خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

مراکز فرهنگی ورزشی شهر قزوین توسعه می‌یابد

وزیری نژاد، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت:مراکز فرهنگی ورزشی در شهر قزوین توسعه می‌یابد.

به گزارش ایلنا، سعید وزیری نژاد در بازدید از سوله‌های ورزشی شهر قزوین که به همت و همکاری شهرداری قزوین و سپاه این استان راه‌اندازی شده است، افزود: هم اکنون راه‌اندازی 14 سوله ورزشی در دستور کار قرار گرفته است که شهرداری قزوین به منظور رفاه حال شهروندان و توسعه فضاهای ورزشی با اهدای زمین به ارزش سه میلیارد تومان جهت بهره برداری این  سوله های ورزشی با سپاه مشارکت داشته است.

 وی اظهار کرد: افتتاح  فاز دوم زمین چمن مصنوعی زمین شقایق ازدیگر برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در آینده نزدیک است که امیدواریم گام موثری در توسعه ورزش شهر قزوین باشد.

 وزیری نژاد از افتتاح سالن ورزشی در حوزه ژیمناستیک در بلوار نورزیان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد که این سالن ورزشی با هدف ایجاد نشاط و ارتقای سطح سلامتی مردم به ویژه کودکان و نوجوانان در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

  این مسئول از بهره برداری چمن مصنوعی مصلی جنوب شهر قزوین و سالن ورزشی رو باز ناحیه چوبیندر در  زمینی به مساحت 15 هزار متر جهت رفاه حال عمومی شهروندان در آینده نزدیک خبر داد.

حسینی، جانشین سپاه ناحیه امام حسن (ع) استان قزوین نیز در جریان این بازدید گفت: هشت سوله ورزشی مختص برادران و 6 سوله در اختیار بانوان قرار می‌گیرد اما ممکن است در آینده با توجه به تدابیر لازم این سوله‌های ورزشی در ساعات مشخص در اختیار بانوان و آقایان قرار گیرد.

 وی اظهار کرد: از 14 سوله ورزشی که محصول مشترک سپاه و شهرداری بوده تاکنون تنها سه سوله بهره‌برداری شده که امید است تا پایان سال جاری 11 سوله باقی‌مانده نیز در اختیار مردم و ورزشکاران گذاشته شود.

 حسینی با اشاره به مشکلاتی که موجب عدم راه‌اندازی سوله‌های ورزشی شده است، بیان کرد: یکی از دلایل اصلی که بهره‌برداری از این سوله‌ها را به تعویق افتاده، نبود انشعابات آب، برق و همچنین سیستم‌های گرمایشی، کفپوش و عدم وجود مکان کافی برای ساخت رختکن، سرویس بهداشتی و محل اداری که لازمه راه‌اندازی هر مکان ورزشی بوده، است.

 این مسؤول تصریح کرد: سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین 30 درصد از مبلغ مورد نیاز برای ساخت محیط اداری و سرویس‌های بهداشتی سوله‌های ورزشی را متقبل می‌شود و مابقی هزینه‌ها باید از درآمد سوله‌ها به دست آورده شود.

 جانشین سپاه ناحیه امام حسن (ع) استان قزوین اضافه کرد: پس از بهره‌برداری این سوله‌ها هزینه بسیار کمی از مردم عادی بابت استفاده دریافت می‌شود چراکه هدف اصلی سوق دادن مردم، به ویژه جوانان به سمت ورزش بوده و امید است با راه‌اندازی این سوله‌ها به جامعه ورزشکار قزوین افزوده شود.

 حسینی یادآور شد: اکنون در سوله‌های فعال میانگین روزانه 50 نفر از خدمات این سوله‌ها استفاده می‌کنند که البته گاهی از ظرفیت آن‌ها برای برپایی نمایشگاه‌هایی برای عموم مردم استفاده می‌شود که از آن جمله می‌توان به نمایشگاه حورالعظیم که در هفته دفاع مقدس برگزار شد، اشاره کرد.

 سعید وزیری‌نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، فاطمه اشدری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین و محمدرضا صدیقی رئیس کمیسیون شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین در این بازدید حضور داشتند.

کد خبر : ۳۷۳۶۹۲