خبرگزاری کار ایران

رئیس انتشارات دانشگاه مفید در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد؛

چاپ ۵۰ کتاب توسط انتشارات دانشگاه مفید

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۵۰

با فعالیت مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی، کتب معظم له توسط این مرکز منتشر می شود / از گسترش مراکز فروش انتشارات دانشگاه مفید در سراسر کشور استقبال می کنیم.

ایلنا: رئیس انتشارات دانشگاه مفید قم، از انتشار ۵۰ عنوان کتاب توسط دانشگاه مفید خبر داد، و گفت: چاپ ۱۰ کتاب دیگر توسط این انتشارات در دست اقدام است که تا ماه های آینده به جامعه علمی کشور و دیگر مخاطبان عرضه خواهد شد.

محسن ابوالفتحی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح عملکرد انتشارات دانشگاه مفید قم، اظهار داشت: انتشارات دانشگاه مفید از سال ۱۳۸۰ با مجوزی که جناب آقای دکتر موسوی قائم مقام محترم دانشگاه مفید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفتند، به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

وی خاطرنشان کرد: این انتشارات کار خود را ابتدا از کتاب های حوزه فلسفه و منطق آغاز کرد اما رفته رفته در پنج حوزه فلسفه و منطق، حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد و حوزه علوم قرآنی فعالیت خود را گسترش داد؛ البته عمده فعالیت ما در حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی است؛ به ویژه حوزه هایی که مرتبط با حوزه علوم انسانی اسلامی باشد.

رئیس انتشارات دانشگاه مفید قم، با بیان این که بخشی از آثار منتشره توسط ما، ترجمه و بخشی از آثار، تألیفی هستند، گفت: از ابتدای آغاز به کار انتشارات دانشگاه مفید تا کنون، حدود ۵۰ عنوان کتاب چاپ شده که بخش مهم آن، از آثار و تألیفات اعضای هیئت علمی دانشگاه مفید است که دست به قلم برده و کتاب هایی از آنان به چاپ رسیده است.

وی اضافه کرد: حدود ده عنوان کتاب هم در دست اقدام است که امیدواریم به زودی شاهد چاپ و توزیع آن ها در بین جامعه علمی کشور باشیم.

ابوالفتحی با بیان این که تنها ۴ الی ۵ عنوان از کل کتب منتشره انتشارات دانشگاه مفید کتاب های درسی بوده و بقیه کتاب های تخصصی هستند، خاطرنشان کرد: مخاطبین کتب منتشره توسط انتشارات دانشگاه مفید، فقط منحصر در دانشگاهیان نبوده و سراسری هستند؛ چون بخش عمده ای از این کتاب ها در سطح عمومی و بخشی در سطح متوسط به بالا قرار می گیرند. مثل کتابی از ویتگنشتاین که دیدگاه دینی او را توضیح می دهد؛ یا کتاب هایی در حوزه فلسفه با نام عرفان، ذهن آگاهی؛ اما کتاب مانند مبانی اندیشه سیاسی در اسلام، یا کتاب تاریخ تحول دولت در اسلام، جزء کتاب های درسی محسوب می شوند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: بخشی از فعالیت های انتشارات دانشگاه مفید تا پایان سال گذشته، انتشار کتب مربوط به مرجع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت ا… العظمی موسوی اردبیلی بود موسوی که حدود ۱۰ عنوان کتب حوزه فقهی و حوزه تفسیر علوم قرآنی ایشان را به چاپ رساندیم، اما از ابتدای سال جاری که مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی با مسئولیت جناب آقای بهمن بابیزان تشکیل شد، این کتب توسط این مرکز تهیه، تنظیم و منتشر می شود.

رئیس انتشارات دانشگاه مفید، گفت: در طول حدود دو سال گذشته، یکی از کارهای مهم ما در انتشارات دانشگاه مفید، تماس و ایجاد ارتباط با مراکز علمی دانشگاهی و غیر دانشگاهی بود و معرفی کتب این انتشارات به آن ها بود؛ کتب خود را در حوزه های مختلف حقوقی، فلسفی، علوم سیاسی، اقتصادی و همچنین حوزه علوم قرآنی به این مراکز علمی معرفی کردیم؛ حتی با تک تک اعضای هیئت علمی برخی دانشگاه ها مکاتبه و کاتالوگ خودمان را برای شناسایی بهتر آثار، به آن ها ارسال کردیم؛ همچنین با مهمترین کتابخانه های سراسر کشور رایزنی کرده و کاتالوگ آثار و کتب منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه مفید را برای شان ارسال کردیم و خوشبختانه با استقبال خوب این کتابخانه ها نیز رو به رو شدیم.

وی در خصوص پرفروش ترین کتب منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه مفید، نیز گفت: کتاب تاریخ تحول دولت در اسلام آقای دکتر فیرحی، که به عنوان یک منبع مهم علمی در رشته علوم سیاسی و تا حدی رشته تاریخ شناخته می شود، پرفروش ترین کتاب انتشارات دانشگاه مفید قم بوده، به گونه ای که ظرف مدت کمتر از ۴ سال، پنج بار تجدید چاپ شده است.

ابوالفتحی، افزود: همچنین کتاب اسلام سیاسی در ایران دکتر حسین زاده، روش شناسی علوم سیاسی دکتر حقیقت، کتاب آیا خدایی هست؟ نوشته فیلسوف معروف ریچارد سوین برن با ترجمه دکتر جاودان، کتاب آزادی دینی از منظر حقوق بین المللی دکتر رهایی، اقتصاد بخش عمومی دکتر دادگر که به عنوان کتاب درسی دانشگاه ها از آن استفاده می شود، و همچنین کتاب اصول و روش نگارش دانشگاهی دکتر سلطانی از جمله کتاب های پرفروشی هستند که توسط انتشارات دانشگاه مفید به چاپ رسیده است.

وی با بیان این که انتشارات دانشگاه مفید سه نشریه با رویکرد علمی و پژوهشی دارد، گفت: مجله سیاست های اقتصادی، مجله حقوق تطبیقی و مجله حقوق بشر سه نشریه انتشارات دانشگاه مفید است که با رویکرد علمی و پژوهشی و به صورت دوفصلنامه منتشر می شود؛ این کتاب ها به صورت رایگان توزیع نشده و مشترکان فراوانی دارد.

رئیس انتشارات دانشگاه مفید، در خصوص آخرین کتب در دست انتشار این مرکز، گفت: مهمترین کتابی که چند هفته آینده وارد بازار می شود، کتاب " دانش تفسیر در سنت یهود و مسیحی " است که کتاب پرفروشی خواهد شد؛ نویسنده این کتاب کشیش مصری به نام دکتر فهیم عزیز است که آقای نجفی نژاد آن را ترجمه کردند.

وی افزود: در حوزه حقوق هم چند کتاب در دست چاپ داریم تا ماه های دیگر در دسترس مخاطبان و جامعه علمی کشور قرار خواهد گرفت.

ابوالفتحی در پایان با بیان این که از گسترده شدن مراکز فروش محصولات انتشارات دانشگاه مفید استقبال می کنیم، گفت: هر سال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت کرده و در غرفه خود، محصولات انتشارات دانشگاه مفید را به مخاطبان عرضه می کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز