خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم:

خط دو اتوبوس تندرو قم، راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۷۴۳

برخی افراد تقاضای راه‌اندازی و پیش‌بینی مسیری در دیگر شوارع و خطوط شهری را داشته‌اند / مسیر جدید از خیابان ۱۹دی به بلوار امین، ‌۴۵ متری صدوق، ‌ فلکه مفید و بالعکس در دستور کار است.

ایلنا: مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: بر اساس تحقیقات میدانی نزدیک به اکثریت کسانی که از ناوگان اتوبوس تندرو استفاده می‌کنند، عقیده دارند که این سامانه در زمینه یکپارچگی مسیر، زمان و هزینه اندک موثر است.

به گزارش ایلنا، سعید امراللهی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی فعالیت مهم چند وجهی است، اظهار کرد: حوزه حمل و نقل به دلیل نوع شهرسازی و توسعه جوامع نقش مهمی در تنظیم مقررات سرمایه‌گذاری و فعل و انفعالات اجتماعی ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شواهد تجربی و نظرات تخصصی به ویژه در وضعیت کلانشهرها نشان می‌دهد که اهمیت و توجه حمل و نقل عمومی هر روز رو به افزایش است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم عنوان داشت: امروز اعتقاد به تسهیل رفت و آمد انسان‌ها به عنوان اولویت در شهرهای بزرگ مطرح شده و به عنوان اصلی مهم در ترافیک شهری محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: حمل و نقل عمومی به ویژه ناوگان اتوبوسرانی با نظر به عدم وجود انواع حمل و نقل دیگر از جمله مترو، مونوریل و… اهمیت بسیار مضاعفی پیدا می‌کند.

امراللهی ادامه داد: در همین زمینه مدیریت شهری به سمت گسترش حمل و نقل عمومی خطوط ویژه با امکانات خاص مانند ایستگاه‌های مجهز و سیستم‌های هوشمند هدایت می‌شوند، بنابراین اکنون ضرورت و اهمیت حمل و نقل عمومی در جامعه شهری تشدید و دو چندان شده است.

وی ادامه داد: به دلیل استفاده از فضاهای محدود شوارع و خیابان‌ها در شهرها، از جمله شهری مانند قم که شهری با بافت و معابر سنتی است، این ضرورت و اهمیت فزاینده بر هیچ فردی پوشیده نیست.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: مردم نیز باید به منظور برخورداری از چشم‌انداز مطلوب آینده، منافع شخصی خود را بر مصالح آینده و عمومی ترجیح دهند تا با کمک یکدیگر از بسیاری از مشکلات جاری در سطح جامعه شهری رهایی پیدا کنیم.

امراللهی عنوان داشت: سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم در همین راستا بر اساس تصمیمات مدیریت شهری و مطالعات انجام شده، تلاش‌های بسیار مفیدی در چند سال اخیر انجام داده است.

وی ادامه داد: این سازمان اخیرا نیز مسیر یک سامانه اتوبوس تندرو حدفاصل میدان بهشت معصومه(س) تا شهرک قائم و بالعکس به طول ۱۳ کیلومتر را با بهره‌گیری از ۲۲ دستگاه اتوبوس راه‌اندازی کرده که ۵۰ درصد آن را ناوگان جدید تشکیل می‌دهد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به اهمیت راه‌اندازی سامانه اتوبوس تندرو گفت: این سامانه یک ظرفیت جدید برای حمل ونقل درون شهری است که روزانه به تعداد استفاده‌کنندگان از آن اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات میدانی نزدیک به اکثریت کسانی که از ناوگان مذکور استفاده می‌کنند دارای مطلوبیت و فرصت بسیار خوبی در موضوع حمل و نقل به ویژه در زمینه یکپارچگی مسیر، زمان کمتر سفر با اتوبوس و هزینه اندک هستند.

امراللهی یادآور شد: برخی افراد تقاضای راه‌اندازی و پیش‌بینی مسیری در دیگر شوارع و خطوط شهری را داشته‌اند، بنابراین این مهم ما را به تعهد بیشتر نسبت به ارائه خدمات و افتتاح مسیرهای دیگر متعهد می‌کند.

وی از نهایی شدن مطالعات مسیر دو سامانه اتوبوس تندرو خبر داد و افزود: این مسیر در محدوده پل فرهنگیان خیابان ۱۹ دی، بلوار امین، ‌۴۵ متری صدوق، ‌ فلکه مفید و بالعکس در دستور کار است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم یادآور شد: این سازمان عقیده دارد به هر میزان که حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم، گرایش مردم به استفاده از آن توسعه پیدا می‌کند البته در کنار آن باید دستیابی به الگوی حمل و نقل پایدار مد نظر قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز