خبرگزاری کار ایران

همایش مفسران قرآن در بیت علامه طباطبایی(ره) برگزار شد؛

آیت الله جوادی آملی: قرآن را امام جماعت خود قرار دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۴۳۷

باید در رکوع و سجود و کلا در هر فراز و فرودی پیرو آن امام جماعت باشید / معنای اقتدا کردن این است که کسی در برابر قرآن حرف نزند و سخنگو خود قرآن باشد / قرآن کتابی است شیرین و ظریف که باید در آن تدبر کرد.

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، با بیان این که مفسران قرآن، این کتاب را امام جماعت خود قرار دهند، گفت: اگر شما جماعتی تشکیل دادید که امام جماعت آن قرآن کریم است، باید در رکوع و سجود و کلا در هر فراز و فرودی پیرو آن امام جماعت باشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله جوادی آملی چهارشنبه شب در دهمین همایش اساتید تفسیر قرآن که در محل خانه علامه طباطبایی(ره) در قم برگزار شد، اظهار داشت: وجود امام علی(ع) که خود قرآن ناطق است، می فرمایند متقی کسی است که هویت خود را به پیشگاه قرآن بسپارد و رهبری قرآن را بپذیرد و به او اقتداء کند.

وی با بیان این که مفسران قرآن، این کتاب را امام جماعت خود قرار دهند، گفت: اگر شما جماعتی تشکیل دادید که امام جماعت آن قرآن کریم است، باید در رکوع و سجود و کلا در هر فراز و فرودی پیرو آن امام جماعت باشید.

این مفسر قرآن کریم با بیان این که معمولا مسلمانان به کسی اقتدا می کنند که به او وثوق دارند، گفت: معنای اقتدا کردن این است که کسی در برابر قرآن حرف نزند و سخنگو خود قرآن باشد؛ همانگونه که در نماز جماعت کسی در برابر امام جماعت حرفی نمی زند؛ از این رو باید تأکید کنیم که مفسر در برابر قرآن حرفی نمی زند.

وی گفت: این کتاب قرآن، کتاب صدق است و از این رو اگر کسی مفسر شد، گوهر ذاتش باید صادق بوده و چیزی نبافد و از کذب هم مبرا باشد.

آیت الله جوادی آملی با بیان این که این کتاب نفوذ ناپذیر است، گفت: قرآن کتاب است که اگر بخواهی حرف خودت را به او تحمیل کنی، یا تحریف کنی، یا مطالب آن را کم و زیاد کنی، در هر صورت نفوذ ناپذیر است؛ به همین علت است که اگر کسی در بحثقرآن ورود پیدا کرد باید شخصیتش به گونه ای باشد که نفوذ ناپذیر باشد.

وی گفت: قرآن کتابی است شیرین و ظریف که باید در آن تدبر کرد اما تنها مناع تدبر در این کتاب بزرگ، این است که در دل کسی قفل باشد.

این مرجع تقلید در پایان با تجلیل از شخصیت علامه طباطبایی(ره) گفت: در هر عصری مردانی پیدا می شود که حتی خداوند با آن ها حرف می زند و آن ها را بیدار می کند و دلی که این گونه بیدار شد خواب نخواهد رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز