خبرگزاری کار ایران

در پیامی از سوی رییس سازمان حفاظت محیط زیست

نقش مشارکت مردم و بخش خصوصی در حمایت از حیات وحش تأثیرگذار است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نقش مشارکت مردم و بخش خصوصی در حمایت و صیانت از حیات وحش و جلوگیری از انقراض گونه‌های جانوری مهم و تأثیرگذار است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ معصومه ابتکار در پیام تصویری خود به مناسبت روز جهانی حیات وحش در همایش بین‌المللی محیط زیست و حیات وحش ایران افزود: تاکنون اقدامات خوبی برای بزرگداشت این روز جهانی در استان قزوین و با همت شهردار و استاندار قزوین و نیز بخش خصوصی انجام شده و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حفاظت از حیات وحش یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی اصولی برای گونه‌های در معرض تهدید و تنوع گونه‌های زیستی صورت گیرد، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح حیات وحش، جلوگیری از تهدید حیات وحش از طریق منابع پایدار، جلوگیری از تغییر کاربری، زمین خواری، قاچاق و شکار غیرمجاز و همچنین اشاعه فرهنگ صحیح حفظ حیات وحش در کشور می‌توان در راستای حفظ محیط زیست و حیات وحش ایران گام برداشت.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: قانونگذاری، تقویت قوانین، نظارت جدی بر محیط زیست از طریق تذکر به دستگاه های اجرایی و مسئول و افزایش مشارکت مردم از دیگر اقدامات مؤثر در حفظ محیط زیست و حیات وحش کشور خواهد بود.

ابتکار با اشاره به اینکه در بازدید مسئولان بین المللی از ایران، همگی بر تنوع زیستی بسیار مطلوب کشور تأکید دارند، گفت: باید از ظرفیت‌های بین‌المللی برای حفاظت و توسعه تنوع زیستی کشور استفاده کنیم و باید توجه به تحریم‌های چند سال اخیر، انتظار می‌رود سازمان‌های بین‌المللی حمایت‌های خود را از ایران نسبت به سایر کشور ها افزایش دهند تا کمبودهای به وجود آمده در این مدت جبران شود.

وی با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های حفاظت از یوزپلنگ ایرانی اظهار کرد: برنامه ریزی و سیاست های جدی در نظر گرفته شده است و با بهره مندی از ظرفیت صاحب نظران در صدد هستیم تا این برنامه ها در چهارچوب علمی و تأثیرگذار اجرا شود.

کد خبر : ۳۵۲۳۲۶