خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

استکبار جهانی از مواجهه با نظام اسلامی احساس خطر می‌ کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۴۷۳

سوم خرداد روزی فراموش ناشدنی است / مومنان در برابر دشمنان ‌هراسی به خود راه نمی‌دهند / انتخابات کم‌ نظیر عراق نتیجه‌ای بر خلاف نظر آمریکایی‌ها داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز با وجود پیشرفت‌های عظیم دفاعی و استقامت بی‌ مانند ملت ایران، همه استکبار جهانی به خصوص رژیم صهیونیستی از مواجهه با نظام اسلامی احساس خطر و ضعف می‌کنند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله حسینی ‌بوشهری صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر که در میدان امام خمینی(ره) قم برگزار شد، در سخنانی سی ‌و دومین سالگرد پیروزی قهرمانانه نیروهای مسلح را در فتح خرمشهر به ملت ایران تبریک گفت و اظهار کرد: امروز روزی به یاد ماندنی در تاریخ ملت ایران و جهان است.

وی با اشاره به اینکه سوم خرداد روزی فراموش ناشدنی است و در خاطره ملت تا سال‌ های متمادی خواهد ماند، ادامه داد: بخش قابل توجهی از آیات قرآن به نصرت‌های الهی اختصاص پیدا می‌کند و شاخص‌ هایی برای نصرت‌ های الهی در قرآن بیان شده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مبانی پیروزی‌ ها در قرآن به شکل روشن بیان شده است، آیه‌ای از قرآن را مورد توجه قرار داد و گفت: ایمان به خدا که محرک باطنی برای انسان است موجب می‌شود که انسان به موفقیت پیش‌بینی شده برسد.

وی افزود: شاخصه دوم در این آیه استقامت در مسیر الهی است؛ استقامت در بردارنده مجموعه‌ای اعمال صالح است و به معنای صبر‌ و بردباری است؛ انسان‌های مومن با اطاعت از پروردگار مشکلات را هموار کرده و در برابر مشکلات صبر پیشه می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از آیات قرآن کریم پیرامون نصرت‌های الهی است، اظهار کرد: ایمان به خدا و استقامت و ایثار از مهم‌ترین مشخصه ‌های پیروزی از دیدگاه قرآن است چراکه در پرتو ایمان و باور قلبی حتی شکست‌ های ظاهری نیز مانع از تحقق هدف نیست.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به اینکه مومنان در برابر دشمنان ‌هراسی به خود راه نمی‌دهند، عنوان کرد: توفیقات هشت سال دفاع مقدس به خصوص حماسه فتح خرمشهر تفسیر آیات الهی و تحقق نصرت پروردگار بر روی زمین است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون روزی نرسیده که با تحریم و تهدید دشمن روبه‌رو نباشیم اما با این حال مردم و نیروهای مسلح ما با ایمان و استقامت در برابر تهدیدات ایستاده و به هیچ وجه احساس سستی و ضعف نکردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز با وجود پیشرفت‌های عظیم دفاعی و استقامت بی‌مانند ملت ایران همه استکبار جهانی به خصوص رژیم صهیونیستی از مواجهه با نظام اسلامی احساس خطر و ضعف می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به بهانه مذاکرات هسته‌ای به دنبال خلع سلاح ماست اما به فضل الهی این ملت هیچگاه احساس ضعف و تسلیم نخواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: ملت ایران هیچگاه پرچم تسلیم را بالا نبرده و به یاری خدا پرچم ایران اسلامی بر بلند‌ترین قله‌های دنیا خواهد درخشید.

حسینی‌ بوشهری با اشاره به اینکه ملت ایران مسیری رو به پیشرفت را طی می‌کند، اظهار کرد: به همت سپاه، بسیج، نیروهای مسلح و مردم مقاوم ما باید کوشید تا کارهای به ظاهر ناشدنی به افتخارات بزرگ تبدیل شود.

امام جمعه قم با اشاره به نعمت رهبری و ولایت اظهار کرد: امروز وجود مقام معظم رهبری به عنوان خلف صالح امام، نعمت بسیار بزرگی است که در اختیار ملت ایران قرار دارد.

وی عنوان کرد: دشمن امروز اعتراف و اقرار کرده که توطئه‌ها و اهدافش پس از سخنرانی‌ های روشنگرانه مقام معظم رهبری نقش برآب می‌شود و این حاکی از عظمت و بصیرت والای رهبری در جهان است.

عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: ما در پرتو قرآن و ولایت شجاعانه در برابر دشمن ایستاده و به راه عزتمندانه خود با اقتدار ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به ناکامی آمریکا در مسئله کشور عراق افزود: انتخابات کم‌ نظیر عراق نتیجه‌ای بر خلاف نظر آمریکایی‌ها داشت و آن‌ها بار دیگر در معادلات خود با شکست روبه‌رو شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه ما به هیچ وجه اجازه نمی‌ دهیم دشمنان خدشه ‌ای به آرمان‌ ها و ارزش ‌های انقلاب اسلامی وارد کنند، تاکید کرد: با وجود مشکل ‌تراشی دشمنان در مذاکرات هسته‌ای ما آن قدر در مسیر آرمان‌های خود مقاومت می‌کنیم که آن‌ها سرعقل بیایند.

وی در خاتمه با اشاره به اقتدار و صلابت نیروهای مسلح کشور گفت: ما به هر دشمنی که بخواهد کوچکترین تعرضی به سرزمین ما داشته باشد تو دهنی بزرگی خواهیم زد و از عزت و تمامیت عرضی خود دفاع می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز