خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه سه قم خبرداد؛

ریزش یک ساختمان در قم به دلیل رعایت نکردن مقررات

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۲۰۲

رعایت نکردن اصول ایمنی در ساخت و ساز و سرپیچی از دستورات مهندس ناظر در عملیات ساختمان سازی منجر به فرو ریختن ساختمان مجاور شد / برای ساخت ۹ طبقه، شامل دو طبقه زیر زمین و هفت طبقه روی آن در سال ۸۹ پروانه ساخت دریافت کرده بود.

ایلنا: شهردار منطقه ۳ قم گفت: رعایت نکردن اصول ایمنی در ساخت و ساز و سرپیچی از دستورات مهندس ناظر در عملیات ساختمان سازی منجر به فرو ریختن ساختمان مجاور شد.

به گزارش ایلنا، سید محمد موسوی منش با اشاره تخریب یک ساختمان در میدان نواب صفوی در حاشیه یک عملیات ساختمان سازی اظهار کرد: این پروژه که برای ساخت ۹ طبقه، شامل دو طبقه زیر زمین و هفت طبقه روی آن در سال ۸۹ پروانه ساخت دریافت کرده بود، در طی معامله‌ای به مالک دیگر واگذار شد.

وی افزود: مالک جدید این ملک با گزارش مهندس ناظر از ۱۵ اسفندماه سال گذشته عملیات گود برداری آن را آغاز کرد که در ۲۱ فروردین ماه سال جاری گزارشی از سوی مهندس ناظر به شهرداری منطقه سه ابلاغ شد مبنی بر این که ساختمان مذبور که در حال حاضر اقدام به گودبرداری کرده است؛ نکات ایمنی را رعایت نکرده و هیچ مسئولیتی بر عهده اینجانب نیست، که با اعلام این گزارش شهرداری به مالک در ۲۴ فرودین ماه سال جاری اخطار داد.

شهردار منطقه سه قم ادامه داد: عملیات اجرایی این ساختمان که پس از یک دوره تعطیلی، مجددا آغاز شده بود و حادثه تخریب یک ساختمان که در کنار این پروژه واقع شده بود را به دنبال داشت.

وی بیان داشت: ‌ پشت این ساختمان منطقه مسکونی با بافت قدیمی قرار دارد و کنار آن در مجاورت خیابان واحدهای تجاری واقع شده است که به دلیل رعایت نکردن اصول فنی در ساختمان سازی و اجرایی نکردن سازه نگهبان از سوی ملک در حال ساخت حادثه تخریب مغازه مجاور رقم خورد.

موسوی منش با ابراز خرسندی از نداشتن تلفات جانی در این حادثه گفت: این واقعه تلفات جانی به دنبال نداشت ولی رعایت نکردن اصول ایمنی و سرپیچی از دستورات مهندس ناظر در ساخت و سازها ممکن است تبعات ناگواری را به دنبال داشته باشد.

شهردار منطقه ۳ قم خاطرنشان کرد: ‌ در این پروژه ساختمانی مبحث۱۲ مقررات ملی ساختمان مبنی بر رعایت نکات ایمنی از سوی مهندس ناظر توسط مالک نادیده گرفته شد و امیدواریم با رعایت اصول ایمنی و تبعیت از دستورات مهندس ناظر در ساخت و سازها شاهد اینگونه حوادثنباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز