خبرگزاری کار ایران

با حضور مراجع تقلید و علما؛

مراسم ترحیم آیت الله العظمی ملکوتی در قم برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۹۵۴

در این مراسم مراجع عظام تقلید، نمایندگان مقام معظم رهبری و بیت امام راحل، برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، شخصیت های استانی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند / آیت الله استادی سخنران این مراسم بود.

ایلنا: مراسم ترحیم آیت الله العظمی ملکوتی، با حضور مراجع تقلید و علما، در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مراسم ترحیم آیت الله العظمی ملکوتی، شنبه شب، از سوی مقام معظم رهبری و در مسجد اعظم قم، با حضور مراجع تقلید و علما، آیات، شبیری زنجانی، گرامی، جوادی آملی، نوری همدانی، سبحانی، علوی گرگانی، مکارم شیرازی، امینی، شهرستانی(به نمایندگی از آیت الله سیستانی)، هاشمی شاهرودی، شاه آبادی، استادی، موسوی تبریزی، مقتدایی، نمایندگانی از بیوت آیات عظام صافی گلپایگانی و موسوی اردبیلی و حجج اسلام و المسلمین ملکا(رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم)، حسینی بوشهری، غروی، خاتمی، سیدعلی خمینی(به نمایندگی از بیت امام راحل) و… در مسجد اعظم قم برگزار شد.

همچنین در این مراسم حمید چیت چیان وزیر نیرو و سیدحسین هاشمی استاندار تهران، برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور داشتند.

برخی از مسئولان استان قم از جمله، محمد دلبری شهردار، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، صالحی منش استاندار، سردار مهدوی فرمانده سپاه استان قم، برخی از علما و فضلای حوزه علمیه قم و آذربایجان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

آیت الله استادی: طلاب زندگی آیت الله ملکوتی را الگو قرار دهند

آیت الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور در سخنرانی خود در مراسم ترحیم آیت الله العظمی ملکوتی(ره)، اظهار داشت: آیت الله ملکوتی بیش از سی سال از عمر با برکت خویش را برای تحصیل علوم دینی صرف کرد و هیچ گاه به حداقل‌ها در کسب علوم اکتفا نکرد؛ وجود و زندگی این بزرگان باید برای همه طلاب الگو و اسوه باشد.

آیت الله استادی با بیان این که آیت‌الله ملکوتی هیچ گاه از تلاش علمی دست بر نداشت، گفت: یکی از خصوصیات مرحوم آیت الهش ملکوتی آن بود که از یافتن مطالب جدید علمی هیچ گاه خسته نمی شد و همیشه انگیزه و عطش بسیاری برای فراگیری علوم اسلامی داشتند.

وی با بیان این که، آیت الله ملکوتی سال های مدیدی از عمر شریف خود را صرف تحصیل و تعلیم و تعلم در حوزه علمیه کرد، گفت: یکی از خصوصیات برجسته این عالم بزرگوار آن بود که از یافتن مطالب جدید علمی هیچ گاه خسته نمی شد و همیشه انگیزه و عطش بسیاری برای فراگیری علوم اسلامی داشتند.

امام جمعه موقت قم، گفت: یکی از برکات وجودی این عالم بزرگ آن بود که توانستند در مدت مدیدی که به تحصیل و تعلیم مشغول بودند، شاگران بسیاری را در مکتب اهل بیت(ع) پرورش دهند که این مساله بیانگر عمر بابرکت ایشان است.

آیت الله استادی تصریح کرد: این عالم بزرگ در مدت زندگانی شریف خود آثار بسیار فاخری را در حوزه معارف دینی منتشر کردند و علاوه بر آن اهل عمل هم بودند.

وی با اشاره به سوابق انقلابی آیت الله ملکوتی، ابراز داشت: ایشان در یاری امام راحل و دفاع از انقلاب و حمایت از مقام معظم رهبری ثابت قدم بودند و در سنگر امامت جمعه تبری خدمات بسیاری به این منطقه داشتند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به لزوم الگو گیری طلاب از بزرگان، ادامه داد: این که یک طلبه به حداقل‌های مادی قناعت کند، بسیار مطلوب است و این چیزی است که بزرگان دین ما هم همیشه ما را به سفارش کرده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایات تصریح کرد: طلاب باید بدانند با پوشیدن لباس مقدس روحانیت، قدم به یک جاده بسیار طولانی و مشکل و نورانی گذاشته اند که در این مسیر تنها با جدیت و تلاش موفق خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز