خبرگزاری کار ایران

در تاریخ ۳۰ بهمن ماه؛

همایش امامزاده علی ابن جعفر(ع) در قم برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۶۵

این همایش در تاریخ ۳۰ بهمن در محل سالن همایش های امامزاده سیدعلی(ع) و با حضور شخصیت های علمی و حوزوی برگزار خواهد شد.

ایلنا: مدیر کل اوقاف و امور خیریه از برگزاری همایش گرامیداشت مقام امامزاده علی ابن جعفر(ع) در قم و با حضور شخصیت های علمی و حوزوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین شوذب شیری ظهر امروز شنبه ۲۶ بهمن، در نشستی خبری اظهار داشت: دومین همایش بزرگداشت امامزادگان با محوریت امامزاده علی ابن جعفر(ع) در قم برگزار می شود.

وی افزود: این همایش در تاریخ ۳۰ بهمن در محل سالن همایش های امامزاده سیدعلی(ع) برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، با بیان این که در سال گذشته اولین همایش امامزادگان در استان قم انجام شد، گفت: امسال دومین همایش امامزادگان به نام امام صادق(ع) برگزار می شود چرا که قریب به ۸۰ تن از نوادگان این امام در ۳۲ محور به قم آمده اند.

شیری در خصوص شخصیت امامزاده علی ابن جعفر(ع) که این همایش با محوریت ایشان برگزار خواهد شد، گفت: این امامزاده، پسر امام صادق(ع) و برادر امام کاظم(ع) و عموی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است.

وی افزود: علی ابن جعفر(ع) شخصیتی مورد قبول همه حتی اهل تسنن بوده و همواره حامی ائمه معصومین(ع) بوده است.

شیری اضافه کرد: کتاب مسائل علی ابن جعفر(ع) که نزدیک به ۴۰۰ حدیثتوسط ایشان از امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) گردآوری کرده و ذخیره ای ارزشمند برای ما شیعیان محسوب می شود و باید به آن توجه کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه سخنان خود به برگزاری دوره های آموزشی حافظان قرآن کریم در قم خبرداد و با بیان این که تا کنون ۴۷۰۰ نفر در استان قم در این دوره ها ثبت نام کرده و فعالیت دارند، گفت: این دوره از حدود ۸ ماه پیش شروع شده و در تاریخ ۹ اسفندماه آزمون آن در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۴۷۰۰ نفر آن سهمیه قم است؛ این آزمون فقط منحصر در کسانی است که در این دوره های آموزشی شرکت کرده و افرادی که نمره بالای ۷۰ را در این آزمون کسب کنند، گواهی پایان دوره به آن ها تعلق خواهد گرفت.

شیری گفت: دوره های آموزشی حفظ قرآن کریم، در سه مقطع سنی تا ۱۲ سالگی، ۱۲ تا ۱۸ سالگی و ۱۸ سال به بالا در حال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز