، رئیس جمهور تعامل سازنده با همه جهان به‌ ویژه کشورهای شرقی است و ما نیز در قزوین آمادگی کامل داریم تا با هیئت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری سنگاپوری طرح‌های مشترک را اجرا کنیم.

استاندار یادآور شد: استان قزوین ویژگی‌های خوبی دارد و با نزدیکی به پایتخت و بازار مصرف ۳۰ میلیون نفری، داشتن اولین شهر صنعتی بزرگ ایران، حدود ۴ هزار واحد صنعتی متوسط و بزرگ، وجود دانشگاه‍‌های معتبر و تحصیل بیش از ۱۳۰ هزار دانشجوی داخلی و یک هزاردانشجوی خارجی از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است.

همتی گفت: امنیت سرمایه‌گذاری در استان قزوین بالاست و سابقه حضور سرمایه‌گذاران خارجی بیانگر بسترسازی مناسب ایجاد شده در بخش صنعت و تولید است و این خدمات زیربنایی شرایط خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کرده است.

وی بیان کرد: بستر ایجاد اشتغال و استفاده از سرمایه‌های بین‌المللی و میهمان‌پذیری که از سوی هیئت سنگاپوری اعلام شده در استان قزوین وجود دارد و می‌توانیم در این امور با یکدیگر گفت‌وگو و مذاکره کنیم و به دیدگاه مشترک برسیم.

استاندار قزوین اظهار کرد: همه شرایط برای انجام یک کار بزرگ به صورت مشترک بین قزوین و سنگاپور فراهم است و امیدواریم این نشست‌ها تفکر اجرای کارهای مهم را محقق کند.

در این دیدار استاندار به معرفی ظرفیت‌های استان پرداخت و با توجه به سابقه طولانی صنعت در قزوین و فرهنگ خوب سرمایه‌گذاران تولید در قزوین و همین طور امنیت برای سرمایه‌گذاران به نظر من و به خاطر وجود دانشگاه‌های واحدی که در استان داریم و با خاطرداشتن متخصصان این حوزه و انباشت دانش، تکنولوژی و سرمایه و سرمایه انسانی و مالی که در استان داریم.

همتی خاطرنشان کرد: با تأمین امنیت سرمایه‌گذاری، ارائه خدمات زیربنایی و ظرفیت‌های خوب صنعتی، علمی و فناوری، بستر خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان فراهم شده است.

کد خبر : ۳۴۲۲۸۳