خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای استان قم مطرح کرد؛

علت عدم پیشرفت پروژه های عمرانی شهری

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۵۹۶

اجرای پروژه‎ عمران شهری مهمترین مطالبه شهروندان از شهرداری‎ها است / مسئله گردشگری بعنوان یکی از مسائل جدی و اصلی مورد توجه قرار گیرد.

ایلنا: رئیس شورای استان قم، با ابراز تاسف از عدم پیشرفت پروژه های عمرانی در سطح شهرها گفت: نماد این کاستی ها و عدم اجرا شدن پروژه ها همان عدم تعامل است زیرا اگر مسئولین شهر با شوراها و بلعکس با یکدیگر تعامل داشته باشند و همدل باشند باعثتسریع در اجرای پروژه‎ عمران شهری که مهمترین مطالبه شهروندان از شهرداری‎ها است، میگردد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر ابوالحسنی رئیس شورای استان قم و عضو شورای راهبردی کنگره تخصص مدیریت شهری و شورای اسلامی در گفت وگویی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره تخصصی مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر‌ها که به میزبانی شمال کشور برگزار می شود، اظهار داشت: پیش بینی میگردد این کنگره بدلیل حضور و استقبال کثیر شورا های سراسر کشور از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

علی اصغرابوالحسنی با بیان اینکه این کنگره با نگاه کاملاً تخصصی و با حضور اساتید برجسته دانشگاه¬های تهران، امیرکبیر، شهید بهشتی، علم و صنعت، تربیت مدرس، و اساتید خارجی برگزار می شود گفت: یکی از اهداف مهم این کنگره تعامل بین اعضای شورا باهم و ارائه راهکارها با استفاده از خرد جمعی و انتقال موضوع در بحثکلان به شهرداران میباشد.

وی با اشاره به تاثیر و افزایش کارایی این کنگره برای رفع مشکلات شهرها خاطر نشان کرد: روند رو به ‌رشد پدیده شهرنشینی در عصر حاضر به گونه‌ای است که به نظر بسیاری از کارشناسان سرعت این تغییرات روز به روز در حال افزایش بوده و جابه‌جایی الگوهای شهری به امری گریز ناپذیر مبدل شده است.

رئیس شورای استان قم تصریح کرد: به طور قطع برگزاری صحیح چنین کنگره هایی در ایران میتواند به عنوان یک کشور در حال توسعه در اصلاح ساختار و رفع معیوب نهادی و ساختاری و همچنین کاهش بسیاری از آسیب های شهری اثر گذار باشد.

ابوالحسنی با ابراز تاسف از عدم پیشرفت پروژه های عمرانی در سطح شهرها نیز گفت: نماد این کاستی ها و عدم اجرا شدن پروژه ها همان عدم تعامل است زیرا اگر مسئولین شهر با شوراها و بلعکس با یکدیگر تعامل داشته باشند و همدل باشند باعثتسریع در اجرای پروژه‎ عمران شهری که مهمترین مطالبه شهروندان از شهرداری‎ها است، میگردد.

وی در خصوص مباحثبخش گردشگری این کنگره نیز گفت: قرار بر این است که در این کنگره مسئله گردشگری بعنوان یکی از مسائل جدی و اصلی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای استان قم اضافه کرد: با توجه به اینکه اکثر کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته توجه ویژه ای به این بخش از جهت درآمدهای حاصله از آن دارند و شمال کشور نیز که پایلوت گردشگری در ایران میباشد واز تجارب گرانبهایی برخوردار است، میتواند در انتقال این تجارب کمک های شایان ذکری به دیگر استانها داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر به صنعت گردشگری به عنوان یک فعالیت اقتصادی نگاه شود، تراز تجاری کشور ما از این صنعت منفی خواهد بود. ما نه تنها از این منابع غنی ملی و مذهبی بهره ای نمی بریم، بلکه دیگر کشورهای مختلف جهان از درآمدهای ملی ما سهم قابل توجهی را برای خود به وجود آورد ه اند.

وی در پایان با ابراز خرسندی از برگزاری این کنگره بزرگ در شمال کشور گفت: امیدواریم اینگونه همایش ها مداوم و پایدار باشد تا تاثیر گذاری لازم را داشته باشد.

قابل ذکراست این کنگره دو روزه همراه با کارگاه¬های آموزشی و بر اساس چهار محور اصلی مدیریت شهری، مدیریت شهرسازی، مدیریت شهر الکترونیک، مدیریت توسعه شهری پیشرفته، مختص اعضای شورای اسلامی شهرها، شهرداران و فعالان در این عرصه برنامه ریزی شده است و در همین راستا مقرر گردید به کلیه اعضای شرکت کننده در این کنگره ۸ گواهینامه تخصصی به دو زبان فارسی و انگلیسی به صورت رنگی، با کد شاخص یکتا و هولگرام امنیتی، تندیس بلورین کنگره و لوح یادبود کنگره اعطاء گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز