خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم:

امنیتی شدن برخی موضوعات اجتماعی تاثیر عکس به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۱۸

تشکیل شورای معتمد محله، گامی در جهت بهره مندی از حقوق شهروندی است / با اجرای طرح معتمد پلیس بسیاری از اختلافات در محلات حل می شود / همراهی مردم با نیروی انتظامی مهمترین سرمایه پلیس است.

ایلنا: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم هدف از اجرای شورای معتمد پلیس را جلب مشارکت و بهره برداری از ظرفیت معتمدان محلات در راستای پیشگیری از جرائم، معضلات و آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سرهنگ " احمد صادقی " با بیان اینکه امنیت آرمانی تنها با مشارکت عالمانه مردم، میسر می شود، اظهار داشت: حل و فصل اختلافات در مراحل اولیه و پیشگیری از تشکیل پروندهای انتظامی و قضایی از دیگر مواردی است که در شورای معتمد پلیس به صورت جدی به آن پرداخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه باور به اعتماد و همراهی مردم با نیروی انتظامی مهمترین سرمایه پلیس است، گفت: طی چند سال گذشته رویکرد پلیس به سمت ارتقاء تعامل، تفاهم و اغناء مردم سوق پیدا کرده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر اینکه امنیتی شدن بعضی از موضوعات اجتماعی تاثیر عکس در جامعه به دنبال خواهد داشت، تشکیل این شورا را گامی در جهت بهره مندی از حقوق شهروندی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی خواهان استفاده از ظرفیت های برون سازمانی درجهت تحقق امنیت اجتماعی پایدار است، گفت: جلب مشارکت مردم و اعتماد سازی مهم ترین سرمایه های اجتماعی هستند که پلیس به دنبال جذب و حفظ آن ها است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در ادامه با اشاره به اینکه امروزه با پیشرفت و تکامل اجتماعات و ارتباطات، نظارت پلیس بر لایه های اجتماعی سخت تر شده و زمینه برای بروز انواع جرائم و آسیب ها فراهم شده است افزود: باید به دنبال راهکار بود، وبهترین راه چاره در چنین شرایطی جلب مشارکت عمومی و استفاده از ظرفیت های مردمی با اجرای طرح شورای معتمد پلیس است.

صادقی با تشریح ساختار اجرایی، ترکیب اعضاء شورای معتمد پلیس، برحساسیت بیش از پیش و استفاده از تمام ظرفیت و پتانسیل موجود در محلات شهری توسط روسای کلانتری ها تاکید کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: طرح شورای معتمد پلیس در واقع پاسخی به مطالبات قانونی مردم برای ایفای نقش در توسعه نظم وامنیت اجتماعی به عنوان الگوی متناسب با فرهنگ وارزش های جامعه ما است.

وی تصریح کرد: شناسایی و رفع عوامل آسیب زای محلی از طریق معتمدان و اهالی محل بسیار آسان تر بوده و با طرح آن در جلسات شورای معتمد پلیس راهکارهای رفع آنها نیز دست یافتنی خواهد بود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تاکید کرد: با اجرای طرح معتمد پلیس بسیاری از اختلافات و دعاوی در محله حل و فصل شده و از تشکیل پرونده و سوء سابقه برای افراد جلوگیری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز