خبرگزاری کار ایران

استاندار قم:

خرداد، ماه خاطرات فراموش نشدنی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۹۵۵

در آن‌ روز، خورشیدی‌ غروب‌ کرد که‌ با طلوع‌ آن‌، هزاران چشمه‌‌ نور در این سرزمین مقدس جوشیده‌ بود / آنچه، برای‌ ما و همه‌‌ دلسوزان‌ این نظام، بیشترین‌ اهمیت‌ را داشته‌ و دارد، حفظ و صیانت از نعمت انقلاب اسلامی است.

ایلنا: استاندار قم گفت: در تاریخ پر ماجرای انقلاب اسلامی، خرداد، ماه خاطرات فراموش نشدنی است و چهاردهم خرداد غم بارترین روزی است که، یادآور هجرانی جانسوز و ماتمی بى پایان برای امتى سرافراز است.

به گزارش ایلنا، به مناسبت فرارسیدن به مناسبت ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد استاندار قم پیامی صادر کردند که به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در تاریخ پر ماجرای انقلاب اسلامی، خرداد، ماه خاطرات فراموش نشدنی است و چهاردهم خرداد غم بارترین روزی است که، یادآور هجرانی جانسوز و ماتمی بى پایان برای امتى سرافراز است؛ روزی که روح خدا از کالبد این امت جدا و با دلی آرام، ضمیری روشن و قلبی پاک به ملکوت اعلی پیوست و ایران اسلامی یک دل شد و در حسرتی گدازنده سوخت و به مثابه یک چشم، در مصیبتی عظمی گریست.

در آن‌ روز، خورشیدی‌ غروب‌ کرد که‌ با طلوع‌ آن‌، هزاران چشمه‌‌ نور در این سرزمین مقدس جوشیده‌ بود و روحی‌ عروج‌ کرد که‌ با دم مسیحایی اش، پیکر ملت‌ را جان دوباره‌ بخشیده‌ بود. آن یگانه دوران که با عزم و اراده پولادین ریشه در ایمان و اتکای به خداوند و تکیه بر پشتوانه مردمی، همچون کوهی استوار در مقابل ظلم و ستم طاغوت ایستاد و بنیان گذار انقلابی عظیم و تحول ساز گردید؛ انقلابی مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی که پس از قرن ها، اسلام ناب محمدی(ص) را احیا و برای سعادت و نجات بشریت از یوغ سلطه استکبار، نسخه نو و بی بدیلی بنام مردم سالاری دینی را عرضه و امید را در دل مستضعفان جهان زنده کرد و یوم الله ۱۵ خرداد ۴۲ از جمله روزهای بزرگ، تاریخی و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی است.

ماندگار ترین و سرنوشت ساز ترین حرکت مردمی تاریخ معاصر که به پیشتازی مردم غیور و ولایتمدار خطه بصیرت و بیداری «قم مقدس» و پیشگامی علما و روحانیت همیشه بیدار شکل گرفت و به عنوان مبدا جوشش نهضت عظیم الهی و لکه‌ ننگ تاریخی بر پیشانی رژیم سفاک شاهنشاهی و حامیان او در تاریخ جاودانه شد.

بدون تردید در طول حیات طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی و به ویژه در سال های پس‌ از وداع امام‌ راحل و عظیم الشأن، آنچه، برای‌ ما و همه‌‌ دلسوزان‌ این نظام، بیشترین‌ اهمیت‌ را داشته‌ و دارد، حفظ و صیانت از نعمت انقلاب اسلامی به عنوان میراث‌ جاودان و تاریخی‌ و بی‌نظیر آن رحیل عزیز و حرکت در راه و خط امام امت و عمل به توصیه ها و فرامین الهی آن بزرگوار و خلف شایسته ایشان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) است و این همان تکیه گاه جاودانه ای است که در سایه آن نعمت انقلاب و ولایت پابرجا و مستدام خواهد ماند و توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان بر علیه این نظام و ملت شریف ایران، نقش برآب و عزت و سرفرازی و بالندگی ایران اسلامی روزافزون خواهد شد.

امروز اگر چه باغبان باغ انقلاب اسلامی در میان ما نیست و حدیثجدایى او، همچنان جان و روح ما را مى گدازد، اما جرعه اى که از کوثر وجود او نوشیده ایم، کام عطشناک ما را تا واپسین لحظات زندگى، لبریز از حیات و امید خواهد کرد.

در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام عزیز، بار دیگر به یاد مقتدایمان به سوگ می نشینیم و عهد خویش را با آرمان هاى جاودانه اش تجدید نموده و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای یوم الله ۱۵ خرداد، همگان را به شرکت در مراسم پرشکوه ارتحال و پاسداشت سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد دعوت می نمایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز