خبرگزاری کار ایران

در دیدار الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور مطرح شد؛

ابراز خرسندی آیت الله موسوی اردبیلی از تدوین منشور حقوق شهروندی

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۲۶۶

شما در دولت می توانید با بررسی هایی که انجام می دهید، حقوق شهروندی را از نظر شرعی تشخیص داده و به جامعه ارائه کنید / از منابع دینی در این خصوص استفاده شود.

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، از تدوین منشور حقوق شهروندی در دولت تدبیر و امید ابراز خرسندی کرد و گفت: شما می توانید با بررسی هایی که انجام می دهید، حقوق شهروندی را از نظر شرعی تشخیص داده و به جامعه ارائه کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله موسوی اردبیلی در دیدار الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور که برای دیدار با این مرجع تقلید در دفتر وی در قم حضور یافته بود، ضمن ابراز خرسندی از تدوین منشور حقوق شهروندی از سوی دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: بحثحقوق در اسلام تقسیم به حقوق ا… و حقوق الناس شده است؛ حقوق ا… برای خداوند بوده و قابلیت عفو و بخشش از جانب خداوند در آن وجود دارد، اما حقوق الناس برای مردم بوده و غیر از افرادی که این حقوق مربوط به آن هاست، از سوی هیچ کس قابل عفو و بخشش نیست.

وی گفت: در کتاب های فقهی و اسلامی، از اول تا آخر راجع به مسئله حقوق شهروندی مطالب مختلفی گفته شده، منتها صدای ما یک مقدار کم است و به گوش مردم نمی رسد؛ حتی به گوش آن هایی که برسد، قسمت کمی از آن می رسد.

این مرجع تقلید با بیان این که در میان برخی از مسائلی که به عنوان حقوق شهروندی مطرح می شود، برخی مخالف دستور شرعی است، گفت: باید با جلسات کارشناسی این مسائل را حل و فصل کرد؛ نمی توانیم بگوییم آن را انسان ها به عنوان حقوق می شناسند، خدا آن ها را جزء حقوق نمی داند؛ البته این مسائل خیلی نادر است اما شما اگر بخواهید نتیجه بگیرید باید این مسائل را نیز حل کنید.

آیت الله موسوی اردبیلی یادآور شد: برخی از مسائل غیر حقوقی به عنوان مسائل حقوقی در قوانین قاطی شده و به عنوان حقوق نوشته شده است؛ باید آن ها را هم مراعات کرد و الا مردم هرچیزی را ممکن است قبول نکنند؛ اگر هم قبول کنند در ظاهر است.

وی با بیان این که از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تیم کاری این دولت خوشحالم، گفت: شما می توانید با بررسی هایی که انجام می دهید، حقوق شهروندی را از نظر شرعی تشخیص داده و به جامعه ارائه کنید.

این مرجع تقلید با بیان این که پیگیری مسائل مربوط به منشور حقوق شهروندی بسیار خوب و لازم است، گفت: البته باید توجه داشت که هر موضوع خلاف شرع را به عنوان حقوق به خورد مردم جامعه ایران داد.

آیت الله موسوی اردبیلی در پایان با تأکید بر این که در منابع و متون دینی و کتب مرتبط با اهل بیت(ع) مطالب مفیدی راجع به حقوق شهروندی آمده است، خواستار استفاده از این مطالب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز