خبرگزاری کار ایران

توسط رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم؛

محدودیت های ترافیکی قم در نیمه شعبان اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۹۲۸

زمان اجرای این طرح ترافیکی از ساعت ۰۷:۰۰ روز پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۳ تا پایان روز جمعه ۲۳ خرداد ماه اعلام شده است / رییس پلیس راهور استان در خصوص وسایل نقلیه عمومی شهری نیز توضیحاتی به شرح ارائه داد.

ایلنا: محدودیت های ترافیکی قم در ایام نیمه شعبان سال جاری، توسط رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم اعلام شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ " کرم الله حسینی " رییس پلیس راهور استان قم امروز در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص محدودیت های ترافیکی وسایل نقلیه عمومی و شهری در ایام جشن نیمه شعبان سال جاری در قم، اظهار داشت: کلیه اتوبوس هایی که از آزادراه های کاشان و تهران به قم وارد می شوند بدون حضور در میدان ۷۲ تن از راه فرعی جنب عوارضی آزادراه امیر کبیر به پارک سوار شمالی هدایت می شوند.

وی ادامه داد: آن دسته از کاروان هایی که ابتدا قصد زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و اقامه نماز مغرب و عشا در این مضجع شریف را داشته باشند در پارک سوار شمالی توسط اتوبوس های شرکت واحد به پایانه جنب حرم در رودخانه منتقل و پس از خاتمه مجدداً به پارک سوار عزیمت و سپس از کمربندی امام علی(ع) به مسجد مقدس جمکران وپارک سوار یاوران مهدی ادامه مسیر خواهند داد.

رییس پلیس راهور استان گفت: اتوبوس هایی که ابتدا قصد عزیمت به مسجد جمکران را داشته باشند از زیر پل کمربندی امام علی(ع) در پارک سوار شمالی و عبور از لاین سمت چپ در رودخانه به طرف بلوار امام علی(ع) هدایت و از این مسیر به میدان ولی عصر، بلوار خلیج فارس به پارک سوار امام زاده جعفر قریب(ع) هدایت می شوند.

وی در ادامه از انتقال مسافران در پارک سوار فوق توسط اتوبوس های شرکت واحد و تاکسی های ون به مسجد جمکران خبر داد و افزود: پس از تکمیل شدن ظرفیت پارک سوار امام زاده جعفر قریب(ع)، باقیمانده اتوبوس ها از لاین سمت چپ بلوار انتظار به طرف پارکینگ یاوران مهدی و پارکینگ محصور جنب آن منتقل و از انتهای پارکینگ در جاده کاشان خارج خواهند شد.

سرهنگ حسینی اضافه کرد: خروج اتوبوس ها از پارک سوار امام زاده جعفر قریب از میدان بقیه ا…، دور برگردان میدان بقیه ا… به بلوار خلیج فارس، میدان ولی عصر(عج) و کمربندی امام علی(ع) وپارک سوار شمالی برای زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) صورت می گیرد.

رییس پلیس راهور استان ادامه داد: کاروانهایی که از جاده اراک به شهر قم وارد می شوند و ابتدا قصد زیارت حرم مطهر را داشته باشند از سه راهی خرمشهر، بلوار امام رضا به پارک سوار جنوبی هدایت و با اتوبوس شرکت واحد به پایانه داخل رودخانه جنب حرم منتقل و سپس از مسیر خیابان ساحلی، میدان ارتش، بلوار غدیر، صفاشهر به جمکران عزیمت خواهند کرد.

وی افزود: آن دسته که ابتدا قصد حضور در مسجد جمکران داشته باشند از مسیر سه راه خرمشهر، بلوار دانش، پل انقلاب، میدان ارتش، بلوار غدیر، صفاشهر،(شهرک قدس) بلوار کریمی در مسیر به طرف کوه خضر و جاده کوه خضر به پارکینگ خضر نبی هدایت می شوند.

سرهنگ حسینی گفت: اتوبوس هایی که از جاده قدیم اصفهان به قم عزیمت می کنند نیز از بلوار غدیر، شهرک قدس به سمت پارکینگ خضر نبی هدایت خواهند شد.

رییس پلیس راهور استان در خصوص وسایل نقلیه عمومی شهری نیز توضیحاتی به شرح ذیل ارائه داد.

مسیرشماره(۱): میدان ۷۲تن بلوارامام علی(ع)، میدان ولیعصر، میدان بقیه ا…، لاین غربی بلوار انتظار، ابتدای دوربرگردان مسافرین را پیاده و از لاین جنوبی به طرف جاده کاشان، بلوار خلیج فارس به شهر مراجعت تا جابجایی مسافرین را ادامه دهند.

مسیرشماره(۲): از ابتدای خاکفرج - پل رضوی، بلوار۱۵خرداد، میدان محلاتی، میدان پلیس، میدان ولیعصر، بلوارخلیج فارس، میدان بقیه ا…به طرف مسجد مانند مسیر ۱ عمل خواهند کرد.

مسیرشماره(۳): پل آهنچی، میدان روح ا…، میدان معلم، بلوارپیامبراعظم، پارک سوار انسجام، تاکسی های شهری و ون، برابر برنامه تنظیمی همزمان با جریان ترافیک شهری به طرف مسجد جمکران حرکت تا نسبت به جابجائی مسافرین اقدام نمایند، در میدان آل یاسین نیز مسیر با سواری های شخصی در لاین جنوبی بلوار به طرف خروجی برای پیاده و سوار کردن مسافر اقدام و از مسیرمخالف خارج خواهند شد.

- از پارک سوار انسجام تا مسجد مقدس جمکران اتوبوس های شرکت واحد، مردم را به صورت رفت و برگشت جابجا خواهند کرد.

- از پارک سوار خضر نبی تا مسجد مقدس جمکران، نیز اتوبوس های شرکت واحد و ون ها مردم را جابجا خواهند کرد.

- ورود سواریهای شخصی و اتوبوس ازپارک سوارخضرنبی وانسجام به طرف مسجدمقدس جمکران ممنوعیت دارد.

وی در خصوص خودروهای شخصی نیز گفت: خودروهای شخصی زائرین ومشتاقان حضرت ولی عصر(عج) که از آزاد راه تهران وکاشان عازم شهرقم هستندپس ازورودبه میدان ۷۲تن ازبلوارشهیدبهشتی به داخل شهربرای عزیمت به پارکینگهای رودخانه وپشت حرم و ازکمربندی امام علی(ع) به طرف سه راه خرمشهرویامیدان ولیعصربرای رسیدن به پارکینگهای خضرنبی وپارکینگهای اطراف مسجدمقدس جمکران انتخاب مسیرخواهندنمود.

- سواری های شخصی که قصد عزیمت به مسجد مقدس جمکران را داشته باشند، پس از ورود به میدان ۷۲ تن، کمربند امام علی(ع)، میدان ولیعصر، بلوار شهید کبیری، ابتدا به پارکینگهای انسجام و پارکینگهای ۱ تا ۶ از درب های مربوطه و خروجی پارکینگ یاوران مهدی از سمت انتهای آن به طرف جاده کاشان خواهد بود.

- درمحدوده مرکزی شهرکه ازساعت۱۸۰۰ممنوعیت تردد وجودخواهد داشت درسایرمعابرشهری برای عبورومرورسواریهای شخصی محدودیتی وجودندارد اما به سبب وضعیت معابر، وبرگزاری جشن بزرگ میلاد، محدودیت مقطعی به ناچاراعمال خواهدشد.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه محدودیت ترافیکی در هسته مرکزی شهر از ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۲۲ خرداد اجرا می شود اظهارداشت: این محدودیت ها از سه راه بازار به طرف خیابان ارم، میدان روح ا…به تقاطع شهداء، تقاطع حجتیه به تقاطع شهداء، میدان مصلی به میدان جانبازان اجرا خواهد شد.

وی بیان داشت: تردد تاکسی هاواتوبوسهای شرکت واحد به منظور جابجایی مردم درمحدوده فوق آزادودرصورت عدم کشش، ممنوعیت، ترددتاکسی ها نیزدرمرحله دوم اجرا خواهدشد.

رییس پلیس راهور قم تاکید کرد: تردد کلیه خودروهای سنگین از ظهر ۱۴ شعبان تا پایان مراسم مسجد مقدس جمکران، ازمحور یزدانشهر به سمت مسجد مقدس جمکران ممنوع است.

سرهنگ حسینی در پایان زمان اجرای این طرح ترافیکی را از ساعت ۰۷:۰۰ روز پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۳ تا پایان روز جمعه ۲۳ خرداد ماه اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز