خبرگزاری کار ایران

واکنش به تصمیم جدید شهرداری قم؛

شهردار سابق قم: تخریب پل خیابان جاده اراک اشتباه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۸۰۱

خراب کردن پل به بهانه زیباسازی شهر، اقدامی نادرست است / شهرقم می توانست مانند شهر کلن آلمان از خط " ترانوا " برای مسافرت درون شهری بهره مند شود / فکر نمی کنندپروژه ای به طول ۲۰کیلومتر را خراب می کنند.

ایلنا: محسن عابدینی پور شهردار سابق قم و عضو فعلی شورای شهر، اقدام شهرداری قم برای تخریب پل روگذر جاده اراک را اشتباه دانست و گفت: متأسفانه در مدیریت قم، آن امکاناتی که داریم را نابود می کنیم و از آن طرف برای امکانات جدیدی کار می کنیم که منابعی هم برای آن نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، سجاد خدایی شهردار منطقه دو قم، چند روز پیش از تصمیم شهرداری قم برای تخریب پل روگذر جاده اراک خبر داد و با بیان این مطلب که " با توجه به اینکه ریل راه آهن در حال حاضر متروکه و غیرقابل استفاده است، مدیریت شهری قم نسبت به جمع‌آوری پل روگذر ریل راه آهن اقدام خواهد کرد "، گفته بود: این پروژه با تأکید شهردار قم و با هدف کاهش طول مسیر، بهبود عبور و مرور شهری و روان‌سازی ترافیک و همچنین زیباسازی سیما و منظر شهری انجام می‌شود.

حالا اما این تصمیم شهرداری قم، واکنش شهردار سابق قم و عضو فعلی شورای اسلامی شهر قم را در پی داشته است؛ محسن عابدینی پور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قم، با اشاره به تخریب پل روگذر جاده اراک، که در حال حاضر کار تخریب آن شروع شده است، اظهار داشت: کل این تصمیم اشکال دارد.

وی افزود: ما می توانستیم از ریل خط آهن زیر این پل که در حال حاضر استفاده نمی شد، به عنوان خط " ترانوا " و برای مسافرت های درون شهری استفاده کنیم.

شهردار سابق قم با بیان این که نباید پل روگذر جاده اراک خراب می شد، افزود: این اقدام بدون نظر کارشناسی اجرا و خیلی سریع راجع به آن تصمیم گیری شده است؛ به نظر بنده نباید این کار صورت می گرفت و اگر خط ریلی زیر این پل نیز به عنوان خط " ترانوا " برای مسافرت های درون شهری مورد استفاده قرار می گرفت، یک امکان بزرگ ترافیکی برای شهر قم می شد و در واقع شرق و غرب قم را به هم مرتبط می کرد.

عابدینی پور با بیان این که برای راه اندازی خط مترو هزینه های سنگینی می پردازیم اما شهر را از یک پروژه آماده محروم می کنیم، اضافه کرد: ما اکنون، کیلومتری ۲۰۰ میلیارد تومان برای خط مترو قم هزینه می کنیم، اما این خط ریلی زیر پل روگذر جاده اراک که آماده بود و می شد به عنوان خط " ترانوا " از آن استفاده کرد را خراب می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ظاهرا آقای استاندار به اتفاق برخی از اعضای شورای شهر و همچنین آقای شهردار این تصمیم را گرفته اند.

شهردار سابق قم با بیان این که خراب کردن یک پل به بهانه زیباسازی شهر، اقدامی نادرست است، گفت: فقط می خواهند پل جاده اراک را از آن جا بردارند و فکر هم نمی کنند که پروژه ای به طول ۲۰ کیلومتر را خراب می کنند؛ یعنی با خراب کردن پل روگذر جاده اراک، کل خط ریلی زیر پل که طول آن ۲۰ کیلومتر است نابود شده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود، در حالی که خط راه آهن می توانست به عنوان خط " ترانوا " برای مسافرت های درون شهری، مثل کشورهای اروپایی از جمله خط ریل شهری شهر کلن آلمان مورد استفاده قرار گیرد.

عابدینی پور با بیان این که اگر خط " ترانوا " به وسیله این خط ریلی در قم ایجاد می شد، شرق و غرب قم را به هم وصل کرده و یک امکان ترافیکی خوب بود، گفت: متأسفانه در مدیریت قم، آن امکاناتی که داریم را نابود می کنیم و از آن طرف برای امکانات جدیدی کار می کنیم که منابعی هم برای آن نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز