خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

توسعه قزوین در سال اقتصاد مقاومتی شتاب خواهد گرفت

استاندار قزوین در دیدار نوروزی با آیت الله محمدی تاکندی گفت: در سال اقتصاد مقاومتی،روند توسعه و پیشرفت استان قزوین سرعت خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ فریدون همتی در دیدار با آیت‌الله علی محمدی تاکندی عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و استاد حوزه‌های علمیه استان افزود: حجم تصادفات برون‌شهری در مقایسه با گذشته بیش از 70 درصد کاهش‌یافته و در تصادفات درون‌شهری هیچ‌گونه فوتی و تلفاتی حادث نشده است و این نشان از امنیت و سلامت زندگی و مسافرت در سطح استان را دارد.

وی افزود: در زمینهٔ تأمین ارزاق عمومی و مایحتاج مردم مشکل خاصی وجود نداشت و مردم از کیفیت میوه‌ها، ارزاق و وضعیت بازار رضایتمند بودند و علاوه بر بازرسی‌های رسمی و محسوس، بازرسی‌های غیررسمی و نامحسوس نیز در استان صورت گرفت که گزارش‌ها از روند مثبت و مطلوب ارائه خدمات حکایت دارد.

استاندار با بیان اینکه" قزوین در نیمه اول تعطیلات نوروزی توانسته است رتبه اول کشوری را ازنظر کاهش تلفات و تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری به خود اختصاص بدهد." تصریح کرد: ازنظر شاخص‌های امنیت و پیشگیری از سرقت نیز استان از شرایط خوبی برخوردار است و تمامی معتادین متجاهر که بعضاً اقدام به سرقت نیز می‌کنند جمع‌آوری و تحت نظر هستند.

همتی بابیان اینکه" حضور مسافرین و بازدید گردشگران از آثار تاریخی و مذهبی نسبت به گذشته افزایش‌یافته است." در ادامه با اشاره به شعار سال بیان کرد: فرمایشات رهبری و رئیس‌جمهور در خصوص اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار خواهد گرفت و تلاش می‌کنیم با جلب مشارکت مردم و به‌ویژه بخش خصوصی در جهت سرعت بخشیدن به روند توسعه استان حرکت کنیم.

استاندار با تأیید نظر آیت‌الله تاکندی در خصوص لزوم برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت حفظ و احیای باغستان سنتی قزوین اظهار کرد: برای مدیریت و ساماندهی باغستان با مشارکت صاحبان باغ باید به‌گونه‌ای پیش رفت و برنامه‌ریزی کرد که صاحبان این باغات به حفظ و احیا این مجموعه تشویق و ترغیب شوند تا باغستان از بین نرود و به الگوی موفقی در سطح کشور تبدیل شود.

کد خبر : ۳۵۷۲۱۷