خبرگزاری کار ایران

شهردار قم:

اقتصاد مقاومتی تمام ابعاد زندگی مردم را در بر می ‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۵۶۰

دانش محوری رویکرد شهرداری قم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی / مدیریت شهری می‌تواند به عنوان نهادی گفتمان‌ ساز نقش خود را ایفا کند.

شهردار قم گفت: مجموعه تصمیمات شورای اسلامی شهر قم، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محمد دلبری صبح امروز در نشست تخصصی گفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دین که در سالن همایش‌ های شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ های مهم رهبری طی سال ‌های اخیر اقتصاد بوده و ایشان در نام گذاری این سال‌ها همواره به موضوع اقتصاد اشاره فرموده‌اند.

وی افزود: امیدواریم ما هم بتوانیم در مجموعه کارهایی که در شهرداری قم بر عهده‌مان گذاشته شده، به بومی‌ سازی این سیاست‌ ها بپردازیم.

شهردار قم پیشرو بودن و درون ‌زا بودن را جزو تاکیدات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: اتکا به ظرفیت‌های داخلی و بومی‌سازی اقتصاد همواره در نظر ایشان بوده است.

وی ادامه داد: به یقین منظور اقتصاد ایده‌ آلی است که اسلامی بوده و در مسیر رساندن ایران به جایگاه نخست اقتصاد منطقه نقش ‌آفرینی کند.

دلبری با اشاره به تعاریفی که از اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد گفت: اقتصاد مقاومتی به گفتمان غالب مردمی و در سطح نهادها تبدیل شده و امیدواریم با مدیریت جهادی شاهد تحقق آن باشیم.

شهردار قم عنوان داشت: مدیریت شهری و اقتصاد مقاومتی عرصه‌ای است که مجموعه تمام ابعاد زندگی مردم را در بر می ‌گیرد و مدیریت شهری می‌تواند به عنوان نهادی گفتمان‌ ساز نقش خود را ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه تصمیمات شورای اسلامی شهر قم نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بوده است.

دلبری با تاکید بر تحرک و پویایی اقتصادی در مدیریت شهری عنوان داشت: چابک ‌سازی ساختار اداری شهرداری، روان‌سازی توزیع کالا و خدمات، تلاش در راستای تحقق درآمدهای پایدار، سرمایه‌ گذاری بین‌المللی و برون ‌سپاری فعالیت‌ها از جمله اقداماتی هستند که در این راستا اجرایی شده یا خواهند شد.

شهردار قم گفت: نیازمند توانمندسازی در مقابل تهدیدات هستیم و اهتمام به داشتن روحیه جهادی در اجرای برنامه‌ها هم امری ضروری است؛ در این میان توجه به مردم و مردم‌محوری، اصلاح الگوی مصرف، توسعه خدمات الکترونیک، توسعه فرهنگ ناوگان حمل و نقل عمومی و مدیریت منابع از جمله اقداماتی بوده‌اند که برای اجرای آنها تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری قم دارای رویکرد دانش‌محوری در انجام همه فعالیت‌ها به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است.

دلبری در پایان، با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد مدیریت جهادی نیازمند چهار سرمایه هستیم، گفت: نخستین مورد سرمایه معنوی است؛ سرمایه انسانی دومین مورد محسوب می‌شود و سومین و چهارمین سرمایه‌ها هم روانشناختی و اجتماعی هستند؛ بکارگیری این چهار مورد موجب حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز